U Splitu će iduće godine zaživjeti 'mini metro' u cilju smanjivanja nesnosnih gužvi u ljetnim mjesecima.
Naime, posebna linija prometovat će od Kopilice do kolodvora na čemu već užurbano rade Ministarstvo prometa, Hrvatske željeznice i neke druge splitske gradske službe, piše Tportal.
U Kopilici već sad postoji kolodvor zvan 'Split predgrađe' gdje će se urediti dodatni parking. Do same luke stizat će se vlakom kroz postojeći željeznički tunel, a njegova vožnja trajat će tek nekoliko minuta.
Hrvatske željeznice poslat će za tu namjenu dvije kompozicije i to regionalne vlakove serije 7023, sa 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta te maksimalnom brzinom od 120 kilometara na sat.
Inače, splitski tunel samo je dio velikog plana povezivanja zračne i trajektne luke koji je proglašen strateškim nacionalnim interesom jer kroz ove dvije luke na godišnjoj razini prometuje preko osam milijuna putnika.
No ima još pitanja na koja treba pronaći odgovor, kao npr. hoće li se izgraditi tek osam kilometara pruge od naselja Rudine iznad Kaštela do aerodroma, što je najjeftinija varijanta, ili će se vlak 'odvajati' nešto ranije - što bi bila skuplja i zahtjevnija opcija, ali bi zato zahvaćala znatno veći broj stanovnika Kaštela.
Kompletan projekt povezivanja splitskog aerodroma i tridesetak kilometara udaljene trajektne luke, što uključuje izgradnju dvaju kolodvora i velikog prometnog čvora u Kopilici, uz korištenje europskih sredstava po predviđanjima trebao bi biti realiziran u roku od pet godina, piše Tportal.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....