DOBRA VIJEST

VELIKI TRENUTAK ZA HRVATSKE POTROŠAČE Više nećete slušati omraženu frazu - 'ne dostavljamo ili prodajemo u Hrvatsku!'

 Profimedia, Wavebreak

Hrvatski kupci uskoro više neće biti diskriminirani prilikom kupovine putem interneta unutar zemalja Europske unije. Točnije, online trgovci nam više neće moći reći da ne prodaju ili dostavljaju robu u Hrvatsku i slično, a rezultat je to Direktive o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije na online tržištu koju je izglasao Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta.

- Ova direktiva je od iznimnog značaja za hrvatske potrošače jer smo kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online. Najčešće se događa da nam web trgovina odbija nešto prodati ili dostaviti, a u pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a, kazala je Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u EP-u koja je radila na spomenutoj Direktivi u kojoj su na kraju usvojeni i njezini amandmani o zabrani automatskog preusmjeravanja kupaca na stranice s drugačijom ponudom i cijenama, osim ako kupac izričito prihvati tu opciju.

Borzan je i izvjestiteljica Europskog parlamenta za Uredbu o prekograničnoj dostavi pa je predložila i da se dostava mora omogućiti što širem broju potrošača na tržištu. Svi njeni amandmani su usvojeni.

- Potrošačke udruge procjenjuju da je dostava u manje države članice dvaput skuplja nego u veće, a naši građani mi se žale da dostave u Hrvatsku najčešće uopće nema, te po pošiljke moraju odlaziti preko granice. Na razini EU čak 25 posto potrošača se žali da ne može kupovati online u drugoj državi. Ova direktiva, kao i moja Uredba o prekograničnoj dostavi su veliki iskorak za te potrošače, istaknula je Borzan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 17:13