FESTIVAL VODE JUTARNJEG I EPH

Veljko Ostojić: Voda je naš glavni adut u turizmu! Privući ćemo 150.000 njemačkih umirovljenika u naša lječilišta i toplice

ZAGREB - Ministarstvo turizma, kojem je na čelu Veljko Ostojić, generalni je sponzor Festivala vode Jutarnjeg i EPH koji počinje danas u Rovinju.

Ostojić očekuje još jednu dobru sezonu, a najavljuje i da će ovo biti godina investicijskog buma. Prema podacima ankete koju je provelo Ministarstvo turizma, ulaganja javnog i privatnog sektora u turizam ove će godine iznositi gotovo 1,1 milijardu kuna ili 37 posto više nego 2011. Budući da anketa nije obuhvatila investicije malih i srednjih poduzetnika, procjena je da će se u pripremu ovogodišnje sezone, bez promotivnih aktivnosti, investirati oko 1,5 milijardi kuna.

Koliko se voda u Hrvatskoj koristi kao turistički potencijal, znaju li uopće naši gosti da gotovo u svakoj destinaciji mogu bez straha piti vodu iz slavine?

- Hrvatska ima tu sreću da pripada elitnom društvu zemalja koje obiluju kvalitetnom vodom za opskrbu stanovništva i komercijalno korištenje, što je ujedno i jedna od prednosti u odnosu na mnoge druge zemlje i turističke destinacije. Kada znamo da brojne zemlje imaju teškoće s pitkom vodom, činjenicu da se u Hrvatskoj bez straha konzumira voda iz slavine treba dodatno valorizirati i u razvoju i u promidžbi naše turističke ponude.

Više o Ha_dva_o festivalu saznajte na http://www.h2o.hr/

Posljednjih je godina u Hrvatskoj zamjetan trend jačanja svijesti o važnosti i vrijednosti kvalitetne pitke vode te vjerujem da će se to u sve većoj mjeri implementirati i u turističku ponudu. K tomu, ako pod pojmom vode u širem smislu podrazumijevamo more, jezera i rijeke, onda možemo reći da je voda jedna od najznačajnijih prirodnih atrakcija i potencijala za daljnji razvoj našeg turizma. Na koncu, čisto more i uređene plaže, među kojima je njih čak 115 označeno plavom zastavom, neki su od naših glavnih turističkih aduta.

Naši susjedi Slovenci na svojim termalnim vodama razvili su odličan turistički biznis, gdje smo u odnosu na njih i što bismo još morali učiniti?

- U segmentu termi ima puno prostora za napredak, ali vide se pomaci u posljednje vrijeme te je ponuda novih kapaciteta i sadržaja sve šira. Primjerice, u ožujku su nadograđene Terme Jezerčica, gdje je otvoren novi vodeni park te su prošireni wellness i spa centri. Vrijednost tog ulaganja je 30 milijuna kuna, a iz Jezerčice najavljuju i novo ulaganje od 18 milijuna kuna u dogradnju još 50 soba u postojećem hotelu. Uz to, početkom lipnja očekujemo i dovršetak rekonstrukcije i nadogradnji Termi Tuhelj. U Njemačkoj, koja je naše najveće emitivno tržište, svake godine u mirovinu odlazi 150.000 ljudi, a kako je to populacija koja često posjećuje upravo lječilišta i toplice, tu možemo ponuditi sadržaje i proizvode kontinentalne Hrvatske, gdje nam je iznimno bitna termomineralna voda kojom naša zemlja obiluje, te more i obalu gdje se morska voda koristi u talasoterapiji.

Možemo li tu računati na sredstva iz fondova EU?

- Svakako veći iskorak u ovom segmentu očekujemo pri ulasku Hrvatske u EU, jer je upravo ulazak u Uniju bio jedan od ključnih ‘okidača’ za razvoj turizma u termama u Sloveniji, odnosno mogućnosti korištenja sredstava fondova EU. Siguran sam da će i Hrvatski turistički sektor znati iskoristiti upravo te nove mogućnosti koje će nam se otvoriti korištenjem sredstava fondova EU od 1. srpnja 2013. S ciljem što kvalitetnije pripreme za povlačenje sredstava iz EU Ministarstvo turizma je novom reorganizacijom formiralo samostalnu službu koja će se baviti isključivo EU fondovima.

Uz građevinarstvo, energetiku i infrastrukturu, turizam će očito značajno pridonijeti ostvarenju ciljane brojke od 7 do 8 milijardi investicijskih ulaganja u ovoj godini?

- Tako je. Provedena anketa i dobiveni rezultati dokaz su snage turističkog sektora i njegove spremnosti na nove investicije. Vjerujem da će mjere koje planira provesti Ministarstvo turizma s ciljem olakšavanja investicija, smanjenje PDV-a od 2013., kao i, primjerice, program HBOR-ovih kredita za turizam, dodatno ojačati konkurentnost turističkog sektora i Hrvatsku učiniti još privlačnijom destinacijom na svjetskoj turističkoj karti.

Tko su nositelji tih investicija?

- Najveći porast ukupnog ulaganja imat će hotelski sektor. Anketiranih 28 hotelskih tvrtki planira investirati 885 milijuna kuna ili 49 posto više nego 2011. Ove će godine županije i njihove turističke zajednice te turističke zajednice gradova uložiti ukupno 185 milijuna kuna u turizam, s time da je najveći iznos namijenjen infrastrukturi u službi turizma, aktivnosti upravljanja destinacijom, razvijanju novih proizvoda i promociji. Hrvatskom turizmu potreban je novi investicijski ciklus koji bi, uz brojne druge mjere i aktivnosti koje provode javni i privatni turistički sektor, utjecao na podizanje konkurentnosti cjelokupnog sektora, što nam je glavni cilj.

Cilj je postati i vikend odredište

Nedavno je objavljen katalog investicija u državni hotelski portfelj, ima li možda zainteresiranih i koji su objekti koji će najbrže pronaći nove vlasnike?

- Na svojim web stranicama objavili smo Katalog investicijskih projekata u kojemu na 110 stranica potencijalne ulagače u hrvatski turizam informira o mogućnostima ulaganja u više od 30 tvrtki, objekata i lokacija, prioritetnih javnih turističkih projekata za koje država traži ulagače. Potencijalnim ulagačima tako je olakšan pristup informacijama, a interes je prilično velik.

Veliki naglasak u razvoju turizma daje se na zdravstveni turizam, koliko tu imamo realnog potencijala?

- Jedan od strateških ciljeva Ministarstva turizma je razvoj selektivnih oblika turizma te time i privlačenje gostiju radi produljenja turističke sezone. Želimo da Hrvatska postane prepoznatljivo odredište i izvan ljetnih mjeseci te poznato i visoko posjećeno vikend-odredište. Razvojem selektivnih oblika turizma veliki potencijal vidimo upravo u segmentu zdravstvenog turizma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 02:46