Sveučilište VERN‘ u suradnji s Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI) pokreće projekt usmjeren na suzbijanje širenja dezinformacija i lažnih vijesti u sektoru turizma. Uz podršku inicijative Ministarstva kulture i medija i Agencije za elektroničke medije "Uspostava sustava provjere činjenica i objavljivanja javnih podataka", ovaj pothvat koristit će suvremenu tehnologiju i nove metodologije kako bi se osigurala točnost i pouzdanost informacija unutar sektora turizma.
Glavni ciljevi projekta su smanjenje širenja i jačanje otpornosti društva na dezinformacije, povećanje pouzdanosti i sigurnosti informacija u konzumaciji medijskih sadržaja i korištenju društvenih mreža u turističkom sektoru, poboljšanje kvalitete novinarstva, promicanje vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti u sektoru turizma.
„Selekcija informacija odvijat će se kroz dva kanala. Prvi je press clipping kroz zadane ključne riječi i medije koji dolazi na mail redakcije. Drugi kanal prikupljanja informacija su građani, budući da će bilo tko moći prijaviti vijest/informaciju za koju sumnja da je istinita, što je uobičajena metoda za sve fact-checking platforme. Prikupljene informacije potom će analizirati stručnjaci u redakciji. Sveučilište VERN‘ i HUDI, kao inicijatori projekta, kontinuirano će raditi na edukativnim programima koji će pomoći u prepoznavanju lažnih vijesti unutar industrije i unaprijediti metodologije provjere činjenica. Dodatno, HUDI će provoditi različite komunikacijske aktivnosti za popularizaciju provjere činjenica i podizanje svijesti javnosti, ublažavajući utjecaj lažnih vijesti na građane Hrvatske“, poručila je dr. sc. Marija Slijepčević, viša predavačica na Sveučilištu VERN’.
Tijekom razvojne faze projekta, Sveučilište VERN‘ će ojačati svoje mogućnosti provjere činjenica provođenjem edukacija i radionica u suradnji s međunarodnim platformama za provjeru činjenica. Razvit će se posebna metodologija i platforma za provjeru činjenica za objavljivanje dubinskih analiza, a stručnjaci će proći opsežnu obuku u analizi informacija. Temeljna strategija projekta uključuje dnevno praćenje društvenih mreža, digitalnih medija i online platformi — kako bi se identificirale lažne vijesti i dezinformacije. Projekt također ima za cilj educirati studente i uspostaviti posvećeni urednički tim unutar akademske institucije.
Unutar Hrvatske udruge digitalnih izdavača osnovan je novi tim za factchecking. U ponedjeljak 4. prosinca održana je osnivačka sjednica na kojoj su izabrani članovi tima, a to su Marija Slijepčević i Nataša Jeličić sa Sveučilišta VERN‘, Ana Šoda iz Telegram Media Grupe, Višnja Kragić Mahmutović i Marko Šnidarić iz 24 sata, Doris Kezić iz Hanza Medije, Matea Čelebija iz Index promocije, Andreja Žapčić s NoveTV te Iva Vasilj s tportala, a na mjesto predsjednice tima izabrana je Iva Šalamon iz HUDI-ja.
„Suradnja spaja akademsku instituciju i strukovnu udrugu koja okuplja medijske kuće u Hrvatskoj, čime se omogućuje obostrana razmjena znanja što će dovesti do razvoja metodologije provjere činjenica i uspostavljanje nove platforme koja će pružiti pravovremene i točne informacije čuvajući integritet industrije. Osnivanjem tima za factchecking, na projektu su okupljeni kvalificirani stručnjaci koji pomno prate društvene mreže, digitalne medije i online platforme. Njihova uloga je identificirati te promptno i učinkovito reagirati na lažne vijesti, dezinformacije i misinformacije“, poručila je novoizabrana predsjednica tima za factchecking Iva Šalamon, HUDI.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....