ZAGREB - Hrvatskih 25 gradova uključilo se sa svojih 27 video spotova ili tzv. rasplesanih turističkih razglednica u globalnu inicijativu "Happy" (sretan) pokrenutu početkom ove godine slijedom istoimene planetarno popularne pjesme američkog pjevača i producenta Pharrella Williamsa na čijoj je službenoj web stranici trenutno 1.451 video Happy iz gotovo isto toliko gradova u svijetu.
Popularnosti pjesme Happy, objavljene krajem studenog 2013. na pratećem soundtrack albumu filma "Despicable Me 2" (s hrvatskim prijevodom "Gru na supertajnom zadatku s glavnim likom Gruom i njegovim 'malcima') pridonio je i prateći četverominutni video spot koji se reklamirao i kao prvi 24-satni glazbeni video (24hoursofhappy) u kojem se pjesma stalno ponavlja s raznim ljudima koji ju imitirajući zajedno plešu oko Los Angelesa.
VIDEO: NAJRADOSNIJA PJESMA NA SVIJETU Splitska verzija spota za 'Happy' zasjenjuje sve ostale
Taj je spot potaknuo stvaranje brojnih drugih spotova objavljenih na YouTubeu u kojima ljudi iz različitih gradova diljem svijeta plešu na pjesmu Happy prikazujući ujedno lokacije i atrakcije svojih gradova, stanovnike i način života, nakon čega je stvorena i posebna web stranica PharrellWilliamsHappy.com na koju se može dodati video plesna obrada te pjesme.
Većina video spotova, pa tako i oni iz Hrvatske, u svom nazivu nose ime grada i riječ Happy, primjerice "Hvar (Croatia) is Happy" (Hvar je sretan), čime se pridonosi temeljnom načelu inicijative pomoći širenju sreće u svijetu, a za svaki se video broji i broj pogleda posjetitelja.
Iz Hrvatske se za sada na webu PharrellWilliamsHappy.com nalaze videa Happy iz (abecednim redom) Čakovca, Daruvara, Dubrovnika, Hvara (dva videa), Korčule, Krka, Malog Lošinja, Ogulina, Osijeka, Poreča, Raba, Račišća s Korčule, Rijeke, Šibenika (dva videa), Slavonskog Broda, Slunja, Splita, Tisnog, Varaždina, Vinkovaca, Vodica, Zadra, Zagreba, Zaprešića i Županje (dva videa), pri čemu su najnovije postavljeni iz Županje, Hvara, Slunja, Račišča s Korčule te Vinkovaca.
Vinkovački Happy službeno je na tom webu od jučer postavljen i kao "Happy of the Day" ili Happy dana s podnaslovom "Welcome to Vinkovci, Croatia, the oldest city in Europe" (Dobrodošli u Vinkovce, najstariji grad u Europi), što je prema riječima inicijatora tog projekta pročelnika za kulturu i turizam Vinkovaca Marija Banožića veliki uspjeh i potvrda da su dobro zamislili i obradili pjesmu i ples Happy.
Spot su snimali mjesec dana na više od 20 lokacija vodeći se arheološkim otkrićem da su Vinkovci najstariji grad u Europi u kojem se neprekidno živi već 8.300 godina, a osim povijesti prikazuje se i sadašnjost grada te će svi spot morati pogledati više puta kako bi shvatili čime su sve Vinkovci zadužili Hrvatsku i Europu, poručuje Banožić naglašavajući da je to i odličan kanal za besplatnu turističku i drugu promociju Vinkovaca.
I u video spotovima Happy drugih hrvatskih gradova prikazuju se njihove atrakcije, ali su kao i drugdje u prvom planu ljudi-stanovnici, pa čak i turisti koji su se tamo zatekli tijekom snimanja, poput primjerice u videu Malog Lošinja, koji je, kako kaže direktorica Turističke zajednice grada Malog Lošinja Đurđica Šimičić, doslovce 'mobilizirala' cijeli grad i podigla na noge i staro i mlado.
Prema statistici na webu PharrellWilliamsHappy.com daleko najviše pogleda, 836 tisuća, među hrvatskim video spotovima ima Happy iz Splita, kojeg s 285,5 tisuća pogleda slijedi Happy iz Čakovca, te iz Dubrovnika s gotovo 140 tisuća pogleda i Zagreba sa 113 tisuća.
Osječki Happy približava se broju od 90 tisuća pogleda, zadarski je blizu 75 tisuća, a Happy iz Slavonskog Broda blizu 55 tisuća, dok svi ostali imaju manje od po 50 tisuća pogleda, pri čemu je najmanje pogleda nešto iznad pet tisuća dobio Happy iz Zaprešića.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....