ZAGREB - Znate kako se u Bosni svi zovu Fikret. E, a znate li kako se zove Bošnjak koji radi u američkoj tajnoj službi - pitanje je kojim je 33-godišnji Sarajlija Vanja Sertić otvorio konferenciju za novinare na kojoj je objavio da je njegova tvrtka KupiMe ušla u partnerstvo s američkim investicijskim fondom iEurope koje podrazumijeva ulaganja u tvrtku ukupne vrijednosti tri milijuna eura.
- Sikret - završio je vic poduzetnik kojem je u životu, osim biznisa, važna opuštenost i zabava. Vicom je nasmijao ozbiljnog američkog veleposlanika Jamesa E. Foleyja, Laszla Czirjaka, suosnivača i partnera u fondu iEurope, te ministra poduzetništva i obrta Gordana Marasa.
Važno je zabaviti se
Epizoda je to iz života mladog poduzetnika Vanje Sertića, tipa koji spretno objedinjuje baščaršijski šarm i njuh za bisnis.
- U životu nema ništa bez zezancije - dobacuje.
Njegova grupa KupiMe predvodnik je na području grupne kupnje u regiji, a investiciju će, najavljuje nam u razgovoru, koristiti za širenje poslovanja diljem jugoistočne Europe. Iako je na intervju stigao u strogom outfitu, sakou i bijeloj košulji, i dovezao se u lukzusnom Audiju Q7, Sertić ostavlja dojam ležernog tipa.
U Zagreb se doselio prije 14 godina na studij Ekonomskog fakulteta.
Rat u Sarajevu
- Poslije Sarajeva, u kojem sam proživio cijeli rat, Zagreb je za mene bio pravo uživanje. Samo da se ne puca... - prisjetio se.
Isprva je pokretao noćne klubove, pa ih je otvorio nekoliko. Ali, već je kao apsolvent otvorio prvu tvrtku u suradnji s glumcem Tarikom Filipovićem .
- Tarika sam upoznao u Zagrebu i brzo smo se prepoznali kao prijatelji i otad smo zaista dobri. Puno mi je pomogao - priča.
U prvi poslovni projket uložio je samo tri tisuće eura, koliko ga je koštala izrada svijetlećih hodajućih reklama. Roditelji mu financijski nisu pomogli, sve je, kaže, stvorio sam.
- Ideja za hodajuće reklame sinula mi je na putu u Indoneziji gdje sam vidio ljude kako nose takve reklame na leđima za restorane - kaže.
Ideju su nadogradili i tako je nastala faranšiza hodajućih svijetlećih reklama koju je poslije, kaže, prodao u 22 zemlje.
- Ideju sam zaštitio u Ženevi kao intelektualno vlasništvo te se to poslije pretvorilo u izvoz hrvatskog intelektualnog vlasništva - prisjeća se Sertić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....