Tvrtka "Ilirija" iz Biograda na Moru mora vratiti predujam turističkoj agenciji iz Švedske čiji su gosti zbog proglašenja pandemije koronavirusa morali otkazati rezervacije u hotelima "Ilirija" i "Kornat" od 19. do 26. travnja 2020. godine, piše Slobodna Dalmacija.
Iako je hotelska kompanija u postupku odbila vratiti novac navodeći kako pandemija još traje, te je avansnu uplatu iz Skandinavije u međuvremenu potrošila na plaće radnika, Tina Grgas, sutkinja Trgovačkog suda u Zadru, presudila je da švedskoj agenciji ipak moraju vratiti 6870,36 eura, što u protuvrijednosti prema aktualnom tečaju iznosi gotovo 52 tisuće kuna.
Prema stajalištu suda dogodio se, naime, sporazumni raskid ugovora, kada je inozemna agencija 17. ožujka 2020. zbog izbijanja pandemije zatražila od "Ilirije" otkazivanje opisane rezervacije bez troškova, što je biogradska tvrtka dan kasnije i prihvatila.
- Sporazumni raskid ugovora po svojoj pravnoj prirodi je novi ugovor, pa se za njegovu valjanost traže sve one zakonske pretpostavke koje se inače zahtijevaju za valjanost svakog ugovora.
U ovom slučaju to se i dogodilo, a činjenica da se stranke nisu sporazumjele glede načina povrata uplaćenog novca ne utječe na valjanost sporazumnog raskida ugovora, niti na njegove pravne posljedice - navodi se u obrazloženju presude.
Biogradska hotelska tvrtka ugovorila je za goste sa sjevera Europe 6. ožujka 2020. posredstvom elektroničke pošte pružanje usluge smještaja u devet dvokrevetnih soba, te tri jednokrevetne s polupansionom, uslugu parkinga autobusa, stavljanje na raspolaganje ukupno 50 električnih bicikala, zajedno s troškovima turističke pristojbe.
Sa švedskom agencijom koja se bavi organizacijom raznih vrsta turističkih putovanja u destinacije širom svijeta, dogovoren je predujam od 75 posto od ukupne ugovorene cijene koja je iznosila 68.606,72 kune, čime dolazimo do avansa od 6870,36 eura.
Četiri dana kasnije iz Skandinavije je na "Ilirijin" poslovni račun uplaćeno 74.572,95 švedskih kruna u eurskoj protuvrijednosti. Međutim, početkom 2020., a posebno tijekom ožujka, svijetom se počeo ubrzano širiti koronavirus zbog čega je naše Ministarstvo zdravstva 11. ožujka donijelo Odluku o proglašenju pandemije bolesti COVID-19.
Ministarstvo vanjskih poslova Kraljevine Švedske je tri dana kasnije izdalo dokument kojim građanima preporučuje ne putovati niti u jednu stranu zemlju, a Stožer civilne zaštite RH je 19. ožujka 2020. donio Odluku o privremenoj zabrani prelaska preko hrvatskih graničnih prijelaza, čime je zabranio prijelaz preko granice Lijepe naše za sve osobe, osim predviđenih izuzetaka.
Švedska agencija upitala je "Iliriju" može li bez troškova otkazati predviđeni dolazak skupine turista te je zatražila povrat uplaćenog predujma, ali je biogradska hotelska kuća, međutim, odbila vratiti predujam, inzistirajući na tome da će se novac koristiti za druge grupe gostiju koje je isti inozemni partner rezervirao tijekom 2020., a koje su u konačnici također bile otkazane.
"Ilirija" se odgovoru na tužbu pozvala na Zakon o pružanju usluga u turizmu prema kojem za neizvršene ugovore o putovanju u paket-aranžmanu koji su se trebali izvršiti nakon 1. ožujka 2020., putnik ima pravo na raskid ugovora nakon isteka 180 dana od dana prestanka posebnih okolnosti, a organizatori putovanja za to putnicima daju vaučer.
Iz domaće tvrtke istaknuli su da nisu dužni vratiti uplaćeni novac, budući da između putnika i agencije nije raskinut ugovor jer još uvijek traju posebne okolnosti uzrokovane pandemijom koronavirusa.
Iz "Ilirije" su također naveli kako zbog situacije prouzrokovane pandemijom nisu ni u mogućnosti vratiti novac, jer su ga potrošili na plaće radnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....