WINDAYS BUSSINES

Vodeći menadžeri jednoglasni: Hrvatska mora što prije ući u EU!

Rovinj, 230410.U Rovinju u staroj TDR-ovoj tvornici cigareta danas se odrzava drugi dan Windays business konferencije, u organizaciji Microsoft Hrvatska i Jutarnjeg lista. Zavrsna panel diskusija "Konkurentnost temeljena na inovacijama-strategija razvoja gospodarstva". Na slici: Zeljko Peric, Stipe Oreskovic, Emil Tedeschi, Alojzije Jukic, Ivan Vidakovic, Soumitra Dutta te voditelj Zoran Sprajc.Foto: Goran Sebelic / CROPIX
 Goran Sebelic / CROPIX

Hrvatska mora što prije postati članicom Europske Unije (EU), složili su se sudionici završnog panela na WinDaysima koji se održava u Rovinju.

- Članstvo u EU ne isključuje poslovanje u regiji. Što nas sprječava da kao članica EU budemo prisutni u regiji? Žele li naše tvrtke uzeti bilo koju tržišnu nišu, potrebno je da zemlja uđe u EU, jer bez oznake 'Made in EU' jako teško ide - poručio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe, odbacivši dilemu regija ili EU kao lažnu.

S njim se slaže i Stipe Orešković, predsjednik Odbora direktora EPH, koji u predstojećem ulasku Hrvatske u Uniju vidi velike šanse za hrvatsko gospodarstvo i društvo u cjelini.

I Rumunjska i Bugarska, koje su Uniji pristupile 2007., profitirale su od članstva u toj integraciji, a takve se prilike sada otvaraju i Hrvatskoj.

Ipak, upozorava Orešković, u Hrvatskoj je vrlo izražena izolacionistička svijest društva, pa je to potrebno mijenjati. Za promjene koje nas očekuju vrlo je važan i program gospodarskog oporavka premijerke Jadranke Kosor.

- EPH je podržao taj program, jer je to prvi konzistentni program mjera, iako on kasni jedno 16 godina - kaže Orešković. Dodaje i da je Internet kao medij sam po sebi postao ključna ekonomska platforma, kakve su nekad bile ceste i željeznice, i da je EPH prigrlio Internet, što dokazuje i dinamičan rast broja posjetitelja naših web-stranica, posebno portala Jutarnji.hr i Facebook stranica magazina OK!.

Kada je riječ o inovativnosti, većina sudionika složila se kako inovativnost u sebi mora sadržavati i rizik. Ivan Vidaković, predsjendik Uprave Microsofta kazao je da u Hrvatskoj nema puno kompanija koje su spremne ići u rizik.

I Tedeschi je upozorio kako se hrvatsko društvo mora mijenjati da bi uspjelo. U Hrvatskoj, kao i u ostatku kontinentalne Europe, i dalje se s podozrenjem gleda na poduzentike koji nisu uspjeli, iako je to sastavni dio i poduzetničkog života.

- Kad poduzetnik u kontinentalnoj Europi bankrotira, to se smatra njegovim osobnim neuspjehom, dok je, s druge strane, u anglosaksonskom svijetu normalno da poduzetnik banrkotira i pet puta, a da šesti puta uspije. Poduzetniku koji je bankrotirao rijetko će tko ovdje dati drugu šansu. Čak će ga i susjedi zaobilaziti - upozorava Tedeschi.

Na pitanje Zorana Šprajca, voditelja panela, želi li Atlantic uzeti Podravku i s njom postići globalni uspjeh, Tedeschi je odgovorio da ne želi ništa uzeti, nego kupiti.

„Mi u Atlanticu netalentirani smo za kupovanje od države, a to više govori o državi, nego o nama“, kaže Tedeschi.

Želi li Hrvatska uopće promjene?

Jedan od glavnih govornika, Somuitra Dutta, predavač na međunarodnoj poslovnoj školi INSEAD, zapitao se želi li Hrvatska uopće promjene.

„Ako bilo koga u Kini pitate što želi, reći će vam kako želi da njegova zemlja ponovno postane svjetska politička, gospodarska i vojna sila i da pobijedi Ameriku?“, poručio je Dutta, ukazavši na važnost vizije za razvoj društva. Vizija je, zaključili su sudionici panela, potrebna i Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 02:18