Kako se Zagreb kao destinacija promovira na tržištima koja su više usmjerena na održivost?
Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ) kontinuirano promovira Zagreb kao grad po mjeri čovjeka, grad prilagođen potrebama svojih posjetitelja, ali i građana, što predstavlja jedan od temeljnih postulata održivosti. Održivi turizam podrazumijeva razvoj aktivnosti koje zadovoljavaju potrebe današnjih turista i lokalnog stanovništva, bez ugrožavanja mogućnosti budućih generacija da zadovolje svoje vlastite potrebe.
U tom kontekstu, naglašavamo važnost uspostavljanja ravnoteže između turističkog razvoja i očuvanja prirodnih, kulturnih i društvenih resursa grada. Treba spomenuti promociju Zagreba kao zelene i održive destinacije, za čije potrebe su izrađene i posebne Green BUZZG podstranice. Naime, Zagreb je jedini hrvatski grad izabran za sudjelovanje u misiji Europske unije za 100 klimatski neutralnih i pametnih gradova do 2030. godine te je, prema istraživanju Europske agencije za okoliš (EEA), zauzeo visoko drugo mjesto po ukupnoj zelenoj infrastrukturi, zelenim urbanim područjima i drveću u konkurenciji 37 glavnih gradova. Tako TZGZ prati i trendove koje je započela Europska komisija strateškim dokumentom Green Deal-a te će kroz kampanje i u budućnosti stavljati naglasak upravo na zeleno i održivo.
Isto tako, recentni primjer takve promocije je naš nastup na jubilarnom 20. Festivalu svjetla Berlin gdje smo, kao jedan od glavnih partnera, dobili priliku predstaviti Zagreb. Ovaj prestižni događaj povezao je naš grad s Berlinom kroz desetodnevno svjetlosno slavlje u listopadu, u kojem smo poslali poruku o važnosti zaštite okoliša. Bilo je to posebno iskustvo koje je naglasilo kreativnost i inovativnost umjetnika iz cijelog svijeta, istovremeno šireći svijest o održivosti i budućnosti našeg planeta.
Ovakve inicijative ne samo da obogaćuju iskustvo posjetitelja, već i osnažuju lokalnu zajednicu, čime doprinosimo održivosti turizma u gradu i stvaranju ugodnijeg i zdravijeg životnog okruženja za sve. Naša predanost održivosti reflektira se kroz razne potpore i suradnje, s ciljem osiguranja da Zagreb ostane atraktivna i prosperitetna destinacija za buduće generacije.
Surađujete li s drugim gradovima ili regijama u Hrvatskoj i Europi radi razmjene najboljih praksi u održivosti?
U okviru naših aktivnosti i mogućnosti, aktivno surađujemo s drugim gradovima i regijama unutar Hrvatske, ali i na razini Europe, kako bismo razmjenjivali najbolje prakse i učili iz uspješnih modela. Ova suradnja uključuje sudjelovanje na međunarodnim konferencijama, radionicama i projektima koji se fokusiraju na održivi razvoj turizma.
Stalna prilagodba novim trendovima, poput digitalizacije, zelenih inicijativa i personaliziranih iskustava za posjetitelje, bit će ključ u daljnjem pozicioniranju Zagreba na karti europskih turističkih odredišta. Razvijanje digitalnih alata koji omogućuju efikasno upravljanje resursima, olakšavanje pristupa informacijama za turiste i promociju lokalnih proizvoda pridonosi jačanju održivosti.
Također surađujemo s međunarodnim organizacijama poput UN Tourism, WWF Adria, City Destination Alliance i drugih, što pomaže Zagrebu da bude u korak s globalnim najboljim praksama i inovacijama u ekološki prihvatljivom turizmu. Kroz suradnju s relevantnim dionicima, uključujući nevladine organizacije, akademske institucije i privatni sektor, radimo na stvaranju okruženja koje potiče inovacije i održivost. Uzor nam predstavljaju sve one destinacije koje razvijaju turizam u kontekstu održivosti i ekološke svijesti.
Koji su najbolji primjeri održivog turizma u Zagrebu?
U Zagrebu se održivi turizam razvija kroz niz inovativnih inicijativa i projekata koji pridonose očuvanju okoliša i unapređenju kvalitete života. Zagrebački turistički sektor fokusira se na održive inicijative poput tzv. Zero Food Waste programa, ekološki prihvatljivog prijevoza i promicanja odgovornog turizma među gostima. Napori uključuju smanjenje upotrebe plastike, povećanje recikliranja, promicanje lokalnih proizvoda i ulaganje u održivu infrastrukturu s ciljem balansiranja rasta turizma i očuvanja okoliša.
S druge strane, Turistička zajednica grada Zagreba naglašava važnost očuvanja prirodnih i kulturnih resursa, a posebno bih tu istaknula naš edukativni projekt Odredište: Zagreb. Riječ je o projektu gdje se sustavnom edukacijom učenika srednjih škola obuhvaća njihovo aktivno uključivanje u programe zaštite okoliša, očuvanja kulturnog naslijeđa te unapređenja kvalitete života, s jasnim naglaskom na promicanju pozitivne klime dobrodošlice. Kroz sustavnu edukaciju, TZGZ nastoji podići svijest o bogatstvu turističkih, kulturnih i prirodnih potencijala Zagreba, potičući istovremeno razvoj dugoročne percepcije važnosti vlastitog grada u kontekstu turizma. Projekt je prepoznala i Svjetska turistička organizacija - UN Tourism na čiji sam poziv u ožujku predstavila projekt u njihovom sjedištu u Madridu, a posebna nam je čast da je i njihov predstavnik, g. Luis Nicolás Barrios, regionalni menadžer za inovacije, edukacije i investicije, nazočio godišnjoj prezentaciji projekta u svibnju i uveličao cijeli događaj. Jako smo ponosni na sve učenike koji u okviru ovog projekta neumorno istražuju turističku stranu grada i promišljaju o načinima kako unaprijediti turističku ponudu.
Obrazovanje potiče razumijevanje i poštivanje različitih kultura i okruženja te promovira odgovorne i etičke prakse u turizmu, a informirani i obrazovani pojedinci ključni su za održivi razvoj turističke industrije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....