NIKAD KRAJA

Zapeo strateški megaprojekt od 380 milijuna eura, natječaj za izbor projektanta traje već godinu dana!

Natječaj za izbor projektanta ove dionice objavljen je prije godinu dana, a još uvijek nije poznat njegov pobjednik

Autocesta, ilustracija

 Jure Miskovic/Cropix

Natječaj za projektiranje dionice autoceste Rudine - Osojnik, koja vodi za Dubrovnik, još je jedan dokaz sporosti realizacije strateških projekata u Hrvatskoj.

Natječaj za izbor projektanta ove dionice objavljen je prije godinu dana, a još uvijek nije poznat njegov pobjednik. Državna komisija za kontrolu javne nabave (DKOM) nedavno je odbila žalbu zajednice ponuditelja koju čine Mobilita Evolva, Geoprojekt i China Railway Eryuan Engineering. Ta je zajednica ponuditelja jednom već dobila taj posao, ali ga je nakon žalbe konkurencije izgubila pa se onda ona žalila na odabir novog projektanta.

Hrvatske autoceste natječaj su objavile još u kolovozu 2023. godine, javilo se pet zajednica ponuditelja, a procijenjena vrijednost posla bila je devet milijuna eura. Tri ponude proglašene su nevaljanima, a u konkurenciji su ostali već spomenuta Mobilita Evolva s partnerima te ZG-Projekt i BBD - Bridge & Building Design. HAC je kao najpovoljniju odabrao ponudu Mobilita Evolve, Geoprojekta i China Railway Eryuan Engineeringa.

image

A1 Metković Osojnik

No, na taj je odabir uslijedila žalba konkurencije koju je Državna komisija za kontrolu javne nabave prihvatila te HAC-u nije preostalo ništa drugo nego prihvatiti ponudu ZG-Projekta i BBD - Bridge & Building Designa. No, na tu je odluku u lipnju ove godine uslijedila žalba zajednice ponuditelja koji su prvo dobili pa izgubili natječaj.

DKOM je sada tu žalbu odbio, a zajednici ponuditelja preostao je još jedan korak - žalba Visokom upravnom sudu, koja se može podnijeti u roku od 30 dana od isteka osmog dana od dana javne objave rješenja na internetskim stranicama DKOM-a. Ako žalba bude podnesena, Visoki upravni sud odluku treba donijeti u roku od 30 dana, iako se zna dogoditi da i prekorači taj rok. U svakom slučaju, konačna odluka se može razvući i na 14 mjeseci od objave natječaja.

Ova dionica ukupne je dužine 28 kilometara, od čega je čak 21 kilometar u objektima i tunelima. Tako će, između ostalog, trebati sagraditi 11 vijadukata dužine 3,8 kilometara i 11 tunela dužine 17,2 kilometra. Hrvatske autoceste u međuvremenu su na osnovi idejnog projekta u siječnju ove godine objavile i natječaj za gradnju dviju od tri poddionice te dionice: Rudine - Slano i Slano - PUO Mravinjac.

Procijenjena vrijednost gradnje tih dviju dionica dužine 20,5 kilometara je čak 380 milijuna eura bez PDV-a. Otvaranje ponuda za te poddionice odgođeno je pet puta, a novi rok je rujan. Za treću poddionicu, PUO Mravinjac - Osojnik, natječaj bi mogao biti raspisan sljedeće godine.

No, da bi autocesta za Dubrovnik bila spojena na autocestovnu mrežu, mora se sagraditi i autocesta od Metkovića do čvora Pelješac, uključujući i brzu cestu čvor Pelješac - čvor Duboka. Taj je projekt tek u fazi pripremnih aktivnosti vezanih uz procjenu utjecaja zahvata na okoliš i ekološku mrežu. Potpisan je ugovor za terenske istražne radove u svrhu izrade glavne ocjene za ekološku mrežu i studiju utjecaja na okoliš. Istraživanja se planiraju početi u rujnu, a istodobno s tim provodit će se i izrada studije utjecaja na okoliš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 12:05