Osječanku V. D., liječnicu u mirovini, u srijedu je na ulici napao njezin susjed. Slučaj je prijavljen policiji, piše Glas Slavonije.
'Možemo potvrditi da se događaj zbio u srijedu oko 19.30 u Reisnerovoj, na ulici. Šezdesettrogodišnjak je, ničim izazvan, počeo vikati i srušio je na tlo 75-godišnjakinju. Protiv 63-godišnjaka slijedi prekršajna prijava iz Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira', rekla je Vesna Žnidarić Bolarić iz Policijske uprave osječko-baranjske.
Gospođa V.D. već duže ima problema s nemogućim susjedom.
- Unatrag dvije godine me šikanira, govori mi ružne stvari, da će me ‘srediti‘, ali dosad se nisam na to previše obazirala. Međutim, u srijedu sam izišla iz obližnje trgovine i vidjela ga kako ide prema meni. Prvo me verbalno napao, a onda me zgrabio i bacio na zemlju. Srećom, imala sam na sebi debelu jaknu pa se nisam teže ozlijedila, ali kasnije sam išla liječniku jer sam pri padu iščašila nogu. U životu se nisam nikada ni s kim svađala i ne znam više što učiniti da me susjed prestane napadati, kaže ova 75-godišnjakinja.
No, ona nije jedina žrtva susjeda zlostavljača, ali nitko ga ne želi prijaviti jer ga se boje.
Iz osječke policije kažu da treba prijaviti svakog nasilnika, a onda sud može donijeti odluku o zabrani prilaska zlostavljača žrtvi. Ako nasilnik ignorira odluku suda, onda ide u zatvor. Bezbroj je primjera gdje stanari ne izlaze na ulicu ili se šuljaju hodnicima zgrada samo da ne sretnu ljude koji ih maltretiraju.
U stambenim je zgradama ponešto drugačije. Ondje se, uz pomoć predstavnika stanara, može čak nekoga iseliti iz zgrade bez obzira na vlasništvo. Kako kaže mr. sc. Vlasta Auguštin, predsjednica Udruženja stanara grada Osijeka, prvo treba educirati sve predstavnike suvlasnika stanara, koji će potom educirati suvlasnike u svojoj zgradi i objasniti im kako se mogu riješiti nasilne osobe.
- Prvo ide pismena opomena. Naime, stanar kojemu nešto smeta može uputiti dopis predstavniku stanara i kopiju upravitelju. Tada je uloga stanara završena i nastupa predstavnik suvlasnika. On prvo upozorava na problem, a može i organizirati sastanak na kojemu se problem konstatira i sastavi zapisnik. To je podloga za tužbu na sudu. U slučaju da sastanak ne uspije, ide se na treći korak, gdje se već treba umiješati upravitelj, koji pokušava s predstavnikom upozoriti problematičnog suvlasnika. Ako se većina stanara suglasi da se ide u spor, tu nastupa upravitelj koji podnosi tužbu sudu. U tužbi moraju biti navedeni svi argumenti koji idu u prilog takvom rješenju. Ako je pak predstavnik stanara problem, cijeli taj postupak može pokrenuti bilo koji stanar - pojašnjava Auguštin za Glas Slavonije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....