Hrvatska turistička zajednica (HTZ) prije devet dana objavila je novi promotivni video povodom Mjeseca hrvatskog turizma u trajanju od pola minute. U dvadeset i šestoj sekundi pojavljuje se scena vlaka koji prolazi kroz šumu, a za koju je ustanovljeno da je snimljena u Oslu. Agencija BBDO Zagreb koja je video izradila, navodi kako je to uobičajena praksa oglašavanju jer se na taj način optimizira budžet.
Mjesec hrvatskog turizma traje od 1. do 31. listopada, a cilj mu je omogućiti svim zainteresiranim građanima da putuju i upoznaju druge dijelove Hrvatske uz značajne uštede, naveli su na internetskoj stranici HTZ-a, koja je uz Ministarstvo turizma i sporta, organizator ove akcije.
Pred kraj promotivnog videa, koji promovira hrvatski turizam i ljepote Hrvatske, korištene su scene snimljene u Norveškoj. Prikazana je scena vožnje vlakom kroz šumu, a video objavljen na servisu Shutterstock ukazuje na to da je snimljena u Oslu.
Video započinje prikazom nekoliko obitelji koje žure na put. Neke od njih putuju autobusom, druge automobilom, zrakoplovom ili brodom, a u 26. sekundi, neposredno prije kraja videa, na snimci se vidi putovanje vlakom. Vlak prolazi kroz šumu, u daljini se nazire sunce i nekoliko kuća, nakon čega djevojka proviri kroz prozor vlaka. Upravo to je scena za koju se sumnja da je ipak snimljena u Norveškoj, a ne u Hrvatskoj.
Poslali smo upit Hrvatskoj turističkoj zajednici, a njihov odgovor prenosimo u cjelosti:
- Ovim vas putem informiramo kako je promotivni video spot za Mjesec hrvatskog turizma izradila agencija BBDO Zagreb uz pomoć Val produkcije. Redatelj spota je Nevio Marasović. Napominjemo kako Hrvatska turistička zajednica, kao naručitelj spota u niti jednom trenutku nije bila obaviještena kako sporni kadar nije snimljen na zadanoj lokaciji, odnosno da je isti otkupljen, napisali su iz HTZ-a.
O cijeloj situaciji očitovali su se i iz agencije BBDO:
- Navedeni video materijal sniman je krajem 2019. godine. za potrebe kampanje koja je bila predviđena za emitiranje u veljači 2020. godine. Zbog terminskih i budžetskih ograničenja te loših vremenskih uvjeta u mjesecu prosincu na lokaciji nije bilo moguće izvesti snimak iz zraka koji bi na atraktivan način prikazao ljepote Hrvatske. Stoga je odlučeno kadar nadomjestiti neutralnim materijalom s online video arhiva u trajanju od 0,9 sekundi, napisali su iz BBDO-a.
Objašnjavaju da treba imati na umu kako je korištenje video arhiva, uz snimanje na autentičnim lokacijama, uobičajena praksa u oglašavanju jer se na taj način optimizira budžet. Stoga su u navedenom promotivnom spotu korištena još četiri takva kadra: panorama Dubrovnika, te kadrovi autobusa, trajekta i aviona, sva tri iz Hrvatske. Za ostatak spota ‘Mjesec hrvatskog turizma‘ kažu da je u cijelosti sniman na više lokacija diljem Hrvatske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....