Tvrtka koja se bavi oglašavanjem na reklamnim panoima diljem Zagreba podnijela je tužbu protiv suvlasnice nekretnine koja se, među ostalim stanarima, pobunila protiv njihova osvijetljenog reklamnog panoa od 50 četvornih metara vidljivog sa Slavonske avenije.
U toj tužbi podignutoj pri Građanskom općinskom sudu za naknadu štete zbog izmakle dobiti agencija za oglašavanje od suvlasnice spomenute nekretnine, koja je ovom prilikom željela ostati anonimna, traži više od 160 tisuća kuna, a jedan od razloga tužbe je i činjenica da su stanari zgrade s tom pričom izašli u medije!
Pokušali smo kontaktirati stanarku, no ona, zbog sudskog spora nije željela ništa komentirati. Njen odvjetnik Petar Marković u odgovoru na tužbu kaže da se protivi tužbi, pa i osnovi za tužbu, kao i samoj visini tužbenog zahtjeva. Nadalje u odgovoru objašnjava kontekst navodeći da su se protiv bigboarda pobunili stanari cijele zgrade, i to "jer su uočili da im pod prozorima i balkonima niče ogroman stup visok čak 15 m, koji nosi divovski reklamni dvostrani bigboard površine čak 50 četvornih metara (što je površina nekih stanova u kojima žive stanari) na čijem vrhu su sa svake strane nalazi po četiri reflektora, ukupno 8 reflektora iznimne jačine čija svjetlost obasjava stanove zgrade okrenute prema istoku i jugoistoku.
Svjetlosno onečišćenje
Posljedica istog je za stanare stanova smještenih odmah pokraj bigboarda bila ta što su im stanovi noću bili osvijetljeni, imali su poteškoće sa spavanjem, razlikovanjem noći i dana i druge posljedice nespornog svjetlosnog onečišćenja", navodi odvjetnik Marković u odgovoru na tužbu.
Priča oko rasvjetnog stupa krenula je početkom 2021. kada su stanari kupili svoje stanove u luksuznom Saras centru uz Trnjansku cestu. Ubrzo nakon useljenja shvatili su da neće tako lako moći zaspati zbog divovske reklame. Jer, čim bi pao mrak, u stanove im je probijalo snažno svjetlo reflektora s glomaznog reklamnog panoa postavljenog samo nekoliko metara od zgrade, i to u visini njihovih prozora.
Jutarnji list o tome je pisao 2021. kad su nam suvlasnici stanova ispričali da se velika metalna konstrukcija na koju je postavljena reklama pojavila nedugo nakon njihova useljenja.
No nisu bili svjesni kakve će im to probleme zadati. Svjetlost je bila toliko jaka da su morali spustiti sve rolete kako bi potpuno zamračili stanove. Uspjeli su se tada domoći dokumentacije i ugovora s investitorom, odnosno tvrtkom Outdoor Akzent.
Ta tvrtka sklopila je ugovor s vlasnicima susjedne kuće, a u ugovoru iz 2020. stoji da će "zakupnik u sklopu postave velikog reklamnog panoa izvršiti demontažu postojeće garaže i nadstrešnice iznad stepenica, te zakupodavcu izraditi kompletno novu garažu s ulaznim vratima i nadstrešnicu iznad stepenica..."
Dakle, reklamni pano ne nalazi se na javnoj površini nego je metalna konstrukcija podignuta na privatnom zemljištu unutar dvorišta obiteljske kuće na Trnju. Pozvonili smo i na njihova vrata, te su nam ispričali da sa spomenutom agencijom surađuju već dugi niz godina. Ranije su plakati bili manji, ali tvrde da i za ovaj agencija ima sve potrebne dozvole. Kažu da ranije s reklamnim panoima u njihovu dvorištu nisu imali problema. Jasno i zbog čega. Tada je oko njih bila samo zemljana površina.
Žalbe i prigovori
Upravo su se novi susjedi počeli žaliti i pisati prigovore institucijama koje su odgovorne za ovakav nered. Od Grada Zagreba do inspektorata i ostalih nadležnih tijela kako bi istražili smiju li se i na koji način uopće postavljati reklamni panoi ako otežavaju život građanima koji žive u blizini.
No, sve što su uspjeli utvrditi jest da agencija ima potrebnu dozvolu za postavljanje reklamnog panoa, a nejasnoće koje su postojale oko jačine rasvjete i smjera osvjetljenja agencija je navodno naknadno prilagodila.
Suvlasnici su doznali da micanje reklame ne dolazi u obzir, no koncesionari tog reklamnog panoa odlučili su gasiti reklamu na tri sata, i to od 1 do 4 u noći.
Međutim, u toj prepirci sa suvlasnicima iz susjedne zgrade navode da su izgubili korisnike, odnosno tvrtke koje su se oglašavale, pa su podigli tužbu. Tvrde da im je nanijela štetu jer je "slučaj prijavila inspekciji", ali i zato što je izašla u medije. Isto tako tvrde da su im zbog toga korisnici oglasnih prostora raskinuli ugovore koji su iznosili više od 163 tisuće kuna.
Poslali smo upit i tvrtki Outdoor Akzent, no do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....