Četiri godine nakon što je proglašen krivim, na Županijskom sudu u Splitu na ponovljenom suđenju Srđan Mladinić oslobođen je optužbe za zlouporabu na štetu tvrtke SMS u iznosu od 3,5 milijuna kuna.
Srđan Mladinić još čeka pravomoćnost presude i premda mediji, kao i mnogi ljudi koji suosjećaju s njim zbog svega što mu se događalo, sa zanimanjem čekaju njegovu priču, još nije vrijeme za to. A tko zna hoće li ikad moći sve ispričati ili jednostavno sve prepustiti prošlosti, i krenuti iznova koliko se može nakon što je izgubio sve, piše Slobodna Dalmacija.
Jer, nekada uspješan poslovan čovjek proživio je devet godina kalvarije. Mladiniću je SMS bio sve što je imao. A onda se 2009. godine dogodila afera Podravka, nakon gotovo 20 godina urušila se njegova tvrtka poznata po delikatesnim proizvodima, on se suočio s USKOK-ovim optužbama i sudskim procesom, četiri mjeseca proveo je u istražnom zatvoru u Remetincu, proglašen je krivim. Vrhovni sud je prihvatio njegovu žalbu, presudu ukinuo i naložio novo suđenje, na kojem je sada oslobođen optužbe.
Osim što mu je propao posao, što je SMS završio u stečaju, što su njegovi zaposlenici izgubili radna mjesta, a i on sam ostao bez prihoda, izgubio je stan te obitelj i uništen je na sve moguće načine.
Srđan Mladinić danas živi od socijalne pomoći i pomoći dobrih ljudi, a pretrpio je i emocionalan gubitak, njegova kći Srđana lani je preminula, a na pogoršanje njezina zdravstvena stanja znatno je utjecao i šok kad je završio u zatvoru, i sve što se poslije događalo. Snagu je, kako pričaju, pronašao u vjeri i Bogumilskom centru, kao i dobrim ljudima koji su uz njega.
"Sa Srđanom Mladinićem našla sam se na kavi u jednom poznatom splitskom hotelu, popularnom okupljalištu poslovnih ljudi, nedugo nakon što je izišao iz zatvora u Remetincu, gdje je od studenoga 2009. do ožujka 2010. godine proživio vjerojatno najteža četiri mjeseca. Nitko tko se zatekao u našoj blizini nije prošao, a da ga nije pozdravio i stisnuo mu ruku, iskreno žaleći zbog svega što mu se događalo", zapisala je potpisnica ovih redaka u Slobodnoj Dalmaciji, u tekstu o čovjeku koji je tada proživljavao svoje najgore dane. Nitko nije slutio da će za njega doći još teže vrijeme. Nadao se da će se zdravlje njegove kćeri poboljšati, a on krenuti ispočetka. Ali kredit od 65 milijuna kuna koji je SMS dobio od Podravke, bio je omča oko vrata dalmatinskog poduzetnika i proizvođača koji je osvajao brojna tržišta.
- Svakom poduzetniku na prvom je mjestu zarada, a Mladinić se užasavao pomisli da dade makar jedan otkaz. Volio je radnika i čovjeka, zato je i propao. Većina nas poduzetnika su morski psi, a Srđan Mladinić je dupin - kazao je svojedobno splitski poduzetnik Juroslav Buljubašić.
Mladinićev prijatelj Miloš Šerbo prisjeća se te Buljubašićeve izjave, te će danas kazati kako Srđan Mladinić previše vjeruje ljudima i to ga je koštalo. I uz to se poklopilo više nesretnih okolnosti. Njih dvojica upoznali su se prije 20 godina.
- Mene zanima upotreba ljekovitog bilja, i kad je počeo širiti proizvodnju svidjele su mi se njegove ideje. To je ono što Dalmaciji treba, kuda treba ići, tu je veliki potencijal. Tu smo se našli, sprijateljili i pomagali jedan drugome. Svaki trenutak s njim je dragocjen - kaže Šerbo, koji je bio i zakonski zastupnik SMS-a dok je Mladinić bio u istražnom zatvoru, sve dok u veljači 2010. nije pokrenut stečajni postupak.
Kao što je i sam Mladinić bio neizmjerno zahvalan splitskim poduzetnicima koji su novčano pomogli njegovu obitelj, bolesnu suprugu i kćeri, dok je bio u Remetincu, i Šerbo danas ističe pomoć nekolicine njih koji su od srca pomogli.
Svojedobno je Mladinić odgovarajući na pitanja o svojoj karijeri poručio ljudima koji pokreću biznis: Istinski vjerujte u svoj projekt!
– Poduzetništvo je beskonačna utrka s preponama, ali čovjek može uspjeti vjerujući u svoju ideju – kazao je splitski poduzetnik koji je prvi novac zaradio u prvom razredu srednje škole popravljajući automobile.
– Moje najdragocjenije poslovno iskustvo je spoznaja da čovjek vjerujući u svoju ideju i gurajući je, bez obzira koliko se ona svima činila neostvarivom, može postići uspjeh u poslu. Kada sam počinjao graditi SMS istinski sam vjerovao da će hrvatsko tržište prihvatiti originalne i autentične mediteranske proizvode visoke kvalitete, a uspjeh naših proizvoda dao mi je podstrek da krenemo u osvajanje i tržišta izvan Hrvatske. Bez duboke vjere u ideju SMS-a nikada ne bih uspio jer je u vrijeme kada sam pokrenuo proizvodnju bilo naročito teško krenuti u osvajanje polica kvalitetnim i vrijednim proizvodima, zato što su u tom trenutku tržištem vladali jeftini uvozni proizvodi - kazao je još 2007. prije nego što je došla ekonomska kriza koja je pogodila i SMS, te pravosudni proces i sve drugo što mu je promijenilo život naglavačke.
Njegova netipična priča o uspjehu u hrvatskim prilikama trajala je 20 godina. Bilo je u to vrijeme i uspona i problema u financiranju, ali išao je dalje pomažući mnogima. Ulagao je u razvoj, u nove proizvode, nova tržišta. Uz tvrtku SMS koja se bavila proizvodnjom zdrave hrane, osnovao je i SMS-ov prehrambeno razvojni centar u čijem sklopu je i laboratorij specijaliziran za ispitivanje kvalitete i zdravstvene ispravnosti maslinova ulja. I onda je sve stalo. Zašto? Kako? Hoće li se ikad saznati?
Jesmo li danas mogli pričati o firmi koja je imala perspektivu i zadovoljnim radnicima, koji su čak i kad im je kasnila plaća imali razumijevanja za vlasnika jer su vidjeli njegovu predanost poslu i ostvarenju ideje o proizvodnji prehrambenih proizvoda s okusom Dalmacije? Što je pošlo po krivu?
Kronologija SMS-ovog uspjeha
1989. godine Srđan Mladinić kupuje mali polovni kamion i započinje ostvarenje svog sna.
1991. godine na tržište se plasira prvi SMS-ov izvorni proizvod Srdel-pasta. 1994. godine započinje proizvodnja proizvoda od tradicionalnih dalmatinskih kultura maslina, kapara i maslinova ulja.
1998. godine SMS proizvodi po standardima HACCP sustava. 1998. godine SMS otkupljuje organsku smokvu te posjeduje certifikat za proizvodnju i preradu hrane po organsko-biološkim načelima.
1999. godine SMS proizvodi počinju se izvoziti u SAD. 2001. godine džem od suhe smokve nudi se hrvatskom tržištu.
2003. godine SMS podiže vlastite staklenike i nasade maslina i smokava. Počinje u Trečanici u podnožju Kozjaka, a već 2004. godine prve nasade podiže i na području Skradina. Na taj način dobiva potpunu kontrolu svojih proizvoda, od sadnice do gotova proizvoda. 2003. godine na tržište izlazi i nova, originalna, trobridna ambalaža Njezi tvorac je poznati hrvatski dizajner Boris Ljubičić. Trobridna ambalaža već 2003. godine osvaja prvu nagradu, Zlatnu jabuku Modernpak Zagrebačkog velesajma u kategoriji staklo za trobridnu bocu maslinova ulja.
SMS je osvojio CROPAK 2004. godine za dizajn ambalaže džemova. 2004. godine SMS džem od suhe smokve s narančom osvaja Zlatnog Oscara na internacionalnom sajmu delikatesne hrane "Fancy Food Show" u New Yorku.
SMS-ova trobridna boca za maslinovo ulje osvojila je Good Design nagradu za superiorni dizajn 2005. godine u Tokiju, a iste godine osvojila je i CROPAK 2005 u kategorijama Industrijski proizvod i Industrijski dizajn. 2006. godine SMS prestaje proizvoditi proizvode od slane ribe. Okreće se osmišljavanju proizvoda od voća i povrća imajući na umu prehrambene potrebe budućnosti
2006. godine SMS-ov asortiman obogaćuje se za još jednu liniju originalnih proizvoda – namazi od marinirana češnjaka. 2006. godine San Francisco Chronicle je SMS džem na bazi suhe smokve proglasio najboljim proizvodom od smokve.
2007. godine SMS džemovi od suhog voća osvojili su CROPAK 2007 u kategoriji "Ambalaža hrvatskog proizvoda/serije". 2007. godine trobridna boca SMS maslinova ulja nominirana je za prestižnu FAB nagradu u kategoriji dizajn ambalaže, a osvojila je i ReBrand 100 Award za rebranding vizualnog identiteta.
2007. godine SMS je dobio nagradu Superbrands. 24. veljače 2007. SMS je potpisao petogodišnji ugovor s prehrambenom tvrtkom Podravka d.d. iz Koprivnice prema kojem Podravka preuzima prodaju i distribuciju SMS-ovih proizvoda koji se od tada nude kroz Podravkinu distributivnu mrežu. Udruživanje s ovim cijenjenim partnerom omogućuje jaču poziciju na tržištu objema stranama, a posebno na tržištima zapadne Europe.
2007. godine SMS na tržište plasira novu skupinu proizvoda – SMS umaci. Prvi u nizu je tradicionalni dalmatinski gastronomski specijalitet SMS Pašticada, koji SMS nudi na novi, kreativni način. 2007. godine nasadi SMS-a zauzimaju oko 150 hektara zemljišta te daju svoj prvi urod maslina koje se prerađuju u ekstra djevičansko maslinovo ulje koje SMS poklanja hrvatskim bolnicama u sklopu akcije zdravije prehrane.
15. srpnja 2008. godine SMS osniva prvu tvrtku s većinskim hrvatskim vlasništvom u Omanu "SMS Innovation Food Middle East Ilc". Na taj način SMS je otvorio vrata prehrambenog tržišta Bliskog istoka, jednog od najbogatijih tržišta na svijetu. 2008. godine SMS maslinova ulja osvajaju nagradu "Trusted Brands". U anketi časopisa "Reader's Digest" potrošači su ocijenili SMS maslinova ulja najboljima, a SMS brand onim u koji imaju najviše povjerenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....