Istodobno dok ministar financija Boris Lalovac muku muči s krpanjem proračuna i u rebalansu važe svaku lipu, dok ministar Vedran Mornar mjesecima traži način kako će djeci s posebnim potrebama omogućiti da imaju asistente u nastavi, s druge strane ministar Mihael Zmajlović donosi odluke kako da raspolaže budžetom Katara ili Ujedinjenih Arapskih Emirata, piše Slobodna Dalmacija.
Svima nedostaje novca, samo ministru zaštite okoliša, čini se, pretječe. On ima novca i za selidbu ureda, kao i za nabavljanje skupih hibridnih i električnih automobila koje će iduće godine dobiti svi parkovi prirode i nacionalni parkovi koji za to pokažu interes.
Za tu svrhu u Fondu za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti osigurana su čak 24 milijuna kuna, odnosno više od tri milijuna eura! Država će kupnju ovih vozila financirati u udjelu od 80 posto, a parkovi prirode i nacionalni parkovi moraju dati ostatak od 20 posto.
Prvi natječaj za javnu nabavu novih vozila raspisan je prošlog tjedna, 6. studenog, a u njemu Park prirode Kopački rit traži ponude za kupnju tri automobila ukupne vrijednosti 999.500 kuna, odnosno više od 130 tisuća eura. Kupuju dva “plug in” hibridna vozila s pogonom na sva četiri kotača te jedno električno vozilo po modelu operativnog leasinga u razdoblju od sedam godina. Uskoro planiraju u Parku i postavljanje punionice za električni automobil.
Na naše pitanje zašto se u ovoj situaciji kupuju tako skupa vozila i je li to izdatak bez kojeg ne možemo, iz Ministarstva zaštite okoliša odgovaraju kako je odluka o tome donesena već ranije.
- Radi se o projektu “Zelena linija”, u sklopu kojega je ovog ljeta predstavljen paket od sedam mjera za podizanje svijesti o važnosti čistijeg transporta. U sklopu jedne od tih mjera, Fond za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti je nacionalnim parkovima i parkovima prirode uputio poziv za sufinanciranje nabave vozila i plovila koja manje onečišćuju okoliš. Jedan od uvjeta poziva je da park u slučaju nabave novog hibridnog ili hibridnog “plug in” vozila mora dostaviti potvrdu da su postojeće staro vozilo koje se zamjenjuje zbrinuli ili prodali – objašnjavaju iz Ministarstva zaštite okoliša.
Očekuju da će se na poziv Fonda javiti svi parkovi prirode, a podsjećamo, njih je 11, te još osam nacionalnih parkova. Budu li i njihovi zahtjevi u gabaritima Kopačkog rita, za vozila će se iz proračuna potrošiti nešto manje od 19 milijuna kuna.
Medijima također nije promaknulo ni to da je direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Sven Müller, koji izdašno financira kupnju vozila za parkove prirode, i sam prošlog mjeseca nabavio novi službeni automobil vrijedan 355.713 kuna. Kupnju novog luksuznog automobila Müllerov je Fond, po već uobičajenoj špranci državne uprave, pravdao – uštedama. Stari automobil iz 2006. godine navodno se počeo učestalo kvariti pa je valjalo kupiti novi, piše Slobodna Dalmacija.
Država plaća 80 posto
Država će kupnju ovih vozila financirati u udjelu od 80 posto, a parkovi prirode i nacionalni parkovi moraju dati ostatak od 20 posto
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....