Obećajem, više nikad neću držati prodike o tome kako uvijek i bespogovorno treba čitati deklaracije jer sam se nedavno uvjerila kako to u praksi zapravo ne mora značiti ništa, te da i sama država, ne bi čovjek vjerovao, dopušta da nas malo varaju.
Ok, možda je varanje malo preteška riječ, ali kako drugačije opisati situaciju u kojoj država proizvođačima dopušta da jeftiniju namirnicu nazivaju skupim imenom i tako joj podižu cijenu, a da pritom nitko nije vodio računa o tome da potrošača nekako ipak educira o tome što kupuje - a ne da ga još dodatno zbunjuje.
Ovi blagdanski dani idealan su termin za ovu priču, a u njoj je glavni akter jedna riba, mnogima omiljena upravo u blagdansko vrijeme kad je jedu na milijune načina.
Dolazi uz visoku cijenu i zove se bakalar, ali ovdje ćemo se ipak usredotočiti na navodno posebnu vrstu bakalara - crni bakalar.
Zašto je ta riba posebna?
Ovdje pogledajte video:
Pa, većinom zato što je zapravo riječ o ribi koja je najbliža puno jeftinijoj kolji, ali je Ministarstvo poljoprivrede posebnim Pravilnikom o trgovačkim nazivima proizvoda ribarstva dogovorilo da se za ovu ribu dozvoli trgovački naziv "crna kolja" ili "crni bakalar".
Njeno latinsko ime glasi Pollachius virens što je dosta različito od naziva pravog bakalara - on se kaže Gadus morhua i prevodi se kao atlantski bakalar te zapravo predstavlja jedinu pravu verziju bakalara.
Riba tehnički spada u porodicu bakalara, no kako je zapravo puno bliža kolji, dogovoreno je da se pod nazivom bakalar smije prodavati isključivo uz prefiks crni, no pritom se nije vodilo previše brige o tome znaju li potrošači što zapravo kupuju.
Zanimljivo, cijena crnog bakalara, koji god da je proizvođač u pitanju, daleko premašuje cijene po kojima se prodaje kolja što ukazuje da su proizvođači sa smiješkom na licima dočekali ova pravila, naravno, na štetu potrošača.
Imate prijedlog za Veliku Škrticu?
Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....