Može li pilot koji nikad ne leti zarađivati više od pilota koji leti svaki dan? Može, i to mjesečnu plaću od 26 tisuća kuna! Može li imati luksuzan ured? Kako ne! Može li za nagradu dobiti zrakoplov? Naravno! Ali samo ako je zaposlen u Agenciji za civilno zrakoplovstvo.
Dok jedina domaća zrakoplovna kompanija grca u dugovima, nisu svima u zrakoplovstvu “potonule lađe”. Recimo, ovima u Agenciji za civilno zrakoplovstvo. Većina Hrvata ne može niti približno zamisliti čime se bavi ova raskošna agencija, osim nečime što ima veze s avionima.
Zbog toga im, naravno, pripadaju i sve blagodati inače lukrativne zrakoplovne industrije: visoke plaće jer zapošljavaju samo najbolji kadar, luksuzni poslovni prostori kakvi i doliče stručnjacima za zrakoplovstvo, podeblji bankovni račun i vlastiti, novi zrakoplov.
A kada neki siromah pomisli prigovoriti da ja ta ustanova prerastrošna, ušutkati bi ga trebale sljedeće dvije konstatacije: da agencija nije korisnik državnog proračuna i da zapošljava pilote zbog čega ima pravo na iznimno visoke troškove.
Jedini je problem – što ništa od navedenog nije istina.
Osim činjenice da ova državna institucija ima više novca nego većina hrvatskih gospodarskih subjekata iako joj je osnovna zadaća sve samo ne stjecanje profita: da osigura adekvatno okruženje za odvijanje civilnog zračnog prometa, implementira regulativu, osigura adekvatan nadzor i postavi standarde sigurnosti iz zaštite civilnog zračnog prometa.
Da bi u ovome uspjela, tvrde već godinama u Agenciji, bilo je potrebno u instituciju zaposliti vrhunske pilote i dati im adekvatne plaće kako bi bili stimulirani dobro obavljati svoj posao.
Ukupno je u toj ustanovi zaposleno 78 djelatnika na čiji se rad godišnje troši 19,2 milijuna kuna, dakle 20.512 kuna bruto po osobi.
Prevedeno u neto, prosječni zaposlenik Agencije mjesečno na račun primi 11.600 kuna , točno dvije prosječne hrvatske mjesečne plaće prema podacima Državnog zavoda za statistiku.
Najplaćeniji. Tako visoki prosjek primanja navodno bi trebao biti posljedica zapošljavanje velikog broja pilota, no istina je kako Agencija od ukupno 78 djelatnika zapošljava samo osam njih s važećim pilotskim dozvolama, dakle tek 10 posto zaposlenika ove državne institucije.
Najplaćeniji među njima je pilot transportne kategorije čija plaća iznosi 26.408 kuna neto, a riječ je o čovjeku s preko 30 godina radnog staža koji je istovremeno instruktor i ispitivač.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....