FIJASKO STOLJEĆA

‘Ne znamo ni za kakva jamstva Konstruktora’

Crnogorsko ministarstvo prometa demantira tvrdnje da je Konstruktor nadomak poslu gradnje autoceste Bar - Boljare
 Saša Midžor/Sučić

ZAGREB - Nemamo nikakvih potvrda o tome da je hrvatski konzorcij na čelu sa splitskim Konstruktorom osigurao jamstva za izgradnju autoceste od Bara do Boljara - izjavila je to za naš list Ivana Pejović, glasnogovornica crnogorskog Ministarstva prometa. Dodala je da crnogorsko ministarstvo ovaj tjedan nastavlja pregovore s izraelsko-grčkim konzorcijem Aktor-HCH.

Konstrukcija Konstruktora

Splitski Konstruktor u subotu je na svojim internet strancima objavio da je uplatio garanciju od 500.000 eura, kao prvi dio jamstva za trasu od 170 kilometara, te da će uskoro uplatiti dodatnih 1,6 milijuna eura. Istodobno, crnogorski list Pobjeda pozivajući se na izvore bliskim IGH, objavio je da je hrvatska strana za taj posao osigurala garancije kineske banke Exim. Hrvatski konzorcij pohvalio se i da pregovori s predstavnicima crnogorske Vlade počinju u utorak.

Šanse drugoplasiranog

- To nije točno. Mi ovaj tjedan nastavljamo pregovore s grčko-izraelskim konzorcijem. To se može odužiti i mjesec dana. Po proceduri, ukoliko ti razgovori ne urode plodom, kreću razgovori s treće rangiranim za što isto treba dodatno vrijeme. Dakle, i kada bi došlo do nastavka pregovora s hrvatskim konzorcijem, to bi moglo biti tek na jesen - objasnila je glasnogovornica Pejović. Dodala je da bi bilo mimo procedure da se obavljaju službeni razgovori s hrvatskim konzorcijem dok još nisu završeni s ostalima visoko rangiranim na natječaju.

Andrija Lompar, crnogorski ministra prometa, u petak je, po povratku iz Bruxellesa, izjavio da je došlo do promjena u natječaju i da sada, u dogovoru s Europskom investicijskom bankom (EIB) i Europskom komisijom koji bi financirali dio projekta, treba dostaviti jedinstvenu ponudu koja bi obuhvatila sve tri dionice crnogorskog autoceste.

- Tu varijantu ćemo ponuditi i grčko-izraelskom konzorciju u ponedjeljak. Sad Grci i Izraelci moraju dati konačnu ponudu za tri dionice, jer je to preduvjet da se EIB uključi u financiranje - rekao je ministar Lompar dodajući kako će izraelsko-grčkom konzorciju za to dati “još malo vremena”.

Podsjetimo, hrvatski konzorcij kojeg čine Konstruktor, IGH i Tehnika prije godinu dana pobijedio je na natječaju za izgradnju autoceste Bar - Boljane s najboljom ponudom od 2,77 milijardi eura. No, nakon toga hrvatske tvrtke mjesecima nisu mogle pokazati potrebna bankovna jamstva iako su javno tvrdili da ih imaju.

Ni Kosor nije pomogla

S mrtve točke se nije pomaklo ni nakon susreta premijerke Jadranke Kosor s crnogorskim kolegom Milom Đukanovićem. Kosor je tada ustvrdila da hrvatska Vlada ne može dati garancije privatnim tvrtkama, a crnogorska strana nije više bila voljna čekati. U konačnici, u ožujku, crnogorska Vlada je raskinula ugovor s hrvatskim konzorcijem i počela pregovore s drugoplasiranim izraelsko-grčkim konzorcijem Aktor-HCH.

Inače, riječ je o zamašnom cestovnom projektu, kojim je predviđeno probijanje više od 40 tunela i izgradnja oko stotinu mostova. Trinaest posto od 170 kilometara autoceste činili bi mostovi i vijadukti, a gotovo četvrtinu tuneli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 02:46