Kažu da dobrom proizvodu ne treba reklama. No, kad napravite reklamu kao ekipa iz Bioplanet Bikea, nitko se zbog toga neće buniti. Dapače...
Njihov spot na You Tubeu, u kojem Playboyeve zečice u bikinijima, na plus 50, peru njihov električni bicikl (a pritom još više i sebe) u samo je tri dana vidjelo preko dvadeset tisuća ljudi. Brojka raste svakog dana. Uostalom, tko bi odbio nešto tako pogledati?
No, iza provokativne ideje koja je već počela podizati puno prašine u medijima, osim oskudno odjevenih ljepotica, krije je uspješna poslovna priča i inovativni i konkuretan proizvod koji bi mogao postići veliki uspjeh na svjetskom tržištu. Pritom je važno istaknuti: ovo je, barem zasad - isključivo hrvatska priča.
Električni bicikl Bioplanet Bike osmišljen je i dizajniran u srpnju prošle godine, a već u siječnju ove godine, nakon niza testova, prvi su primjerci isporučeni kupcima u Hrvatskoj, i čak u sedam zemalja u svijetu.
Spot na You Tubeu sa zečicama sada im može samo pomoći.
- Ideja je bila jednostavna. Razmišljali smo kako napraviti vizualno upečatljivu reklamu, kako zaobići standardne marketinške kanale i probiti se na globalno tržište uz pomoć interneta - kaže Krešimir Budinski iz Bioplanet Bike grupe. Tako su se odlučili za aerodrom na Zemuniku. Ideju seksi car washa pretvorili su u seksi bike wash, otkupili matricu originalne istoimene pjesme, koju im je prepjevala jedna hrvatska pjevačica, i nakon dva tjedna priprema započeli snimanje. Temperature su debelo premašivale 30 stupnjeva Celzijusa, piloti su začuđeno gledali sa strane, a Budinski je cijeli dan u rukama držao reflektivnu plohu za bolju svjetlost prilikom snimanja. A cure? Cure su prale bicikl.
- Avioni, piloti, bicikl, lijepe djevojke... Nama se činilo da to ide zajedno. Očito nismo pogriješili - dodaje sa smiješkom, dok testiramo njihov bicikl na Jarunu, samo nekoliko dana nakon što se priča o spotu probila u javnost. BioPlanet Bike uistinu je odličan električni bicikl. Ima devet brzina na lijevoj ručki, i nešto što je najjednostavnije opisati kao gas-prekidač na desnoj.
I ostalo je lako. Sjedneš, voziš uobičajeni bicikl, a kad se umoriš, prestaneš pedalirati i dodaš gas. I tako do 45 na sat.
- Naš bicikl s jednim punjenjem baterije može prijeći 40 kilometara, a brzine, ovisno o težini vozača i vjetru, variraju od 25 do 45 kilometara na sat. S biciklom dolazi i punjač i baterije su pune za dva i pol sata - kaže Budinski.
Na Jarunu smo uhvatili i slučajne prolaznike koji su ga za nas isprobali. Studentica Matea, koja je na jezero došla na svojem biciklu, isprva ga je nesigurno testirala, a onda stisnula gas.
Vrlo joj se svidio.
- Ovo je super stvar. Ne umaraš se, a ideš vrlo brzo. Ipak, za rekreaciju je bolje pedalirati. Elektromotor je bolji za, recimo, vožnju do posla, ili ako kasniš - kaže.
Bioplanet Bike hrvatski je proizivod. Dizajniran je i osmišljen u Hrvatskoj. Proizvodi se i sklapa, također u Hrvatskoj. Ali, kao i većina ideja i dobrih poslovnih priča kod nas, Bioplanet će se preseliti u inozemstvo jer ovdje jednostavno nisu globalno konkurentni.
Bicikl se zasad proizvodi i sklapa u Slavonskom Brodu i Zagrebu. Budinski kaže da u svim tvrtkama koje rade na ovom projektu radi ukupno oko 30-ak ljudi.
- Međutim, kod nas, ali i u zemljama u okruženju, vrlo je teško ovakvo što pokrenuti, a da ostaneš konkurentan. Cijena kapitala je previsoka, kamate na kredite prevelike, kao i porezi - kaže.
(...)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....