IZAZIVAČI 2012.

Ivo Usmiani: I lijekovi su put za izlaz iz recesije

 Tea Cimaš/CROPIX

Ivo Usmiani od onih je menadžera koji uvijek isijavaju pozitivnom energijom. Čak i kada ima razloga za zabrinutost, to će uočiti samo oni koji ga dobro poznaju.

Odličan je strateg koji si zadaje visoke ciljeve, a takvim pristupom riječki Jadran Galenski laboratorij, koji vodi još od 1980. godine, kada je djelovao u sastavu riječke Ljekarne Jadran, doveo je do pozicije treće farmaceutske kompanije u državi, snažno izvozno orijentirane, čiji su proizvodi danas prisutni u 35 zemalja svijeta. I idu dalje. Trenutno sagledavaju horizont do 2016. godine, gdje, uz širenje na postojećim tržištima Rusije i bivših zemalja Sovjetskog Saveza te jugoistočne Europe, planiraju i prekooceansko širenje.

Fokus su Brazil i Južna Amerika te SAD, žele se pozicionirati i u Velikoj Britaniji, Skandinaviji, zemljama srednje i zapadne Europe te Bliskog istoka. Način na koji o tome govori ne ostavlja prostora za sumnju da u tome neće uspjeti. - Gledajte, naš je farmaceutski sektor, kao rijetko koji drugi, spreman za EU tržište s obzirom na postojeću usklađenost s EU normama.

Reforma sustava

Od nove vlasti očekujemo prepoznavanje činjenice da je izvozno perspektivan, a kao takav i potencijalni pokretač rasta gospodarstva u cjelini te da ga treba podržati i stimulirati kako na domaćem tržištu tako i u izvozu. Tijekom 2012. godine svakako bi trebalo pristupiti cjelovitoj reformi zdravstvenog sustava, a ne samo krpanju proračuna kroz pritisak na sniženje cijena lijekova i kroničnu nelikvidnost. Hrvatskoj je potrebna suvisla strategija zdravstva koja će jasno definirati strukturu, financiranje i potrebe zdravstvenog sustava - ističe Usimani.

Po struci magistar farmacije, rodom s Paga, koji se dokazao kao uspješan gospodarstvenik, vrlo je pristupačan, no nije baš sklon javnim istupima. Kad je riječ o aktualnom gospodarskom stanju u državi, smatra da su izazovi slojeviti i složeni, stoga je teško očekivati značajnije pomake tijekom 2012.

- To se neće dogoditi ako se ne promijeni politika podrške hrvatskom gospodarstvu, a posebno zdravom proizvođačkom sektoru orijentiranom na izvoz. Nažalost, ne primjećujem snažne poluge rasta gospodarstva kada se osvrnemo na naše skromne izvozne kapacitete, depreciranu potrošnju i prezaduženu državu. Da bi država mogla steći preduvjete izlaska iz krize nakon 2012. godine, moraju se primarno provesti strateške i strukturalne promjene koje bi onda u srednjoročnom razdoblju mogle početi davati rezultate - kaže i dodaje da je u kontekstu razvoja gospodarstva, kao temeljne poluge razvoja društva i rasta BDP-a, tijekom 2012. važno usvojiti nekoliko ključnih odluka i pokrenuti nekoliko ključnih projekata. Hrvatska više nema pravo na pogreške i lutanja.

Smatra da moramo osmisliti dugoročne ciljeve kroz dokument strateškog razvoja do 2025. godine, u čiju izradu moraju biti uključeni vodeći hrvatski gospodarstvenici i neka od dokazanih svjetskih konzultantskih tvrtki. Taj bi dokument, objašnjava, trebao biti svojevrsni sporazum s javnošću u smislu njegove disciplinirane provedbe.

Porezne oaze

Kroz stratešku mapu trebamo izabrati četiri-pet industrijskih sektora s većom dodanom vrijednošću na koje će se koncentrirati resursi i s kojim će se uskladiti obrazovne i znanstvene institucije. Nužno je odmah smanjiti porez na rad, ukinuti sve parafiskalne namete i ukloniti porezne, carinske i birokratske barijere za greenfield investicije i strana ulaganja. Hrvatska bi trebala formirati i tzv. porezne oaze za industrijske klastere visoke dodane vrijednosti (biotehnologija, IT, obnovljiva energija, robotizacija), a u skladu s definiranom nacionalnom strategijom fokusiranog razvoja, ističe. Naglašava da Hrvatska mora smanjiti državnu upravu i javni sektor te pokrenuti reformu lokalnsih jedinica s ciljem njezina okrupnjavanja i smanjenja. Kao prvi čovjek kompanije koja je izrazito izvozno orijentirana, predlaže i osnivanje nacionalnog fonda za sufinanciranje izvozne komercijalizacije proizvoda na bazi inovacija i izlazak izvoznika na nova tržišta.

Građenje pozicije

Iz perspektive vlastite kompanije zna koliko je zahtjevno prvo probiti se, a onda i opstati na inotržištima. - Mi smo oduvijek disciplinirano i strpljivo gradili svoju tržišnu poziciju, ne ugrožavajući svoju profitabilnost, investirajući u ključne segmente poslovanja u najoptimalnijim razdobljima. Izazovi u poslovanju su brojni i stalni i zbog toga kontinuirano radimo na unapređenju našeg poslovnog sustava, revidiramo i unapređujemo postojeće poslovne procese, oštrimo projektnu disciplinu, fokusiramo naše napore da što kvalitetnije odgovorimo zahtjevima tržišta i očekivanjima kupaca - objašnjava poslovnu politiku JGL-a.

Ambiciozan plan

Da je ona bila dobro osmišljena i uspješna, pokazuju brojke. U 20 godina prihode su s početnih 1,5 milijuna kuna podigli na 660 milijuna, s koliko će Grupa JGL završiti ovu poslovnu godinu. Prosječna stopa rasta u promatranom razdoblju je 25 posto godišnje, što JGL svrstava u osobito propulzivne i brzorastuće tvrtke. Prihodi od prodaje na inozemnim tržištima u promatranom razdoblju rasli su prosječno po stopi od 40 posto i čine danas 70 posto udjela u ukupnoj prodaji JGL-a.

I plan za 2012. godinu postavljen je vrlo ambiciozno, na 20 posto rasta poslovnih prihoda. Upravo su dovršili i veliku, 7,5 milijuna eura tešku investiciju u novi proizvodni pogon za izradu sterilnih otopina, kao i novi kontrolno-analitički laboratorij. U 2012. godini planiraju kapitalna ulaganja u visini 10 milijuna eura, kao i nova zapošljavanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 15:16