Jasna je sva ustreptala uletjela u razred i htjela se pridružiti svojim trima prijateljicama u zadnjoj klupi. Profesorica ju je strogo opomenula i zadržala je naprijed, no djevojka nije izdržala i čim je pažnja autoritativne nastavnice popustila, probila se do željenog cilja. Curama se odmah pohvalila da je upravo “popušila” dečku koji joj se već dugo sviđa - i to u školskom zahodu. Počela im je opisivati njegov spolni organ u kakvom je stanju kad je u erekciji, koliko je dugačak i kakav mu je glavić. Sve su uz kikotanje popratile njezin podvig, koji zbilja nije svakodnevan jer je spomenuti momak pravi kralj srednje škole.
Takvu bi scenu lako mogli zamisliti u nekoj američkoj ili njemačkoj erotskoj komediji, međutim, u novom srpskom filmu “Klip”, koji se prije desetak dana počeo prikazivati u kinima naših susjeda, uglavnom u kasnim terminima, ima nešto neočekivano: naime, neposredno prije toga vidjeli smo pravi pravcati fellatio - i to u krupnom planu! Jasna očito ne laže jer “pušenje” naizgled nije simulirano.
Umjetni penis
Dakako, samo naizgled. Redateljica Maja Miloš jasno je naznačila na špici da nijedna maloljetna osoba nije sudjelovala u scenama seksa, a njezina glavna glumica Isidora Simijonović kada je angažirana za tu ulogu imala je samo 14 i pol godina. Penis očito nije bio pravi, ali se doimao poprilično uvjerljivo, možda ni usta nisu bila Isidorina, međutim, u drugim dijelovima “Klipa” trebalo je obaviti još puno takvih majstorija. Jasna je, naime, krajnje ozbiljno opsjednuta junakom filma, za kojega je ona samo seksualni objekt. U jednoj sceni ona pasivno leži ispod njega, dok on sjedi na stolcu uz kompjutor i gleda snimku njezine vagine na mobitelu, sve dok ne počne onanirati, u drugoj se odlučuje na analni odnos i neprestano je ispituje može li djevojka to podnijeti, u trećoj joj vezuje remen oko vrata i postupa s njom kao s kućnim ljubimcem.
Aplauzi publike
Gledao sam film na premijeri u beogradskom Sava centru, u dvorani od preko tri tisuće sjedala koja je bila ispunjena uglavnom mlađom publikom, no malo je tko očekivao tako eksplicitne scene seksa među tinejdžerima. Ako se još dobro sjećate filma “Klinci” Larryja Clarka, koji je sredinom devedesetih šokirao gledatelje, “Klip” je neusporedivo tvrđi film. Među protagonistima nema emocija, samo zaluđenosti i strasti, no kada su se nakon niza prizora ponižavanja njih dvoje napokon stisnuli jedno uz drugo i izmijenili dugi poljubac, u Sava centru je odjeknuo buran pljesak. To u početku nije bilo jasno, ali “Klip” je zapravo ljubavni film o mladima koji gotovo i da ne znaju što su emocije: ne odvajaju se od svojih mobitela kojima snimaju sve što je oko njih i prema tome ne pokazuju nikakav odnos.
Posebno je neobična Jasnina situacija: njezin je otac teško bolestan, ona i ne pomišlja pomoći majci i mlađoj sestri, zatvara se u sobu, a predvečer izlazi van kako bi navodno učila s prijateljicama, iako bjesomučno partija sve do zore, kada se iscrpljena vraća kući ili odlazi ravno u školu. Dok je s vršnjacima, drži se njihova kodeksa ponašanja, lake droge uživaju se samo u početku da bi naposljetku sve završilo s kokainom, a alkohol je dobar bez obzira je li u pitanju gin, viski ili pivo. Tučnjave na školskom dvorištu uobičajena su stvar, jači, naravno, maltretiraju slabije, ali batine se mogu dobiti i na njihovim noćnim zabavama, na kojima odjekuje turbofolk, a njih nisu pošteđene ni djevojke. Nakon što ste izloženi nekolicini takvih scena, kao da ste se našli u vrtlogu u kojem je sve moguće i iz kojeg nema izlaza, no tada redateljica spretno ubacuje sljedeći prizor: Jasna je svog dečka na trenutak dovela kući, iznenadi ih njezina majka i donedavno neobuzdani momak pretvara se u pristojno odgojenog mladića koji odgovara na pitanja starijih, prihvaća ponuđeno jelo, a tom prigodom i prvi put doznajemo kako se zove. Mladež i njihovi roditelji kao da žive u paralelnim svjetovima: dok su sami, priznaju samo instinkte, no kada zalutaju među odrasle, počinje mimikrija.
Maja Miloš dobila je veliki publicitet za svoj film ne samo zbog scena seksa nego i zato što je početkom veljače “Klip” trijumfirao u Rotterdamu, na iznimno važnom festivalu inovativnog i alternativnog filma: našao se među tri ostvarenja koja su ravnopravno podijelila grand prix, a takav uspjeh srpska kinematografija nije imala još od kraja devedesetih. Dvadesetosmogodišnja redateljica i autorica scenarija odjednom se našla u središtu medijske pozornosti, iako mnogima nije bilo jasno kako da se postave prema njezinu filmu.
Maloljetni glumci
Filmska kritičarka Politike Dubravka Lakić dala mu je pohvalnu ocjenu, ali je na kraju svoje recenzije ustvrdila da ga ne bi smjele gledati osobe mlađe od 18 godina. “Gluposti!”, žustro mi govori autorica s kojom sam se drugi dan našao na kavi na Cvjetnom trgu, preko puta Jugoslovenskog dramskog pozorišta i Studentskog kulturnog centra, “sve što je tim klincima dostupno je pornografija na internetu, a kada bi trebalo pogledati film u kojem ih se upozori i na emocije, onda to nije za njih”. Bijesna je i na licemjerje američkih prikazivača koji toleriraju grube seksističke komedije, ali čim se pojave ozbiljni filmovi o seksu, nastoje ih mladima učiniti nedostupnima.
“Klip” je pripreman punih šest godina. Tada još studentica režije na beogradskom Fakultetu dramskih umetnosti odlučila je 2006. napraviti film o generaciji koju je najbolje upoznala preko njihovih “klipova” na YouTubeu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....