Ususret 21. mileniju Marissa Mayer bila je zgodna štreberica s fotografskim pamćenjem i magisterijem na temu umjetne inteligencije s uglednog kalifornijskog sveučilišta Stanford. Imala je samo 24 godine kada se 1999. pridružila kompaniji Google kao njezin dvadeseti zaposlenik i prvi ženski software inženjer. Trinaest godina kasnije Marissa Mayer jedno je od najprepoznatljivijih lica svjetske internetske industrije i jedna od rijetkih predstavnica Googlea koja je u poslovnim kuloarima dostigla status zvijezde. Google je imao i zašto javno se hvaliti s Mayer - iza kalifornijski plave kose i zvonkoga glasa je tehnološki wunderkind, između ostalog zaslužna za ugodnu bjelinu početne stranice Google te svakojake korisne novotarije poput Google News i Google Maps. Priča se da je Mayer u Googleu ostvarila osobni imetak od kojih 300 milijuna dolara, a ulogom koja joj je i službeno dodijeljenja ovaj tjedan taj bi iznos mogao postati znatno veći već u idućih nekoliko godina. I da, za kojih mjesec ili dva Marissa Mayer dobit će i sina.
Nimalo lak zadatak
37-godišnja Marissa Mayer nova je čelna osoba internetske kompanije Yahoo. “Dijete Googlea” - za Mayer pozicija u Googleu bila je jedan od prvih stalnih poslova - nesumnjivo će donijeti promjene u kompaniji koja se smatra jednim od pionira interneta s trenutačno vrlo problematičnom dijagnozom nakon što posljednjih godina vidljivo šepa iza svojih konkurenata, posebice Googlea i Facebooka.
“Yahoo nije umiruća kompanija, ali muči se s pokušajima da ostane relevantna nakon što je promašila dva najveća trenda na internetu - društvene mreže i pomak prema mobilnim uređajima kao vratima ka informacijama i zabavi”, piše The New York Times. Rješavanje krize identiteta Yahooa pokazalo se kao nimalo lak zadatak - u samo pet godina kompanija je izredala pet predsjednika uprave. U samo posljednjih godinu dana izredalo ih se troje. Posljednji, Scott Thompson, prije nekoliko mjeseci bio je prisiljen podnijeti ostavku nakon što se pokazalo da je isuviše uljepšao podatke u svome službenom životopisu na temelju kojeg je zaposlen u Yahoou. Thompson je na samom početku mandata otpustio čak 2000 zaposlenika i zahladio odnose s Facebookom, tužeći ga za tehnološke patente, zbog čega je bio izložen brojnim kritikama. Njegova zadaća bila je promijeniti misiju kompanije, u čemu u manje od pola godine mandata nije uspio.
Red je na Mayer, čiji će stil upravljanja tek biti otkriven. Poznato je, na temelju ranijih intervjua, da Mayer temeljem svake uspješne kompanije smatra ljudske resurse kojima je, priča se, sa znatnim uspjehom upravljala u Googleu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....