1 Gospodine Miljenko, u utorak ste obavijestili javnost da je ubojica Dragan Paravinja bio član vašeg sindikata vozača. Kako se to dogodilo?
- Paravinja je u rujnu 2009. došao u naš sindikat i požalio se na neriješena financijska potraživanja od svog poslodavca, jedne zagrebačke tvrtke. Njegovu pismenu primjedbu smo primili i on se taj dan učlanio u naš sindikat.
2 Jeste li osobno s njim kontaktirali?
- Da, saslušao sam u čemu je njegov problem, koji ni po čemu nije odudarao od uobičajenih problema vozača koje poslodavci teroriziraju na različite načine. Paravinja je, osim financijskih potraživanja, imao i spoznaje o nezakonitostima u poslovanju te tvrtke. Sve smo to evidentirali i napravili prijavu Državnom inspektoratu.
3 Kakav je dojam Paravinja ostavio na vas?
- Teško je govoriti o tome sada kad znamo tko je on. Taj dan nisam ništa neobično primijetio u njegovu ponašanju pa sam se iznenadio kad sam vidio njegovu sliku u novinama. Zato smo i sazvali konferenciju za novinare da o tome obavijestimo javnost.
4 Tada ste se čudili kako nitko nije znao za njegovu kriminalnu prošlost. Kako to da ga sindikat nije provjerio?
- Mi nemamo nikakve mehanizme da doznamo prošlost naših članova. Dovoljan nam je ugovor o radu jer pretpostavljamo da je poslodavac provjerio koga zapošljava, kome povjerava kamion s teretom, daje svoje kartice...
5 Zanimljivo je da ste vi njegov spor dobili?
- Da, unatoč tome što nije plaćao članarinu. Nakon prijave Državnom inspektoratu njegov je poslodavac morao isplatiti dugovanja. Zanimljivo je i to da je on, uz prekršajne prijave, podnio i jednu kaznenu pa bi bilo logično da neka od institucija zaviri i u njegov dosje. Da je netko znao za kriminalnu Paravinjinu prošlost, svjedoči i izjava jednog inspektora cestovnog prometa koji mi je rekao da je sindikat kao svjedoka poslao čovjeka koji ima kriminalni dosje. Znači, netko je to ipak znao.
6 Ali, nije reagirao. Kao ni pet poslodavaca koji ga nisu tražili potvrdu o nekažnjavanju. Znači li to da danas vozač kamiona može biti svatko?
- Evo, u ovom trenutku vi se možete bez ikakvih problema javiti na jedan broj i u roku od pola sata preuzeti kamion pun tereta, i već ste na putu. Bez ikakve provjere, pa čak i bez valjane dozvole, kao što se dogodilo jednom vozaču kojega je poslodavac bez dozvole poslao u Kirgistan iz kojega smo ga morali izvlačiti.
7 Kako je to moguće?
- Sve je to posljedica kaotičnog stanja i kršenja radnih prava vozača koje su poslodavci prisilili da rade na crno i po 13 sati dnevno, da lažiraju evidencije o vožnji... Zato smo i osnovali ovaj sindikat i nećemo se smiriti dok se ne izborimo za granski kolektivni ugovor koji će jamčiti poštena radna prava vozača. Dosta smo se žalili za šankom, vrijeme je da kažemo - dosta je.
8 Što vam kažu članovi sindikata, kako je bilo vozačima kamiona dok je trajala potjera za ubojicom?
- Vozači, njih 150 koji su ispitani, maksimalno su surađivali s policijom. U tim trenucima psihoze vozači su svakodnevno bili izloženi pogledima građana koji su u svakome od njih vidjeli potencijalnog ubojicu. Bilo je teško tih dana biti vozač.
9 Zato ste rekli da su vozači tempirane bombe na cesti?
- Ne samo zbog toga, nego i zbog poslodavaca koji ih tjeraju da rade od jutra do sutra, i plaćaju im na ruke zakidajući državni proračun. O tome smo pisali premijerki Kosor, ali nije nam odgovorila. Zato uskoro idemo k predsjedniku Josipoviću koji nas je ugodno iznenadio poznavanjem naše problematike jer barem zna čemu služi tahograf.
10 Nažalost, sad znamo i mi. No, ostalo je nejasno zašto ne objavite listu nepoštenih poslodavaca?
- Sve u svoje vrijeme. Naš je sindikat osnovan prije tri godine i zasad imamo 1200 članova. Problema je puno i nadamo se da će sazreti svijest da su ovakvim neredom ugroženi i pošteni poslodavci kojima se ruši cijena rada kao i vozačima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....