ŠEF SINDIKATA VOZAČA ZA JUTARNJI

Miljenko Gočin: Nemamo mogućnosti za provjeru naših članova. No, netko je znao za kriminalnu prošlost Paravinje

1 Gospodine Miljenko, u utorak ste obavijestili javnost da je ubojica Dragan Paravinja bio član vašeg sindikata vozača. Kako se to dogodilo?

- Paravinja je u rujnu 2009. došao u naš sindikat i požalio se na neriješena financijska potraživanja od svog poslodavca, jedne zagrebačke tvrtke. Njegovu pismenu primjedbu smo primili i on se taj dan učlanio u naš sindikat.

2 Jeste li osobno s njim kontaktirali?

- Da, saslušao sam u čemu je njegov problem, koji ni po čemu nije odudarao od uobičajenih problema vozača koje poslodavci teroriziraju na različite načine. Paravinja je, osim financijskih potraživanja, imao i spoznaje o nezakonitostima u poslovanju te tvrtke. Sve smo to evidentirali i napravili prijavu Državnom inspektoratu.

3 Kakav je dojam Paravinja ostavio na vas?

- Teško je govoriti o tome sada kad znamo tko je on. Taj dan nisam ništa neobično primijetio u njegovu ponašanju pa sam se iznenadio kad sam vidio njegovu sliku u novinama. Zato smo i sazvali konferenciju za novinare da o tome obavijestimo javnost.

4 Tada ste se čudili kako nitko nije znao za njegovu kriminalnu prošlost. Kako to da ga sindikat nije provjerio?

- Mi nemamo nikakve mehanizme da doznamo prošlost naših članova. Dovoljan nam je ugovor o radu jer pretpostavljamo da je poslodavac provjerio koga zapošljava, kome povjerava kamion s teretom, daje svoje kartice...

5 Zanimljivo je da ste vi njegov spor dobili?

- Da, unatoč tome što nije plaćao članarinu. Nakon prijave Državnom inspektoratu njegov je poslodavac morao isplatiti dugovanja. Zanimljivo je i to da je on, uz prekršajne prijave, podnio i jednu kaznenu pa bi bilo logično da neka od institucija zaviri i u njegov dosje. Da je netko znao za kriminalnu Paravinjinu prošlost, svjedoči i izjava jednog inspektora cestovnog prometa koji mi je rekao da je sindikat kao svjedoka poslao čovjeka koji ima kriminalni dosje. Znači, netko je to ipak znao.

6 Ali, nije reagirao. Kao ni pet poslodavaca koji ga nisu tražili potvrdu o nekažnjavanju. Znači li to da danas vozač kamiona može biti svatko?

- Evo, u ovom trenutku vi se možete bez ikakvih problema javiti na jedan broj i u roku od pola sata preuzeti kamion pun tereta, i već ste na putu. Bez ikakve provjere, pa čak i bez valjane dozvole, kao što se dogodilo jednom vozaču kojega je poslodavac bez dozvole poslao u Kirgistan iz kojega smo ga morali izvlačiti.

7 Kako je to moguće?

- Sve je to posljedica kaotičnog stanja i kršenja radnih prava vozača koje su poslodavci prisilili da rade na crno i po 13 sati dnevno, da lažiraju evidencije o vožnji... Zato smo i osnovali ovaj sindikat i nećemo se smiriti dok se ne izborimo za granski kolektivni ugovor koji će jamčiti poštena radna prava vozača. Dosta smo se žalili za šankom, vrijeme je da kažemo - dosta je.

8 Što vam kažu članovi sindikata, kako je bilo vozačima kamiona dok je trajala potjera za ubojicom?

- Vozači, njih 150 koji su ispitani, maksimalno su surađivali s policijom. U tim trenucima psihoze vozači su svakodnevno bili izloženi pogledima građana koji su u svakome od njih vidjeli potencijalnog ubojicu. Bilo je teško tih dana biti vozač.

9 Zato ste rekli da su vozači tempirane bombe na cesti?

- Ne samo zbog toga, nego i zbog poslodavaca koji ih tjeraju da rade od jutra do sutra, i plaćaju im na ruke zakidajući državni proračun. O tome smo pisali premijerki Kosor, ali nije nam odgovorila. Zato uskoro idemo k predsjedniku Josipoviću koji nas je ugodno iznenadio poznavanjem naše problematike jer barem zna čemu služi tahograf.

10 Nažalost, sad znamo i mi. No, ostalo je nejasno zašto ne objavite listu nepoštenih poslodavaca?

- Sve u svoje vrijeme. Naš je sindikat osnovan prije tri godine i zasad imamo 1200 članova. Problema je puno i nadamo se da će sazreti svijest da su ovakvim neredom ugroženi i pošteni poslodavci kojima se ruši cijena rada kao i vozačima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 17:30