Loše vijesti za otočane - nepopunjena mjesta u lučkim ispostavama u Hvaru, Jelsi, Sumartinu, Rogaču i Kaštelima, u kojima mjesecima nema lučkog kapetana, što otežava život vlasnicima plovila i svima vezanim uz poslove u lukama, neće biti tako skoro popunjena, a neka od njih možda ni uopće, piše Slobodna Dalmacija!
Tako možemo protumačiti odgovor Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, prema kojem se brdo problema ispriječilo normalnom funkcioniranju dalmatinskih luka: nema kandidata za relativno male plaće, ako se i zaposle, ubrzo odlaze, a svemu je zapreka i zabrana zapošljavanja u državnoj službi iz 2009. godine.
Ponavljanje nadmetanja
– Zapošljavanje u državnoj službi hrvatskim pomorcima nije atraktivno. Visoka kvaliteta hrvatskih pomoraca omogućuje im da na svjetskom tržištu radne snage ostvaruju višestruko veća primanja od svojih kolega u državnoj službi, pa i od onih s višom stručnom spremom. Upravo je to glavni razlog što se natječaji za prazna radna mjesta moraju ponavljati i po nekoliko puta prije nego što se zaposle djelatnici odgovarajuće struke i radnog iskustva.
U prosjeku se u prvom krugu natječaja popuni oko 40 posto radnih mjesta. U ovom trenutku u različitim fazama provedbe traju natječaji za popunu 35 radnih mjesta na neodređeno vrijeme u Upravi sigurnosti plovidbe i lučkim kapetanijama. Među ostalim, to su i radna mjesta kapetana ispostava Hvar, Jelsa i Kaštela – objašnjava Boško Ercegovac, načelnik Sektora upravnih i stručno-tehničkih poslova u Upravi sigurnosti plovidbe u Ministarstvu, dodavši kako poslove u nekim od upražnjenih ispostava obavljaju djelatnici Lučke kapetanije Split, i to na način da postoje uredovni dani u lučkim ispostavama, dok je u ispostavama Hvar i Kaštela produžen rad državnim službenicima koji su zaposleni na određeno vrijeme kako ispostave ne bi bile prazne.
– I za ostale upražnjene ispostave na području nadležnosti Lučke kapetanije Split u tijeku su pripreme za raspisivanje natječaja za zapošljavanje djelatnika na određeno vrijeme. Ovim natječajem, koji se provodi svake godine, planira se zapošljavanje ukupno 62 državna službenika na određeno vrijeme zbog povećanog obujma poslova tijekom nautičke sezone – navodi Ercegovac, ističući kako je kvaliteta usluge koju Ministarstvo pruža građanima i gospodarskim subjektima u razini najviših europskih i svjetskih standarda, što su potvrdili i neovisni nadzori koje su tijekom 2014. godine obavili predstavnici Međunarodne pomorske organizacije, Europske komisije i Europske agencije za pomorsku sigurnost.
Nećemo gasiti ispostave
– Plaća voditelja ispostave iznosi oko šest tisuća kuna i kapetani se narado odlučuju za taj posao, kao što je primjer Hvara, gdje smo zaposlili voditelja ispostave, no čovjek se ubrzo ukrcao na brod za višestruko veća primanja.
Postupamo po prioritetima, tako da će ponajprije biti raspisan natječaj za Kaštela, Hvar i Jelsu, dok će Rogač i Sumartin vjerojatno i tijekom ljetne sezone biti bez voditelja ispostave, što ćemo pokušati riješiti zapošljavanjem administrativnog službenika – kaže Ercegovac.
– Nije nam cilj gasiti ispostave, ali suočeni smo s velikim problemima u kadrovskom popunjavanju. U sličnoj smo situaciji i na šibenskom području gdje smo popunili Tisno i Vodice, a na dvaput raspisani natječaj za Primošten nitko se nije javio. Na dubrovačkom području problem je Trpanj, dok smo na zadarskom području popunili Preko, a natječaj za Pag ostao je bez odaziva.
Premještajem djelatnika iz drugih tijela državne uprave uspjela se napraviti popuna 21 upražnjenog radnog mjesta, a 2013. godine Ministarstvo je donijelo odluku o raspisivanju javnog natječaja za popunu 38 najkritičnijih radnih mjesta.
Osim izvanrednih zapošljavanja, redovito se provode i zapošljavanja primjenom klauzule 2 za 1; za dva djelatnika koja su otišla u mirovinu može se raspisati natječaj za zapošljavanje jednog djelatnika – zaključuje Ercegovac.
Šolta ne može bez kapetana
Javio nam se šoltanski načelnik Nikola Cecić Karuzić, zabrinut zbog sudbine lučke ispostave u Rogaču:
– Mi čak ne možemo, poput Hvara ili Brača, pokriti potrebe tako da dolazi netko iz susjedne ispostave jer imamo samo jednu ispostavu. U isto vrijeme na Šolti je registrirano tisuću plovila, imamo šest uplovljavanja trajektne i četiri katamaranske pruge, u nautičkom turizmu registrirali smo prošle sezone 56 tisuća noćenja, u Rogaču je i čarter, treba pokriti luke u Stomorskoj i Maslinici... Ljudi u Ministarstvu trebali bi biti svjesni da jedan otok ne može funkcionirati bez ispostave lučke kapetanije, to je jedna od najvažnijih službi za nas.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....