STIGLI REZULTATI

Niti jedan osmaš na ispitu iz hrvatskog nije imao sto posto bodova, a iznenađenje je jedan ispit

Slično se događa s državnom maturom gdje već nekoliko godina nemamo sto postotno riješeni test iz hrvatskog, ali znamo zašto je tako, kažu u NCVVO-u

Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, predstavio je rezultate nacionalnih ispita ucenika četvrtog i osmog razreda osnovnih skola 

 Zeljko Puhovski/Cropix

Od oko 35 tisuća učenika četvrtih razreda osnovnih škola samo su tri učenika uspjela stopostotno riješiti nacionalni ispit iz hrvatskog jezika, za razliku od onoga iz matematike kojega je u potpunosti točno riješilo 60 učenika. Kada je riječ o učenicima osmih razreda, njih oko 37 tisuća, niti jedan nije uspio riješiti ispit iz hrvatskog s rezultatom od sto bodova – najbliži tomu bio je učenik koji je na testu ostvario 98,57 bodova. Paralelno, sto posto bodova iz matematike dobilo je 29 osmaša, iz povijesti 16, geografije 27, biologije 14, kemije 44, a fizike njih 70.

Dok su ispit iz njemačkog jezika 72 učenika riješila u cijelosti točno, u engleskom je riječ o njih tek 32, a francuski nijedan osmaš u državi nije savladao perfektno (najbliži je onaj s 96 posto bodova).

Napredna razina

Kada je riječ o nacionalnim ispitima, čiji su rezultati predstavljeni u ponedjeljak u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), učenici su u razrednoj nastavi pokazali nešto bolje znanje iz matematike nego iz hrvatskog. Naime, dok je ispod osnovne razine znanja iz hrvatskog jezika 4,1 posto učenika, u matematici je riječ o jedan posto. Paralelno, u skupini napredne razine znanja iz hrvatskog svrstalo se 8,4 posto učenika, dok ih u matematici takvih 15,5 posto. Ipak, drukčiji je rezultat u osmom razredu, gdje su učenici ipak nešto bolje riješili ispit iz hrvatskog no iz matematike.

- To da nijedan osmaš nije riješio sto posto ispit iz hrvatskog jezika u velikoj je mjeri povezao s pisanim zadatkom. Nešto slično se događa s državno maturom gdje već nekoliko godina nemamo sto postotno riješeni test iz hrvatskog. Što se fizike tiče, ispit je ipak bio nešto lakši pa je određenom broju učenika uspjelo da ga riješi sa sto posto bodova, komentirao je ravnatelj Nacionalnog centra Vinko Filipović.

Kada je riječ o prosječnoj riješenosti ukupno osam ispitnih predmeta koliko su ih polagali osmaši, za test iz hrvatskog ona iznosi 56 posto, matematike 48, engleskog 56 posto, a primjerice kemije 57 posto.

Skala ocjena iz hrvatskog pokazuje kako je jedan posto učenika završnog razreda osnovne škole ne zadovoljava prolaznu ocjenu, njih 15 posto ima ocjenu dovoljan, pa ih je najviše u skupini dobar i vrlo dobar – 38,4, odnosno 39,6 posto. Šest posto učenika test ih hrvatskog riješio je za ocjenu odličan.

U matematici je pak najveći udio učenika dobio ocjenu dobar (oko 36 posto), slijedi dovoljan (31,5 posto), te vrlo dobar (21 posto). Nedovoljan iz matematike na nacionalnom ispitu dobilo je četiri posto učenika, a njih 7,7 ocjenu odličan.

Kada je riječ o engleskom jeziku, kojega u pravilu učenici rješavaju bolje od ispita iz hrvatskog (primjerice, na državnoj maturi), sada je 8,2 posto učenika taj ispit riješilo za nedovoljan, a 14,6 posto za dovoljan. Ocjenu dobar dobilo je 27,2 posto učenika, a tješi što je njih 41,4 posto engleski savladao za vrlo dobar, dok je onih odličnih podjednako koliko i – nedovoljnih (8,6 posto).

Među osmašima je iz povijesti najčešća ocjena dovoljan (37,7 posto), slijedi dobar (35,4 posto), dok je 20 posto vrlo dobrih i četiri posto odličnih. Onih s nedovoljno bodova je 3,2 posto.

Prolazna kemija

Finu su prolaznost, međutim, osmaši ostvarili s ispitom iz kemije budući da je postotak riješenosti testa 57 posto, a onih s ocjenom nedovoljan 1,3 posto, odnosno odličan 17 posto. Vrlo dobrih iz kemije je 30 posto, dobrih 33 posto, a ocjenu dovoljan ima njih 18,6 posto.

Fizika je ispit s najvećim udjelom ‘jedinica‘ – 18 posto osmaša dobilo je iz ispita ocjenu nedovoljan, no s druge strane ispit je za ocjenu odličan riješilo njih 9,4 posto. Najviše je ocjena dovoljan (33,4 posto) i dobar (22,2 posto). Više od 40 posto učenika na testu iz biologije dobio je ocjenu dobar, 30-ak posto dovoljan, a 20-ak posto vrlo dobar (onih s nedovoljnom ocjenom je ispod dva posto, a odličnih četiri posto). U geografiji je slijedeća situacija: ‘jedinica‘ je 2,2 posto, dvojki 21 posto, trojki 36 posto, četvorki 34 posto, a petica blizu sedam posto.

Detaljne informacije o uspjehu učenika škole i roditelji dobit će tijekom utorka i srijede, dok će za tri tjedna Centar objaviti rezultate na razini županija, odnosno gradova osnivača škola.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. prosinac 2024 19:48