Pripreme Nautičke patrole krenule su kasno i oprezno. Uostalom kao i sve ostalo nakon buđenja iz teške korona noćne more. Za konačnu odluku presudna je bila podrška Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice.
Kada su epidemiolozi odlučili dopustiti protok ljudi i postavili uvjete njihova okupljanja, i kada su vlade europskih država iz kojih dolazi najveći broj ljetnih gostiju na naš Jadran Hrvatsku proglasile korona sigurnom zemljom, odlučeno je da zajedno s otvaranjem marina i dolaskom prvih nautičara krene i Nautička patrola. A tada, trebalo je za vrlo kratko vrijeme obaviti sve pripreme: prilagođeni sadržajni koncept i sustav anketiranja nautičara, financijsku konstrukciju, sponzore, rute, usklađeni tajming plovidbe i objava, četiri postave šesteročlane posade, opremanje broda... Sve ono što inače traje oko tri mjeseca, trebalo je obaviti za manje od 15 dana.
Posljedica: neke su marine izuzetno značajne za hrvatski turizam silom prilika ove sezone ostale izvan rute Patrole. Pokušat ćemo to nadoknaditi tako da neke od njih posjetimo s kopna.
Crne prognoze
Za sve vrijeme priprema pomno smo pratili sve što se događa u vezi s koronom i dolaskom turista, posebno nautičara. Nismo se dali zavesti dnevnim izjavama i procjenama stručnjaka i njihovim crnim prognozama. Jer baš ih je u Istri, odakle kreće Patrola, demantirala svakodnevna slika ne samo u marinama već i u kampovima. Prvi su u marine stigli vlasnici na svoje brodove. Kako je vrijeme odmicalo, tako je već u Puli, Verudi i Pomeru, zaživio i čarter. Dosad nije bilo niti jednog oboljelog nautičara. Što ne znači da se ne treba pridržavati svih propisanih mjera zaštite.
A i naš početni optimizam o mogućnostima nautičkog turizma i u doba najstrože korona izolacije počiva upravo na njegovoj specifičnosti. Nautičari stilom života i odmora upravo teže osami i svojevrsnoj izolaciji. Naše marine su poput svakog dobro organiziranog naselja pa je u njima moguće uspostaviti i najpotrebniji model ponašanja u uvjetima koronavirusa. Proteklih mjeseci to je silom prilika provjereno i u praksi. Zatvaranjem granica neki su nautičari ostali zatočeni u marinama na svojim brodovima. I živjeli su kao i ostali mještani. Prijavili su nadležnima mjesto prebivališta, poštovali apel “ostani doma”, pridržavali su se svih mjera kriznih stožera za sprječavanja širenja zaraze... A zaposlenici u marinama osigurali su im dostavu na brod hrane, pića i svih ostalih potrepština.
U uvjetima pandemije moguća je i plovidba. Nautičari vole skrovite uvale i mirna sidrišta. Ovdje izolacija može biti potpuna. Ako i ima više brodova na sidru ili na bovama toliko su udaljeni jedan od drugoga da se to može smatrati uvjetom za izolaciju. U tom slučaju, kontakt s kopnom ili drugim brodom treba izbjegavati. Na kopno ne trebaju ni ići, jer u najvećem broju tih uvala, uz obvezu preuzimanje brodskog otpada, moguća je i dostava hrane, pića, voća, povrća i ostalih živežnih namirnica. Osim toga postoje servisi za pomoć, ne samo u nevolji već i u dobavi potrepština, poput službi EmergenSea i HelpSea, koji pružaju usluge uz naplatu...
Zato smo bili uvjereni da je nautički turizam moguć i da naša Nautička patrola ima svoju svrhu i u uvjetima pandemije. Naravno, i sami smo pratili nove mjere uz drugi val korone, pri čemu je istarski stožer bio brži i rigorozniji od nacionalnog. Baš dok smo obavljali glavnu opskrbu broda provijantom, u Istri je strogo bio zabranjen ulazak u bilo koji šoping centar bez maske. Tko je nije imao, mogao ju je kupiti. Ali ne pojedinačno, već paket od 100 komada za 330 kuna, ili paket od 10 komada za 70 kuna. No, to je posebna priča o vječnim težnjama trgovaca za ekstra profitom.
Bilo kako bilo, i unatoč svemu evo nas ipak i napokon na startu i ove (korona) sezone Nautičke patrole. Brod je potpuno pripremljen i opremljen za dvomjesečnu plovidbu, a šesteročlana posada orna i spremna za svakodnevne složene zadatke.
Pred nama je 70-ak dana plovidbe marinama i uvalama od Umaga do Dubrovnika.
Zeleno i plavo
Ponajprije, pred nama je Istra, jedinstveni i čudesni spoj zemlje i mora. Savršeni susret “zelene i plave Hrvatske”, što je credo ovogodišnje patrole. Istra je “silicijska dolina” maslinova ulja, vina, sira, mesnih delicija, domaćeg voća i povrća, ribe, školjki, meda i, naravno, tartufa. I što je najvažnije, sve to mogu dobiti na brodski “prag”. Jer, nerijetki su nautičari, poput mnogih u svojim domovima na kopnu u doba izolacije, otkrili da imaju kuhinju. Ovi na kopnu naprosto zato što su imali vremena jer su radili od kuće, a nautičari zato što nisu radili restorani. Vlastiti obrok postao je dvostruki užitak: i u pripremi, i u jelu. A za mnoge i izazov i avantura u isprobavanju novih recepata.
No, to ne znači da u Istri neće raditi restorani, konobe i oštarije. Da se neće moći uživati u ljekovitoj rakiji biski s imelom, u specijalitetima stare istarske kuhinje, u pršutu i ovčjem siru, ombolu, maneštri, žgvacetu... Uključujući i istarske slastice: kroštule, fritule, povetice, cukerinčiće... I na sve to sve verzije crnih i bijelih vina iz istarskih vinograda i podruma. Ali iza svega toga stoje istarski OPG-i, pa je moguća i dostava na brod, kao i priprema na samom brodu po sistemu rent a chef.
Nautička ishodišta za sve te užitke u Istri upravo su i marine raspoređene duž cijele njene obale - od Umaga, Novigrada, Funtane, Vrsara, Rovinja, do Pule, Verude i Pomera... Čitajte u petak 3. srpnja u Jutarnjem listu naše prvo izvješće, prilog iz ACI marine Umag i okolice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....