MARINA PUNAT

Ovu marinu mnogi nazivaju najsigurnijom na Jadranu, otkrili su nam svoju tajnu: ‘Naš sustav koriste mnogi!‘

Senzori za dim i prodor vode u plovilu, stanje baterije i temperature u brodu umreženi su u nadzorni sustav
Kontrolni centar Marine Punat
 Zeljko Hajdinjak/Cropix

Prvo što čovjek zamijeti dok šeće marinom u Puntu su – masline. Nalaze su posvuda. Uz restoran, gatove, na parkiralištu, kod hotelskog resorta, dućana... Stabala je čak šestotinjak, a od tih maslina u marini prave i ulje kojime se koriste u dva restorana, kao i u onom hotelskom, a male bočice pakiraju i svojim stalnim, zadovoljim gostima te poslovnim partnerima i suradnicima.

- Lijepo ih je imati, lijepo je posluživati svoje ulje u restoranima. Mada, tamo ujesen, kada ih treba sve pobrati, zna biti gužva, budući da je puno posla i u marini. Ali, uvijek odradimo. Pomažu i gosti, njima je to pravi prizor – kaže nam Bernarda Renata Marević, direktorica lijepo uređene marine Punat, dobitnice čak dva Zlatna sidra Nautičke patrole Jutarnjeg lista, koja je opet ovdje u posjeti, budući da je riječ o važnoj točci nautičkog turizma sjevernog Jadrana i Hrvatske.

Pa, što ima kod njih novo, pitamo.

image
Direktorica Marine Punat Renata Marević
Zeljko Hajdinjak/Cropix

Sustav pametnih senzora

- U posljednjih nekoliko godina sigurnost u Marini Punat podignuta je na novu razinu uvođenjem sigurnosnih senzora za dojavu opasnosti na plovilima. Kroz sustav pametnih senzora smo među prvim marinama u svijetu ponudili vlasnicima brodova dodatnu sigurnost, naročito u onim danima kada ne borave na plovilu ili su daleko kod kuće. Senzori za dim i prodor vode u plovilo, promjenu stanja baterije i temperature u zatvorenom dijelu broda, umreženi u nadzorni sustav marine, istovremeno alarmiraju osiguranje u marini i vlasnika plovila putem aplikacije te značajno skraćuju vrijeme intervencije – govori nam direktorica, dodajući kako je puntarski sustav pametnih senzora sada u primjeni i u drugim marinama u Hrvatskoj pa i u svijetu.

image
Marina Punat
Zeljko Hajdinjak/Cropix
image
Direktorica Marine Punat Renata Marević
Zeljko Hajdinjak/Cropix

Nalazimo se u kontrolnom centru Marine Punat, koji podsjeća na kontrolu leta. Centar je idealno opremljen, snimke sigurnosnih kamera, kakvih je u Marini gomila, pristižu u ovu prostoriju otkuda kapetan ima nadzor nad baš svime što se u i oko marine događa. Vidi čak i brodove koji pristižu u susret Marini, a tipkom na zoom vidi i njihovu registraciju, zastavu pod kojom plove, broj ljudi na plovilu.

Marinu Punat mnogi prozivaju najsigurnijom na Jadranu, a brojni inozemni vlasnici svoja plovila odabiru ostaviti preko zime upravo ovdje, gdje posada Marine garantira sigurnost brodu. I ne samo to, ako na njemu treba što i popraviti dok je na suhom ili mokrom vezu, a vlasnik se nalazi daleko, umješni mornari to u času odrade, pa fotografiraju brod kako bi vlasnik bio svjestan situacije. Sve se odvija preko aplikacije. Digitalizacija je u Marini Punat na vrlo visokom nivou. No, što se tiče „analogije“, i tu je puntarska Marina napredna. Osmislili su i konstruirali originalni protupožarni sistem, zapravo cijevi na kotačima, prilično ozbiljne „prskalice“ koje se, u slučaju požara na brodu na suhom vezu, dovlače i postavljaju između plovila, zatim spajaju na hidrant te šibaju vodeni zid između brodica, tako da plamen s jedne ne prijeđe na drugu. Sličan je sistem osmišljen i u dijelu marine gdje su gatovi i morski privezi.

Tehnološki partner Nautičke patrole je A1 mreža koja omogućava pouzdanu povezanost na cijeloj nautičkoj ruti

Niz usluga yacht servisa

Brodogradilište koje se nalazi u sklopu Marine je također u punom pogonu. Brodovi se grade, repariraju, a direktorica ističe ponos i na eko-sistem filtera koji odvajaju nečistoću iz vode prije nego ona završi u moru.

- Marina Punat je dom za jahte - motornjake i jedrilice do 40 m, s nizom usluga yacht servisa koji pruža savršenu njegu za brod. Ali, više od toga, Marina Punat je ujedno i drugi dom vlasnicima plovila i nautičarima koji često posjećuju svoje brodove i u prosjeku provedu više dana na moru. Ovo je full service marina, koja pruža nautičarima sve potrebno, od dućana s opremom, servisa, restorana, brige o brodu... – kaže Marević. Marina u Puntu je, inače, ogromna. Od brodogradilišta do posljednjeg gata ima sigurno kilometar i pol. A tu je i Marina Punat Hotel & Resort u zaleđu Marine, s atraktivnim bazenom, apartmanskim kućama i hotelom, koji je u zgradi nekadašnjeg biskupskog ljetovališta. Za muzejsko iskustvo odmora zaslužan je i jedan pronalazak, iz doba dok se gradio hotel. Naime, na jednom proplanku iza hotela pronađena je Kapela sv. Petra. Crkva se prvi put spominje 1419. godine, a ostaci crkvice danas zaokupljaju nautičare i goste puntarske marine. Tu se, kaže nam direktorica, neki odabiru i ženiti. Pored crkvice je i starinski tor za šišanje ovaca, napravljen od suhozida kako su radili puntarski stari. Suhozid je jedna od bitnih odrednica ovoga kraja, takvi torovi za šišanje ovaca specifični su i nezabilježeni u svijetu, a vodstvo puntarske marine kroz info-ploče o svim tim zanimljivostima obavještava svoje goste, kako bi se kući vratili s novim znanjima.

image
Marina Punat
Zeljko Hajdinjak/Cropix

Puno je svakakvih novosti u puntarskoj marini. Izgradili su i e-punionice za električna vozila: tijekom naše posjete tu se punila i jedna "Tesla". Preuredili su i eko-punktove s ukopnim spremnicima za otpad, koji su daleko većih kapaciteta od klasičnih spremnika. Lounge-bar i pizzeria "9 Bofora" preuređen je rekonstrukcijom kuhinje (tu se jede izvrsno, kao i u restoranu Marine Punat, gdje se odlazi na finu ribu). Preuređuje se i čarter-centar Marine.

image
Marina Punat
Zeljko Hajdinjak/Cropix

- Spremni smo i za izgradnju novog restorana na mjestu postojećeg koji bismo rušili, za što smo već dobili građevinsku dokumentaciju. U planu nam je i izgradnja novih poslovnih prostora između postojećih trgovina nautičkom opremom i marketa. Uređenje ulaza u marinu, stare porte, kreće nakon sezone, kao i obnova obloge parkirališnih površina. Usporedo, Brodogradilište Punat je aktivno oko izrade planske dokumentacije jer će investirati u nabavku novog travel lifta od 500 tona te novih bazena za travel liftove. Veliki travel lift će omogućiti bolju organizaciju servisiranja plovila i rad koji ne šteti okolišu. Jedan takav travel lift bi omogućio bolji i lakši izmještaj i raspored brodova i dobili bismo prostor za manevar i podizanje ostalih brodova. To je jedan veliki projekt koji će biti vrlo značajan za Brodogradilište - otkriva za kraj ponešto od nadolazećih projekata u Marini direktorica Bernarda Renata Marević.

image
Nautička patrola, sponzorska pasica
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 22:26