VELIKI PLANOVI

Šef ACI marine Dubrovnik: ‘Sljedeće godine ovdje će moći pristajati i brodovi dugi 16 metara‘

Marina će, naime, potpuno promijeniti izgled svoje Rive I. Srušit će gat i pomaknuti ga pet metara
Leo Ajduković
 Tomislav Krišto/Cropix

U ACI marini Dubrovnik promet ove sezone ne staje. Otkrivaju nam da samo preko vikenda isplovi više od 200 brodova, a toliko ih se i vrati. Čarteraši šetaju, razgledaju velebni ljetnikovac obitelji Sorkočević, fotografiraju se, a dječica se veselo igraju uokolo.

- A tek kad dođete iduće godine... govori nam direktor Leo Ajduković predstavljajući jedan od ambicioznijih projekata u nautici na Jadranu.

Marina će, naime, potpuno promijeniti izgled svoje Rive I. Srušit će gat i pomaknuti ga pet metara. Do sad su se tu vezali brodovi do deset metara, a kada izgradnja bude dovršena, što se očekuje u travnju iduće godine, na taj će dok bez problema moći biti vezani i brodovi do 16 metara dužine.

- Radovi počinju u desetom mjesecu. To je vrlo zahtjevan posao. Paralelno ćemo raditi i na povećanju amperaže u „pingvinima”, odnosno energetskim ormarićima. Riva „I” je najatraktivniji dio marine, smješten odmah uz ljetnikovac i bazen Zephyrus Yacht club i želimo gostima sve omogućiti – kazuje vođa posade ACI-ja Dubrovnik Roko Belemetić pokazujući nam gat namijenjen za šezdeset brodova.

Udovoljiti zahtjevima nautičara

Sve je veća, naime, potražnja za vezovima za veće brodove, a u Dubrovniku na vrijeme prepoznaju trend i pripremaju se kako bi mogli udovoljiti zahtjevima nautičara.

- Sve je više luksuznih jahti koje imaju svoje prohtjeve, zato nam je bitno da povećamo amperažu u pingvinima kao i da povećamo kapacitet prihvata većih brodova – objašnjava nam Ajduković. Kapacitet energetskih ormarića marine koja prihvaća 380 brodova je uglavnom 63 ampera, a samo na pojedinim mjestima u marini do 125 ampera. Međutim, zbog sve većeg uplova luksuznih plovila, to nije dostatno. Projekt elektrifikacije stoga će postojeće energetske ormariće od 63 ampera zamijeniti onima od 125 omogućujući na taj način i prihvat najzahtjevnijih plovila na svim rivama, a ne samo na pojedinim mjestima kao do sada.

Ovo je pretežno tranzitna marina, više od 60 posto su čarteri i vikendom je stoga najveća gužva. Organizacija je savršena. Po cijeli dan marinom kruži električno vozilo koje odvozi otpad. Imaju i vlastitu sortirnicu gdje se, kako kaže Ajduković, svaka kanta prekopa i sortira. Posebna je priča i suhi vez koji sada prima 140 brodova, a ove zime bit će ga još, i to na 1.276 četvornih metara.

- Prema idejnom arhitektonskom rješenju, naš će servisni centar biti najveći na ovom dijelu Jadrana. Imamo tri dizalice, 10, 60 i 130 tona. Potonja nije radila deset godina, a onda ju je potpuno renovirala tvrtka Radež iz Blata, vrhunski stručnjaci. Pokušali smo i ranije, no nismo mogli pronaći tako kvalitetnu tvrtku koja bi nam dizalicu obnovila i stavila u funkciju u vrlo kratkom vremenskom roku. U servisnoj zoni uredili smo sofisticirane sustave prikupljanja otpadnih voda kako ne bi štetili okolišu. Sva voda od pranja brodova skuplja se u posebne spremnike gdje se filtrira i u more ide isključivo čista voda. Nema suvremenijeg rješenja – ponosan je Ajduković.

'Turizam je eksplodirao'

Dubrovnik je uvjerljivo najpoznatija jadranska destinacija o kojoj s toplim preporukama pišu ponajveći svjetski mediji, što prepoznaju i gosti iz čitavog svijeta koji dolaze.

- Turizam je ove godine eksplodirao, ljudi su se nakon prošle godine, kada je bio vrhunac pandemije zaželjeli putovanja. Ako se ostvare najave i nastave ovi dolasci, bit će nam sjajno. A naši nautičari su posebno dragi gosti. To su vrhunski gosti, dobri potrošači, ljubazni, pristojni... Ako želimo očuvati i unaprijediti ugled elitne svjetske turističke destinacije onda marina mora biti najbolja, ako ne na svijetu, onda barem na Mediteranu – kazuje nam Ajduković, čovjek bogatog životnog iskustva koji se zahtjevnog posla vođenja marine prihvatio prije četiri godine i skovao „opake” planove.

- Sve je ovo samo početak velike rekonstrukcije koja će se odvijati u četiri etape. O rokovima je teško govoriti, idemo korak po korak. Prva je Riva I, zatim elektrifikacija Rive G, a onda idemo u proširenje marine. S postojećih 125 tisuća četvornih metara idemo na oko 193 tisuće kvadrata. Namjera nam je razdvojiti godišnjake od čartera kako bi imali pregledniju priču. Ti su planovi u pripremi. Ujedno, želja nam je napraviti mjesto za još oko 200 brodova – zaneseno nam govori Ajduković.

Škola starih zanata

Velika su očekivanja i od ljetnikovca Sorkočević. Prekrasan objekt tijekom rata potpuno je devastiran i opljačkan, a tek je pokoja vanjska rana zarasla, no unutrašnjost zjapi prazna i neiskorištena. Ujedno je jedna od najljepših nekretnina u vlasništvu ACI-ja.

- Idemo na iskorištavanje sredstava europskih fondova. Želja nam je ovaj divni prostor staviti ponovno u funkciju. U planu je da se napravi škola starih zanata, radionice različitog tipa te ekskluzivni restoran. Smještajnih kapaciteta neće biti jer konzervatori za to nisu dali dozvolu, ali bit će to jedan prestižan objekt kakvog nema u ovom dijelu Jadrana. Planova je mnogo, Covid ih je malo poremetio ali borimo se jer želimo generacijama koje ostaju iza nas dati nešto vrijedno u naslijeđe, nešto što Dubrovnik i Hrvatska zaslužuju – zaključuje direktor Ajduković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 00:36