Neću pretjerati ako kažem da je ovo prava ekološka revolucija u Zagrebačkim cestama, u Zagrebu i Hrvatskoj.
Ovo nemaju ni Austrijanci, ni Mađari ni Talijani, niti itko u susjedstvu.
Odnedavno smo jedini u ovom dijelu Europe koji recikliramo kamen, a vrlo brzo ćemo biti i jedna od rijetkih zemalja u Europi, uz bok Njemačkoj, Švicarskoj i nordijskim zemljama, koja reciklira asfalt! Alen Gospočić, direktor Zagrebačkih cesta, ne skriva ushićenje dok mi objašnjava svoj nedavni pothvat, realizaciju čak dva projekta koja će zauvijek promijeniti način na koji su funkcionirale Ceste.
U prošlosti, prisjetimo se, kamen je bio - kamen smutnje u toj podružnici Zagrebačkog holdinga .
Ceste su se prije nekoliko godina u javnosti vezale uz mutne poslove, prevare u sektoru nabave, uz neizvršavanje poslova i činjenicu da je višak materijala u toj tvrtki misteriozno nestajao i bivao ugrađen vjerojatno u raznorazne pristupne puteve, šumske puteljke i privatna dvorišta.
Uostalom, bivši direktor Zagrebačkih cesta Igor Rađenović bio je brutalno premlaćen, jer je upozorio na nepravilnosti koje je zatekao u toj tvrtki i pritom se vjerojatno nekome prilično zamjerio.
Bacili se na posao
Kamen se u prošlosti plaćao (a često i preplaćivao) raznoraznim kooperantima, privatnicima koji su Cestama nabavljali materijal.
- Toga više nema. Od sada u svim cestama kojima hodamo i vozimo bit će ugrađen isključivo reciklirani kamen - kaže Gospočić.
Na licu mjesta, na postrojenju na zagrebačkom Jakuševcu na odlagalištu otpada, stvari postaju jasnije.
I postaje lakše zamisliti projekt asfaltne baze, koji će za otprilike godinu dana profunkcionirati na Rakitju i koji bi Zagreb mogao prometnuti u jednu od ekološki najosvještenijih metropola u Europi. Riječ je o megaprojektu, reciklažnoj asflatnoj bazi i uređajima koje ćemo platiti 32 milijuna kuna (uskoro se očekuje raspisivanje javnog natječaja), a koji će Zagrebu omogućiti i recikliranje asfalta. Nacrte tog projekta ekskluzivno je na uvid dobio Nedjeljni.
No, krenimo redom.
Tu, na postrojenju na Jakuševcu, svaki dan od svibnja reciklira se kamen. Prije samo dva mjeseca ovdje je bila nepregledna šuma, a strojevi nedostupni i izvan funkcije.
- Punih 10 godina imamo ovaj pogon, a nitko ga nije koristio. Uređaj je bio u vlasništvu ZGOS-a, a kada su mi iz te tvrtke došli s prijedlogom da ga preuzmu Ceste, bacili smo se na posao i pokrenuli cijelu priču - kaže Gospočić.
Proces recikliranja kamena mogao je početi, a riječ je o postupku koji funkcionira prilično jednostavno. Uz to, Cestama će donijeti uštedu od pet do sedam milijuna kuna na godišnjoj razini.
Svaki dan ovamo stižu deseci kamiona s gradilišta širom Zagreba.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....