Sudeći prema planu ministrice Blaženke Divjak, odustaje se od prakse nabave tableta za svakoga učenika uključenog u reformu. Umjesto toga, za učenike nižih razreda - od prvog do četvrtog osnovne škole - nabavljao bi se jedan tablet za njih četvero. Praksa jedan tablet po učeniku nastavila bi se u predmetnoj nastavi, dakle od petog do osmog razreda.
Takav je plan ministrica znanosti i obrazovanja prezentirala na internom sastanku sa stotinjak savjetnika, održanom u ponedjeljak u Ministarstvu znanosti. Plan nabave tableta po principu “četiri na jedan” u nižim razredima, prikazan u ministričinoj prezentaciji, zapeo je za oko pojedinim savjetnicima.
- Ministrica je navela kako će učenici u razrednoj nastavi koristiti tablete samo u skupnim oblicima rada, za što očito u Ministarstvu smatraju da je dovoljan jedan tablet na četiri učenika, a za više razrede ostaje plan svakom učeniku tablet - prenosi nam jedan od savjetnika.
U ovoj školskoj godini svi su učenici 74 eksperimentalne škole dobili tablete, bez obzira na uzrast. U tu je svrhu potrošeno oko osam milijuna kuna. Preciznije, za učenike u prvim i petim te djelomično sedmim razredima (pojedini predmeti) iz 48 eksperimentalnih osnovnih škola nabava tableta koštala je 5,871.800 kuna, a za učenike prvih razreda 26 eksperimentalnih srednjih škola nabavljeno je tableta u vrijednosti od 2,115.000 kuna.
Bez odgovora
Tzv. frontalna reforma obuhvatit će od jeseni sve škole i učenike u prvim, petim, djelomično sedmim (biologija, kemija, fizika) razredima osnovnih škola te prvim srednje. Kako reforma od jeseni obuhvaća u razrednoj nastavi jedino prvašiće, ispada da bi prema takvom planu ministrice samo oni od ove jeseni radili na tabletima skupno, odnosno četiri glave na jedan tablet, a princip jedan na jedan zadržao bi se u petim i sedmim. Plan za srednju školu još nije poznat.
U Ministarstvu znanosti ne potvrđuju niti demantiraju informaciju o prorjeđivanju tableta, uz naznaku da će s punom informacijom, kao i izvorima financiranja, izaći u javnost kroz nekoliko dana, na brifingu za novinare.
- Prezentacija koju spominjete bila je isključivo interne prirode i namijenjena djelatnicima koji su aktivni sudionici frontalne provedbe reforme, ali ne predstavlja punu informaciju i cjelovit plan za jesen jer se model razrađuje između tijela državne uprave - odgovaraju u Ministarstvu, nezadovoljni curenjem informacija.
Paralelno, nastavnici ne pokazuju žaljenje za odustajanjem od cjelovite nabave tableta, pogotovo nakon lanjskih kašnjenja s njihovom nabavom za učenike eksperimentalce, a potom i pristiglom robom bez kamera, na kojoj su, prigovarali su ravnatelji, zbog loše kvalitete pucali ekrani. Cijena pojedinačnog tableta iznosila je oko tisuću kuna.
Ana Poropat Janković, nastavnica biologije u Osnovnoj školi Klana, ne smatra da je svakom učeniku u razrednoj nastavi potreban tablet, najviše zato što djeca imaju velikih problema u pisanju rukom.
- Današnja djeca ne znaju pisati. O.K. je što vole tipkati, no u tome ne treba pretjerivati jer ćemo izgubiti ljude koji znaju pisati rukom. Ovisi o učitelju koliko će dozirati tablet u nastavi. Osobno, ne koristim tablete na svakom satu i ne punih 45 minuta - kaže Poropat Janković.
S njom se slaže profesorica Dubravka Bašić Vidović, koja u svom kabinetu nema ni internetsku vezu, kamoli tablet.
Olovka kao stranac
- Osobno nisam za prenaglašeno korištenje tableta. Mislim da SMS generaciji radimo medvjeđu uslugu, s obzirom na to da više ne znaju složiti prosto proširenu rečenicu. Kao nastavnik koji ne može dobiti internetsku vezu u kabinetu kao ni svoje računalo, pitam se koji novac dajemo za tablete.
Dobivamo bijedne povišice, koliko koga zapadne, a sada ide toliki novac u tablete koji u konačnici neće donijeti dobrobit djeci. Rasteretit ćemo ih udžbenika, ali ujedno dopustiti da nepravilno drže olovke u ruci. Hajmo im onda uvesti daktilografiju od prvoga razreda pa neka barem nauče pisati s deset prstiju - predlaže naša sugovornica.
Nikola Dmitrović, profesor informatike u zagrebačkoj XV. gimnaziji i stručni suradnik Saveza informatičara, nema osjećaj da bi svaki učenik u nižim razredima osnovne trebao imati svoj tablet.
- Kako vrijeme odmiče, djeca su sve ovisnija o tehnologiji, no u školi će sve opet ovisiti o tome koliko će nastavnici koristiti tablete u nastavi. U razrednoj nastavi jedan tablet na četiri učenika možda može funkcionirati, no u srednjoj to ne bi bilo primjereno - smatra profesor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....