Na konferenciji Udruge HUP-ICT danas održane u atriju Nacionalne sveučilišne knjižnice petero poduzetnika demonstrirali su kako se tehnologijom može napraviti iskorak: iskoristili su napredne tehnologije i revolucionalizirali svoje tvrtke i industrije.
3D TEHNOLOGIJA: Korištenje tehnologije u medicini
Dr. sc. Amir Ćatić, profesor sa Stomatološkog fakulteta u Zagrebu, prezentirao je kako se koriste 3D printeri u medicini, odnosno stomatološkoj protetici. Krunice i mostovi, nosači za bravice, modeli, privremeni nadomjesci samo su neki od predmeta koje on i njegovi kolege printaju u 3D tehnici. Ovakve tehnologije omogućavaju im standardizaciju proizvodnih procesa pa tako zubni tehničari koji su dosad izrađivali takve predmete više ne moraju biti “umjetnici”, nego “inženjeri» pa sada te proizvode unapređuju na računalu umjesto za stolom.
- Korištenjem 3D tehnologije podigli su medicinske standarde, postigli preciznost dosega i brzinu isporuke proizvoda - rekao je Ćatić. Profesor je pojasnio kako je digitalna tehnologija omogućila i razvoj dentalnog turizma, a u cijeloj priči vidi i potencijal edukacijskog turizma.
DivIT: Proširena i virtualna stvarnost u poslovanju
Darian Škarica, osnivač DivIT-a, tvrtke specijalizirane za proširenu, virtualnu i miješanu stvarnost, svojim iskustvima pomogao je u tome kako ove tehnologije mogu pomoći tvrtkama u poslovanju. DivIT je surađivao s kompanijama poput Disneyja, Siemensa, Samsunga i Microsofta te je lani 40% svog poslovanja temeljio na izvozu.
S iskustvom u više od 40 projekata, Škarica je dao nekoliko primjera upotrebe tih tehnologija u poslu. Prvi je edukacija tehnološkog kadra na način da pomoću pametnih naočala možete vidjeti što neki tehničar radi na terenu. Drugi primjer je trgovina. S proširenom stvarnosti moguće je vidjeti kako zaista neki proizvod izgleda u nekom stanu.
Treći primjer je do deset puta brži popravak kvarova na terenu jer simulacija omogućava da se pokazuje što i kako treba popraviti. Četvrti primjer je turizam. Ove tehnologije donose revoluciju jer će turisti hodati gradom, a spomenici oko njih će oživljavati, postojat će portali u prošlost te zabavni sadržaji o povijesnim lokacijama.
VOLIM LJUTO: Digitalizacija poljoprivrede
Goran Vrabec, začetnik brenda Volim ljuto, na konferenciji je govorio o tome kako mu tehnologija pomaže procesu proizvodnje od uzgoja do prodaje ljutih papričica.
Čili papričice su specifične kulture jer ih je nemoguće kupiti na tržnici, pa je bitno da sezona ne propadne. Zato su isprva, pomoću digitalizacije, napravili kontrolu uzgoja kako “nešto ne bi pošlo po zlu”. Potom su napravili svoju online trgovinu.
- Odlučili smo se na webshop kako bismo uštedjeli ljudima vrijeme čekanja - kaže Vrabec. Brend Volim ljuto čak 40% ukupne prodaje ostvaruje online, što postiže zahvaljujući digitalnom marketingu.
ATLANTIC GRUPA: Digitalna transformacija velike kompanije
Maja Vekić-Vedrina, rukovoditeljica odjela za poslovnu analitiku Atlantic Grupe, pojasnila je kako se digitalna transformaciju u toj kompaniji izvodi sveobuhvatno. Atlantic koristi naprednu poslovnu analitiku, tehnologije umjetne inteligencije te strojnog učenja, kako bi došli do konkurentske prednosti. Neki od primjera su mjerenje učinkovitosti prodajnih predstavnika, kao i mjerenje marketinških aktivnosti, pojasnila je Vekić-Vedrina. Ova stručnjakinja pojasnila je kako su poslovnom analitikom skratili put od podataka do donešenja odluka. Potom, cijelu analitiku su približili korisniku i zadnje, potaknuli su kreativno razmišljanje.
Dala je i formulu kojom u naprednoj poslovnoj analitici iz podataka dolaze do relevantnih uvida, a potom i do poslovne akcije.
- Ne trebamo se bojati tehnologije, već je trebamo prigrliti i iskoristiti sve benefite koje nam koristi – poručila je Vekić-Vedrina.
RAMIRO: Digitalizacija psihologije
Martina Trboglav Podvorac iz tvrtke Ramiro sudionicima je pojasnila kako se tehnologija može koristiti u području psihologije. Ona i njeni suradnici razvili su digitalni proizvod “Moj Life Coach”, nakon što su primijetili da sve više ljudi treba pomoć u nošenju sa svakodnevnim izazovima.
- U vrijeme, kada je život intenzivan i dinamičan, ljudi često nemaju pravi odgovor kako se nositi s izazovima te postaju pasivni - pojasnila je Trboglav Podvorac.
U Ramiru su razvili proizvod koji je dostupan 0-24 h i cjenovno pristupačan. “Moj Life Coach” je jedinstven proizvod, a razvio ga je tim od pet psihologa, uz pomoć EBRD-a.
- Ako koristimo tehnologiju na pametan način, možemo živjeti bolje, kvalitetnije i ljepše - zaključila je Trboglav Podvorac.
WE PARK: Rješenje za pametno parkiranje
Karlo Starčević stoji iza aplikacije WePark koja rješava problem pronalaženja slobodnog parkirališnog mjesta. WePark platforma sastoji od hardver uređaja s Bluetoothom, koji se stavlja u rampu te spaja s aplikacijom. WePark daje mogućnost rezervacije parkirališnog mjesta, kao i naplate po minuti (a ne po satu). Pa kako funkcionira? Vozeći se autom možete odabrati jednu od mogućih lokacija, aplikacija vas navigira do tamo, a kada dođete na lokaciju, putem aplikacije dižete rampu i od tada kreće odbrojavanje vremena na parkingu. Odlaskom s parkinga usluga se automatski naplaćuje. Komercijalizacija WePark je već počela, prije tri mjeseca, kada je otvorena prva lokacija blizu zagrebačkog Kvaternikova trga. Ovoga tjedna otvaraju drugu lokaciju, blizu HRT-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....