VLASNIK RUSKE F1 EKIPE

PLAYBOY I KONSTRUKTOR ‘Super-auto za Putina izrađen od materijala za svemirske rakete stajat će 700 mil. dolara’

Nikolaj Fomenko (52), glumac, glazbenik, kaskader, vozač relija, prvak u skijanju, radiovoditelj, inženjer i voditelj ruske verzije ‘Top Geara’, vlasnik je Marussia F1 Teama i tvrtke Marussia Motors koja aute proizvodi u državnoj tvornici ZIL

Prije 10-ak dana u Moskvi je na velika zvona predstavljena maketa nove superluksuzne, izuzetno sigurne i za taj tip vozila nevjerojatno lagane limuzine Marussia L2, državničkog automobila ruskog predsjednika Vladimira Putina. On se trenutno vozi u raskošnom državničkom Mercedesu Benz S Guard Pullman, kao jedini vođa jedne od najrazvijenijih zemalja svijeta koji koristi strani, a ne svoj domaći automobil.

Kupio i britansku tvornicu

U želji da ojača posrnulu rusku autoindustriju, već je godinama u potrazi za limuzinom domaće proizvodnje.

Najstarija ruska automobilska tvornica je Zavod Ivana Lihačova (ZIL) koja ima tradiciju proizvodnje automobila od 1916. i u kojoj su u SSSR-u proizvodili i po desetak tona teške monstrum-limuzine, u narodu zvane “blindirane kapsule”, za potrebe tromih boljševičkih vođa. Te su limuzine koristili od Staljina (tvornica se tijekom njegove vladavine zvala ZIS - Zavod Josifa Staljina) do Nikite Hruščova i Leonida Brežnjeva. Tvornica je poslije dobila ime po Ivanu Lihačovu, pioniru sovjetske autooindustrije i bivšem ministru transporta SSSR-a, članu CK KPSS-a koji je zbog svojih zasluga za razvoj automobilizma u Rusiji pokopan u zidinama Kremlja.

Kad je Putin proglasio “Kupujmo rusko” i zaželio da mu domaća industrija isporuči udobno i sigurno vozilo kojim će se moći pohvaliti pred Barackom Obamom i Angelom Merkel, najveći ZIL-ovi konstruktori i inženjeri bacili su se na posao složivši mu superluksuznu, 6,5 metara dugu i pet tona tešku limuzinu ZIL 4112P čija je najveća brzina bila 190 km/h. Poznata po nadimku Monolit, otporna je na rakete zemlja-zrak, kojima je navodno i sama naoružana, ima salon obložen kožom i drvom nježne sibirske jele i breze te upravljač poput kokpita SF zrakoplova, a jedan primjerak vozila stajao je gotovo milijardu dolara. Kakav crni James Bond! On je pred takvim automobilom monstrumom mogao samo grickati usne, a nesretni Q čupati svoju rijetku kosu jer Monolit, naravno, može izdržati i satima pod vodom, pa tenkovski napad, i samo što ne leti. No, avaj!

Taj “mali” raskošni, iako nezgrapni, tenk na kotačima ipak se nije svidio Vladimiru Putinu pa je odlučeno da se raspiše natječaj za novo vrhunsko megavozilo.

Izbor je pao na Marussiju - to je inače najnarodskije, zdravo seljačko rusko ime, poput naše Anđe ili Janje. Projektirao ju je 52-godišnji Nikolaj Fomenko, jedan od najživopisnijih likova ruske javne scene: kazališni, televizijski i filmski glumac, kaskader, pop-glazbenik s mnogo nenadmašnih hitova, šoumen, vozač relija, radiovoditelj, ljubitelj ekstremnog sporta, prvak u skijanju, inženjer i konstruktor trkaćih automobila te voditelj ruske verzije “Top Geara”, vlasnik Marussia F1 Teama (nekadašnji Virgin Racing), za koji voze Francuz Julles Bianchini i Britanac Max Chilton, i na kraju ponosni vlasnik tvrtke Marussia Motors po čijim će nacrtima u tvornici ZIL raditi seriju automobila “Povorka” (Kortež). Riječ je o ograničenom broju vozila za ruske kremaljske velmože i samog Vladimira Putina. Fomenko je uz sve to sudjelovao i u Utrci izdržljivosti, osvojio FIA Grand Touring i drugo mjesto na prestižnoj i zahtjevnoj moskovskoj zimskoj utrci kamiona 1998., a sudjelovao je i u legendarnim utrkama kao što su 24 sata Le Mansa, 24 sata Daytone i 12 sati Sebringa.

......

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:33