IGRICE

Super Mario na olimpijskom ledu

Trend igranja elektroničkih igara tjelesnim pokretima u budućnosti će potpuno zavladati svijetom digitalne zabave

Zaljubljenici u videoigre nisu mogli tijekom prekjučerašnje ceremonije otvaranja zimske Olimpijade ne primijetiti kako su među tisuća sportaša i volontera koji su izvodili program prodefilirala i dva itekako prepoznatljiva kostimirana lika. Poznati po imenima Sonic the Hedgehog, odnosno samo Sonic te Super Mario, to jest jednostavno Mario, u posljednjih su četvrt stoljeća bili glavni protagonisti u više od dvije stotine igara napravljenih za računala, igraće konzole i portabilne videoigre.

Marketinški potez

Na terenu stadiona BC Place u Vancouveru Mario i Sonic su svoje mjesto zaslužiti time što glavne uloge imaju i u službenoj videoigri ovogodišnjeg ZOI-ja, prema odabiru Međunarodnog olimpijskog odbora. Odabir igre Mario & Sonic at the Olympic Winter Games ne bi, zapravo, bio ni po čemu posebno zanimljiv da se ne radi o naslovu koji je namijenjen igranju isključivo putem Nintendove igraće konzole Wii, karakteristične po tome što se većina igara igra tako da se likovima u igrama upravlja pokretima tijela.

Wii je rijetko kojem proizvođaču igara prvi, a još rjeđe jedini odabir platforme putem koje će plasirati svoj proizvod, naprosto stoga što Sonyjev PlayStation i Microsoftov Xbox koristi znatno veći broj potrošača.

Istina je da je Sega, japanski proizvođač igre Mario & Sonic at the Olympic Winter Games, napravio i verziju igre za druge igraće konzole, pa i za stolna računala, nazvanu naprosto Vancouver 2010, no u njoj glavne uloge nemaju Mario i Sonic, već siluete “običnih” ljudi i u njima se sportašima na ekranu ne upravlja na način da se tijelom simuliraju njihovi pokreti.

Stavljajući upravo verziju za Wii u prvi plan, pružajući joj izuzetan marketinški vjetar u leđa, Međunarodni olimpijski odbor je potvrdio trend igranja elektroničkih igara tjelesnim pokretima kao nešto što će u bliskoj budućnosti u potpunosti zavladati svijetom digitalne zabave. I Sony i Microsoft su za ovu godinu najavili puštanje u prodaju vlastitih igraćih konzola koje će moći zabavljati svoje korisnike na način na koji to čini Nintendov uređaj - tako da im pruži osjećaj da doista sudjeluju u virtualnim svjetovima elektroničkih igara.





Drugi put na Olimpijadi

Mariju i Sonicu ovo je, međutim, već druga Olimpijada na kojoj sudjeluju budući da su bili glavni protagonisti i službene videoigre napravljene za igre u Pekingu, a činjenica da su - zbog upravljanja likovima u igri pokretima tijela - sportske simulacije najuspješniji i najpopularniji naslovi na Wiiju, odluka Međunarodnog olimpijskog odbora nimalo ne iznenađuje. Wii je, barem dok se ne pojave nove igraće konzole konkurentskih proizvođača, uvjerljivo “najsportskija” platforma za elektroničke igre.

Vankuverska izvedba Marija i Sonica, uz to, po mnogima je mnogo uvjerljivija i zabavnija od one premijerne, pekinške - valjda stoga što je i zimske sportove lakše simulirati. Igračima je na raspolaganju čak 27 različitih disciplina u zimskim sportovima, podijeljenih u dvije skupine - jednu koju čine pravi olimpijski sportovi, poput alpskog i nordijskog skijanja, hokeja, umjetničkog i brzog klizanja te boba i sanjkanja; i drugu u kojoj je moguće natjecati se u grudanju, te izmišljenim varijacijama klasičnih zimskih sportova u kojima se može koristiti oružje da se, primjerice, brže skija ili da se protivničkim skijašima podmetne kora od banane zbog koje će sletjeti sa staze...

Tijelom simulirati alpsko skijanje moguće je korištenjem takozvanog Balance Boarda, ploče koja se može dokupiti za Nintendo Wii, opremljene brojnim senzorima, na kojoj igrač stoji i doslovce oponaša pokrete skijaša kako bi se spuštao niz padinu, pazeći da prođe kroz sva vrata postavljena na stazi za spust, slalom, veleslalom... Na sličan način se Balance Board koristi i za skijaške skokove, sanjkanje i drugo, no sve je sportove moguće odigrati i bez ove senzorske ploče, korištenjem takozvanog Wii-kontrolera i nunchaka, svojevrsnih pandana igraćim palicama (to jest joysticima) za Wii. Tada, dakako, pokreti tijela ne moraju nužno biti toliko uvjerljivi u oponašanju sportaša.





Zabavno klizanje

Zacijelo najinovativnija, a svakako i najzabavnija simulacija neke sportske discipline u ovoj igri jest ona u kojoj se igrači natječu u turniru umjetničkog klizanja. Jasno je da je u sobi, pred televizorom na koji je spojen Wii, nemoguće napraviti piruetu ili trostruki axel, no moguće je Marija, Sonica ili nekog od njihovih prijatelja natjerati da izvede sve te figure simulirajući te pokrete “lamatanjem” kontrolerom u ruci. Fantastične koreografije na nekoliko glazbenih brojeva koje treba naučiti pružaju zaista jedinstveno iskustvo tijekom igranja ove igre, do sada još neviđeno u svijetu elektroničke zabave.

Razvojni tim iz japanske Sege je na izradi igre radio pune dvije godine, potaknut nevjerojatnim uspjehom ljetne verzije igre, koja je u prodaju puštena krajem 2007., nekoliko mjeseci prije početka igara u Pekingu. Ta je verzija do danas prodana u nevjerojatnih deset milijuna primjeraka, a kako je igra s Marijem i Sonicom na Olimpijskim igrama u Vancouveru već sada ocijenjena kao bolja i zabavnija od te, očekuje se da će ta brojka biti znatno nadmašena.





Još igara čiji je sadržaj vezan uz ZOI 2010.

Vancouver 2010

Zapravo se radi o istoj igri kao što je Mario & Sonic at the Olympic Winter Games, no za računala i konzole kod kojih nije moguće likom u igri upravljati pokretima tijela.

Winter Sports - The Ultimate Challenge

Igra koja je bila ozbiljniji kandidat da postane službenom videoigrom ZOI-ja. Dostupna je i za računala i za sve konzole, no simulacije pokreta podržane na verziji za Wii prilično su loše.

Shaun White Snowboarding

Najpoznatiji svjetski snowboarder “posudio” je ime za naslov, dostupan na svim igraćim konzolama i u izvedbi za računala. U igri su podržane sve discipline vezane uz snowboard.

Stoked

Još jedna igra u kojoj se sve vrti oko snowboarda, dostupna je na igraćim konzolama kod kojih nije moguće likom u igri upravljati pokretima, pa ne pruža posebno realističan doživljaj sportskog natjecanja.

Familly Party Winter Fun

U seriji obiteljskih mini igara ovaj naslov za Nintendo Wii donosi čak trideset zimskih sportova, a igrači, slično kao i u službenoj igri MOO-a za ZOI, igraju pokretima tijela.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 15:51