Sumnjamo da je papa Franjo podržao homoseksualne, istospolne brakove, ali ako jest, to bi moglo potaknuti katolike da potraže utočište i prelaze na pravoslavlje ili protestantizam", - to je sukus reakcije iz Ruske pravoslavne crkve (RPC) nakon uzbune koju je podigla, navodna, izjava pape Franje o pravima homoseksualaca na brak izrečena u dokumentarnom filmu "Franjo" (Francisco) američkog redatelja ruskog podrijetla Jevgenija Afineevskog. (Film je inače nominiran za Oscara). Ustalasala se zbog papine, navodne, podrške homoseksualnim brakovima, na samo katolička vjernička scena, nego se zatreslo cjelokupno kršćanstvo.
- Papa svoje poruke i stavove iznosi i izražava putem enciklika, javnih obraćanja i putem propovijedi, a ne preko igranih ili dokumentarnih filmova, kazao je jeromonah Makarij (Markuš) predstojnik Ureda za odnose RPC-a s društvom i medijima Ivano- voznisenske eparhije u svom obraćanju ruskim medijima. Jeromonah Makarij kazao je kako "istospolni brak" ne postoji, a i sam termin je bogohuljenje te je kazao kako je to " opasna teorija za svijest ljudi". No, jeromonah Makarij kazao je kako je papa Franjo jezuit te da ga zbog toga karakterizira "vrlo elastična i lukava politika". Napomenuo je i pohvalio, kako je u nedavnim promijene ruskog ustava brak definiran kao isključiva zajednica muškarca i žene i da to "ne smije kod nikoga izazivati bilo kakvu sumnju".
Predsjednik Svjetskog ruskog narodnog sabora (Vsemirnij russkiy narodni sabor) koji kao društvena organizacija djeluje u krilu RPC-a, Roman Silantjev kazao je u razgovoru za portal "Podjom" (Uspon) kako su te sporne riječi papa Franje o istospolnim brakovima " put u degradaciju".
- Umjesto da se katoličko svećenstvo bori protiv pošasti homoseksualizma, Katolička crkva ga želi ozakoniti, ističe Silantjev.
On je kazao kako je među katoličkim svećenstvom "primjetna masovna pojava sklonosti ka homoseksualizmu" ta d bi ove riječi pape, mogle ohrabriti da među svećenike "nahrupe ljudi s određenim sklonostima", kako bi "iskoristili svoj status za sablažnjavanje dječaka". Stoga je Silantjev napomenuo kako papine riječi mogu izazvati raskol među vjernicima i "narod će potražiti utočište i pribježište u pravoslavlju ili protestantizmu".
No, nisu svi reagirali tako, pa je pravoslavni svećenik i filozof religije Andrej Kurajev, u razgovoru za peterburški portal Fontaka, kazao kako je pozicija papa Franje "pravedna".
- Papina poruka svijetu je jednostavna - nitko ne smije biti diskriminiran - ni siromasi, ni izbjeglice, ni pripadnici seksualnih manjina. To je pitanje univerzalnih ljudskih prava, a ne unutarcrkveno pitanje, kazao je Kurajev.
Nadalje, Kurajev ipak smatra da bi homoseksualci (on ih nadalje naziva grješnicima) trebali biti oprezniji i mudriji te "ne krasti i ne inzistirati na tradicionalnom terminu obitelj", jer to čine muškarac i žena i njihovo potomstvo, te predlaže da koriste termine "savez" ili "fratrija" te podržava papa Franju da to bude "riješeno u sklopu građanskog, civilnog prava" ali misli da papine riječi nisu dobro protumačene, jer papa Franjo nije, kaže Kurajev – „podržao gay brakove“.
- Kako ja tumačim njegove riječi - papa na te brakove neće reagirati. I to je važno znati. Suština njegovih riječi je da građansko, civilno društvo po njemu ima pravo na određenu autonomiju različitu od mišljenja i stavova Crkve. Zapravo poručio je da nije spreman sebe smatrati univerzalno kompetentnim za sva pitanja na svijetu te da može rješavati i vrednovati sva građanska pravna pitanja, kazao je Kurajev i podsjetio kako je Vatikan svojedobno priznao autonomiju znanosti, rehabilitacijom Galileja, a sada papa dopušta slobodni, makar i riskantni necrkveni način života ljudi, po onoj - vaš život, vaš rizik, ali ranjene i bludne sinove rado ćemo prigrliti i primiti natrag, objašnjava Kurajev papine riječi.
Po njemu iz vrha RPC-a neće se previše obrušavati na papa Franju jer im je stalo do dobrih odnosa s Vatikanom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....