DRASTIČAN PORAST NARUDŽBI

'AKO ME PITATE ZAŠTO SVI KUPUJU WC PAPIR, NEMAM OBJAŠNJENJE' Proizvođači se brinu jer im tvornice rade punom parom, a koronavirus nastavlja prijetiti

 Justin Sullivan/Getty Images / AFP

Toaletni papir postao je simbol koronašopinga diljem svijeta, a tvrtke koje ga proizvode pokušavaju se prilagoditi ovom neočekivanom trendu, piše CNN.

- Ako me pitate zašto svi kupuju toaletni papir, nemam objašnjenje, rekao je Tom Sellars, direktor tvrtke Sellars Absorbent Materials iz američkog grada Milwaukeeja u saveznoj državi Wisconsin.

Njegova tvrtka obrađuje i prenamjenjuje papir i njemu srodne proizvode. - Nije da najednom koristimo više (toaletnog papira). Porast potražnje mogao bi napregnuti dobavljački lanac.

Mnoge su tvrtke i prije izbijanja pandemije koronavirusa radile punom parom, a trenutno nije jasno što će se dogoditi ako se neki od njihovih zaposlenika razboli. Neke su tvrtke već sada zbog mjera za suzbijanje širenja koronavirusa smanjile broj zaposlenika u proizvodnim i distributivnim centrima.

Proizvođač toaletnog papira Georgia Pacific rekao je prošlog tjedna da su neki maloprodavači udvostručili svoje narudžbe WC papira. Tvrtka je uspjela svoj normalni proizvodni kapacitet premašiti za 20 posto. Udruga američkih šumara i proizvođača papira (AFPA) tvrdi da industrija pokušava odgovoriti na povećanu potražnju.

- Budite sigurni, papirnati se proizvodi i dalje prave i šalju trgovinama, rekla je čelnica AFPA-e Heidi Block. To, međutim, ne znači da će tvornicama i radnicima biti išta lakše.

Toaletni se papir pravi ili od neobrađene drvenjače ili reciklirane drvenjače koja se dobiva od prerađenih materijala kao što su, primjerice, odbačeni papir za fotokopiranje.

Priroda proizvodnje toaletnog papira, kako objašnjava Sellars, takva je da se broj proizvedenih rola ne može samo tako povećati. - Ono što se može napraviti, može se, primjerice, tvornice usmjeriti na proizvodnju jednog tipa proizvoda kao što je toaletni papir. No, to znači da će se proizvoditi manje papirnatih ručnika i drugih proizvoda.

Neke su tvrtke rekle da će ipak pokušati ubrzati proizvodnju kako bi odgovorile na povećanu potražnju. Druge su pak pribjegle dostavljanju toaletnog papira direktno u trgovine, odnosno izbjegavaju upotrebu distributivnih centara.

Direktor tvrtke Marcal Paper Rob Baron kaže da u njegovoj tvornici, koja je nakon razornog požara ponovno otvorena u siječnju, vladaju vrlo stroga pravila ponašanja, a sve s ciljem da se netko od zaposlenika ne zarazi koronavirusom. - Nema posjeta, nema kupaca i nema dobavljača. Nitko ne smije dolaziti, rekao je Baron i dodao da su mu se narudžbe povećale za 25 posto.

Zato, kaže, ne uzima nove klijente. - Moram se pobrinuti za one koje imam i s kojima već duže vrijeme surađujem, pojašnjava Baron.

Tvrtke koje proizvode toaletni papir brine još jedna stvar - trenutno skladištenje WC papira moglo bi dovesti do pada potražnje u budućnosti. - Svi smo vidjeli fotografije ljudi koji iz trgovina izlaze s kolicima punima toaletnog papira. Narednih nekoliko mjeseci sigurno neće morati kupiti nijedan kolut. To sve šokira sustav, rekao je Baron.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 05:25