PODACI O PROMETU

Australski regulator želi žešću konkurenciju Googleu u digitalnom oglašavanju

ACCC predlaže i da se internetskim divovima ograniči mogućnost pristupa povijesti pretraživanja korisnika
 Michael M. Santiago/Getty Images/AFP

Australski regulator predlaže da korisnici interneta sami odlučuju koji će oglašivači dobivati podatke o njihovom prometu, pripremajući novi zakon koji bi trebao ublažiti dominaciju divova poput Googlea na tržištu digitalnog oglašavanja.

Australsko tržište digitalnog oglašavanja nije transparentno, ne nudi dovoljno izbora i ne jamči ravnopravno natjecanje, konstatira Australska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (ACCC) u najnovijem izvješću.

Googleov udio u prihodima od digitalnog oglašavanja u Australiji kreće se između 50 i 100 posto, ovisno o usluzi, utvrdio je regulator, iznijevši niz prijedloga koji bi trebali potaknuti konkurenciju na tržištu vrijednom 3,4 milijarde australskih dolara (2,6 milijardi američkih dolara).

Sugeriraju tako da pristup podacima korisnika, bez imena, dobije više oglašivača, pri čemu bi sami korisnici odlučivali koje će ga kompanije dobiti.

ACCC predlaže i da se internetskim divovima ograniči mogućnost pristupa povijesti pretraživanja korisnika radi prodaje proizvoda koji nisu povezani s posjećenim stranicama.

„Samo Google može odrediti koliko su oglasi učinkoviti, pa često zapravo sami sebe ocjenjuju kada je u pitanju učinkovitost oglasa koje isporučuju“, istaknuo je u telefonskom razgovoru za Reuters predsjednik regulatora Rod Sims.

„Puno je toga loše na tržištu a njime zapravo dominira jedan igrač“, zaključio je Sims.

Glasnogovornik Googlea rekao je da njihove usluge oglašavanja „pomažu tvrtkama da se povežu s kupcima i izdavačima da dosegnu novu publiku, stvarajući im nove mogućnosti za rast i prihode“.

Predstavnik Facebooka kazao je tek da kompanija proučava izvješće.

Prijedlozi su novi element u regulatornoj kampanji koja bi trebala obuzdati tržišnu moć digitalnih divova Googlea i Facebooka u Australiji.

ACCC je već predložio zakon prema kojem bi Google s medijima trebao dogovoriti cijenu objave njihovih sadržaja. U slučaju da ne postignu dogovor, trebali bi prihvatiti arbitražu.

Google je kritizirao planirani zakon, prijeteći povlačenjem tražilice iz Australije bude li usvojen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 09:29