Digitalna platforma Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju, presudio je u četvrtak Europski sud pravde (ECJ).
Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
Njemački regulator za tržišno natjecanje zabranio je takvu ugovornu praksu i na internetskim stranicama hotela i na onima digitalne konkurencije dok je Europska komisija ograničila zabranu samo na hotele.
Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom ‘paritetu‘ i druge slične mjere.
Europski sud presudio je danas da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primjenu takve klauzule.
„Nije dokazano da su klauzule o paritetu cijena, bilo široko bilo usko definiranom, objektivno potrebne da bi se ostvario glavni poslovni cilj niti da su razmjerne cilju koji se njima želi postići", rekli su suci.
Odredba o paritetu cijena spada u skupinu specifičnih ugovornih klauzula koje kompanijama ograničavaju slobodu u poslovanju, poput zabrane međusobnog konkuriranja i isključivih sporazuma o nabavi, i same po sebi predstavljale bi kršenje propisa o ravnopravnom natjecanju. EU ih kompanijama dopušta pod uvjetom da su ograničene i ključne za ostvarivanje zacrtanog ekonomskog cilja.
Suci su zaključili da bi Booking.com-ova odredba o cjenovnom pragu hotelskog smještaja mogla ograničiti konkurenciju među digitalnim platformama i istisnuti manje i nove tržišne aktere.
Odredba također nije ključna za ekonomsku održivost Booking.coma, zaključili su.
Dodali su ipak da odredba ne predstavlja povredu propisa o ravnopravnom tržišnom natjecanju.
Booking Holdings poručio je da je razočaran presudom.
"Tvrdimo da su klauzule o paritetu (...) u Njemačkoj bile nužne i proporcionalne odnosu između smještajnih partnera i Booking.coma i da Booking.com posluje na konkurentnom tržištu", priopćila je kompanija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....