NOVI PROPISI

Britanska tijela za zračni promet: Možete letjeti i po vulkanskoj prašini, ali kraće

Asocijacija 230 aviokompanija bijesni na pravila o ukidanju zračnog prometa zbog vulkanske prašine
Passengers wait with their luggage at Belfast City Airport, in Belfast, Northern Ireland on May 17, 2010. London's main airports Heathrow and Gatwick reopened Monday after being forced to close by the volcanic ash cloud, but airports in Northern Ireland and others around Britain remained shut. Airports inside the no-fly zone were shut until 1200 GMT with all airports in Northern Ireland and the Isle of Man to remain closed until then. AFP PHOTO/PETER MUHLY
 AFP

ŽENEVA - Međunarodna asocijacija za zračni promet (IATA), u koju je učlanjeno oko 230 aviokompanija, danas se obrušila na europska tijela za zračni promet i vlade europskih zemalja kritizirajući ih zbog sadašnjih pravila letenja u slučaju vulkanske prašine i neprimjerenih reakcija na problem.

Nemamo više povjerenja

- Trenutni sustav odlučivanja o zatvaranju zračnog prometa diljem Europe ne funkcionira. Izgubili smo povjerenje u mogućnost vlada u Europi da donose učinkovite i konzistentne odluke. Apsolutno se ne može opravdati njihova nemogućnost da hitno reagiraju i preuzmu vodstvo tijekom krize.

Kakvo je to vodstvo koje čeka više od mjesec dana da donese odluke - pitao se Giovanni Bisignani, generalni direktor IATA-e.Pritom je pohvalio Veliku Britaniju, u kojoj je Regulatorno tijelo za zračni promet (CAA) odlučilo predstaviti nove mjere kojima bi se letenje dozvolilo i po većim koncentracijama vulkanske prašine u zraku, ali uz vremensko ograničenje, takozvane “vremenski ograničene zone”.

Proizvođači motora

Naime, dosadašnja, nikad mijenjana pravila predviđala su da se letovi odgađaju u slučaju pojave bilo kakve količine vulkanske prašine. No, nakon kaosa u travnju odlučeno je da će se dopuštena koncentracija povećati na 0.002 grama po kubičnom metru. Dopuštena razina sad se opet povećava i to na 0.004 grama, a vrijeme koje pojedini avion može letjeti u takvim uvjetima individualno će određivati proizvođači avionskih motora.

Šefovi aviokompanija pozdravili su britansku odluku. Posebno bi sretan mogao biti izvršni direktor British Airwaysa Willie Walsh, koji je odgode u ponedjeljak ocijenio kao “pretjeranu reakciju na minoran rizik”. Naime, problemi s vulkanskom prašinom posljednje je što mu je trebalo s obzirom na štrajkove u toj tvrtki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 16:47