Zapljenu svih motornih vozila s Dieselovim motorom, hitnu i preventivnu, zahtijeva od Državnog tužilaštva u Milanu tamošnja podružnica Codaconsa, najutjecajnije i najbrojnije talijanske potrošačke udruge.
U Milanu nema morske ni riječne luke s brodovima koje bi pogonio Dieselov motor, nema ni diesel-električnih lokomotiva, jer su sve pruge elektrificirane, pa su željeznice i brodovi zasad pošteđeni - ali bi provedba tog zahtjeva u tili čas onemogućila sav javni promet osim podzemnih željeznica i tramvaja, sav kamionski promet, te dobru polovicu osobnoga automobilskog prometa.
Privreda na koljenima?
Privreda u Milanu bi se skljokala ne na koljena, nego ničice, jer ljudi ne bi imali čime na posao a ako bi i stigli, ne bi im imao tko otpremati proizvode, a police u dućanima bi se ispraznile brže nego da bukne rat - ali posrijedi je viša sila, smatra Codacons.
Argumente nalazi u dokumentu Svjetske zdravstvene organizacije, čiji su stručnjaci u Lyonu 12. lipnja zaključili - bez dosadašnjih priloga “moguće” ili “potencijalno” - da “emisije Dieselovih motora izazivaju rak pluća i povećavaju mogućnost raka mjehura” u ljudi. “Znanstveni dokazi su nedvojbeni, pa je zaključak usvojen jednoglasno”, preciziraju stručnjaci SZO. Stoga su Dieselovi motori prebačeni iz “grupe 2”, u kojoj su tvari potencijalno kancerogene, u “grupu 1”, u kojoj je sve ono što pouzdano izaziva rak.
A to je u Italiji obuhvaćeno čl. 674 Kaznenog zakonika, pa je milanski Codacons,na čelu s predsjednikom Marcom Marijom Donzellijem, pokrenuo postupak pri Državnom tužilaštvu.
Protiv nezaposlenosti
Istinabog da je ACEA (Evropska udruga proizvođača automobila) isti dan kad su u Lyonu potpisani zaključci upozorila da se s tom opasnošću suočava odavno, pa da su baš zbog toga usvojene nove tehnologije dieselskih motora koje udovoljavaju standardima EUR3 i EUR4 (a nekmoli EUR5 koji sada stupaju na snagu).
U zaključcima iz Lyona se tehnološke razlike ne spominju, pa Codacons zahtijeva da se smjesta iz upotrebe povuku svi motori koji koriste Dieselovo ulje - a onda se može, natenane, ispitati kako stvari zapravo stoje sa svakim pojedinim motorom: za 10-15 godina, koliko traju procesi u Italiji, svi će znati pravomoćan pravorijek.
Bude li Codaconsov zahtjev usvojen, to će biti veliki udar protiv nezaposlenosti u Italiji: dovoljno je zamisliti koliko će ljudi biti uposleno na izgradnji i čuvanju sudskih skladišta u kojima će biti pohranjena sva eventualno zaplijenjena vozila.
I koliko će se mafija postarati da vlasnicima koji izbjegnu munjevitu akciju talijanskih policija izda lažne prometne dozvole u kojima će se dizlaši naprasno obratiti u pravovjerne benzince/benzence, te organizirati ilegalne crpke na kojima će se potajno točiti Dieselovo ulje po prohibicijskim cijenama, uz dozu heroina kao nagradu onome tko ulije više od 5 litara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....