Napetosti oko Tajvana prijete još više pogoršati globalne lance opskrbe, jer će brodovi zaobilaziti jedan od najprometnijih svjetskih pomorskih putova, upozorava britanski Telegraph.
Tenzije su povišene zbog posjete američke dužnosnice Nancy Pelosi tom otoku koji Kina smatra svojim. SAD poručuju da poštuju politiku jedne Kine i formalno priznaju samo vladu u Pekingu, no Tajvan smatraju saveznikom i opskrbljuju ih oružjem.
Tajvanska kriza prouzročit će kaos u lukama, piše Telegraph, trgovački brodovi žele izbjeći svaku mogućnost incidenta na području Tajvanskog tjesnaca, gdje kineska vojska u četvrtak počinje vojne vježbe sa stvarnom, bojevom municijom. Kroz taj je tjesnac ove godine prošla polovica svjetske kontejnerske flote. Očekuje se da će pomorski put ostati otvoren, ali je brodovima naređeno da izbjegavaju područja u kojima djeluje kineska vojska.
Na jednom od najprometnijih pomorskih raskrižja na svijetu prijeti višednevna blokada prometa, od četvrtka do nedjelje, dokad bi trebale trajati vojne vježbe koje je kineska vojska najavila na šest različitih lokacija u okolici Tajvana. Brodove očekuju kašnjenja u lukama, gužve i pretrage kineske vojske, a gužve nose veći rizik od slučajnih sudara. Casper Goldman, analitičar pomorske sigurnosne tvrtke Dryad Global, kaže kako upozoravaju klijente na značajnu prijetnju sigurnosti plovila i posade. Uzrok prijetnji nisu samo vojne vježbe, nego i gust pomorski promet te moguća blokada. Neke brodarske tvrtke već su počele preusmjeravati tankere.
Prema podacima tvrtke za praćenje brodova VesselsValue, u srijedu je prema Tajvanu plovilo 308 kontejnerskih brodova, tankera i bulkera, a 60 ih je trebalo stići tijekom vojnih vježbi. Kako je tjesnac jako prometan, broj brodova koji će tijekom četiri dana biti prisiljeni zaobilaziti područja na kojima se održavaju vojne vježbe povećat će rizik od nenamjernih sudara.
Soren Skou, izvršni direktor danskog brodarskog diva Maersk, upozorio je u četvrtak da će doći do velikih problema u prijevozu tereta. Tajvanski tjesnac jedan je od najprometnijih na svijetu, njegovo bi zatvaranje imalo dramatične posljedice, jer bi se znatno povećala duljina putovanja, istaknuo je šef Maerska. Kriza oko Tajvana dolazi nakon informacije da su se rokovi isporuke popravili na godišnjoj razini prvi put od početka pandemije.
Prema podacima Consultancy Sea Intelligencea, postotak brodova koji dolaze i odlaze na vrijeme povećao se za 3,6 postotnih poena na 40 posto u lipnju, prekinuvši trend od početka godine. Plovila još uvijek kasne u prosjeku više od šest dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....