PROCJENA MENADŽERA

Europska brodogradilišta posrću pred azijskom konkurencijom: Mogli bi izgubiti važnu poziciju

VSM se godinama žali da Kina i Južna Koreja podupiru svoja brodogradilišta subvencijama s više milijardi eura.

Brodogradilište/Ilustracija

 Mischa Keijser/Imagesource/Profimedia/Mischa Keijser/Imagesource/Profimedia

Europska brodogradilišta pojačavaju zaostatak za azijskim konkurentima pa bi Europa mogla u sljedećih deset godina izgubiti stratešku poziciju u brodogradnji, ocjenjuju menadžeri iz europskog brodograditeljskog sektora.

Od ukupne vrijednosti narudžbi od 30 milijardi dolara, brodovlasnici iz EU-a prošle su godine južnokorejskim tvrtkama dodijelili 57 posto, a kineskim 38 posto toga iznosa, dok je samo jedan posto otišao u zemlje EU-a, priopćila je Udruga brodogradnje i maritimne industrije (VSM).

"Nakon dvije slabe godine Europa je ponovno izgubila tlo pod nogama u pogledu novih narudžbi", rekao je izvršni direktor VSM-a Reinhard Lueken.

VSM se godinama žali da Kina i Južna Koreja podupiru svoja brodogradilišta subvencijama s više milijardi eura.

"Uobičajeni tržišni mehanizmi zaustavljeni su vladinim intervencijama u Aziji", rekao je Lueken. Unatoč rekordnoj potražnji u nekim tržišnim segmentima, u 2021. su cijene bile i do 30 posto niže od onih u 2007. i definitivno ne pokrivaju troškove", kažu europski naručitelji.

Nakon pada u 2020. zbog pandemije koronavirusa, globalno tržište novih brodova otprilike se udvostručilo u 2021. godini, a posebno kontejnerskih brodova.

No s premalo posla koji ugovaraju, europske zemlje su u opasnosti da potpuno izgube svoje brodograđevne kapacitete, objavio je VSM.

"Moramo nešto učiniti kako ne bismo izgubili ovu stratešku europsku industriju. Ako nešto ne učinimo, ostaje nam još 10 godina", rekao je Lueken. "Nakon toga Europa više neće imati značajnu ulogu u brodogradnji", dodao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:40