POSEBNE OZNAKE

Fenomen koji je zahvatio Hrvatsku i Njemačku širi se i na Francusku: ‘Imamo rješenje, neće varati kupce!‘

Na etiketi piše "ovaj proizvod je smanjen, a cijena koju naplaćuje naš dobavljač je povećana"

Carrefour (ilustracija)

 Ren Van Den Berg/Alamy/Alamy/Profimedia/Ren Van Den Berg/alamy/alamy/profimedia

Francuski lanac Carrefour krenuo je u borbu protiv shrinkflacije - naime, od danas su na policama ovog lanca proizvodi koji su doživjeli shrinkflaciju, dakle smanjena im je gramaža, označeni posebnom narančastom etiketom kako bi ih kupci lakše mogli prepoznati.

Na njoj piše "ovaj proizvod je smanjen, a cijena koju naplaćuje naš dobavljač je povećana", a akciju je osobno na javnoj televiziji bio najavio predsjednik Uprave Carrefoura Alexandre Bompard kazavši kako je shrinkflacija nepravedna prema potrošačima te da im trgovački lanac na ovaj način daje ispravne informacije.

No, iako bi se činilo da je trgovac stao uz potrošače, francuska potrošačka udruga 60 Millions de Consommateurs akciju je nazvala čistim PR - om kojom se Carrefour pokušava umiliti potrošačima koje uspješno zavarava još od svibnja ove godine.

Između ostaloga, zamjeraju im činjenicu da popis označenih artikala broji tek njih 150, uglavnom grickalica, majonezu i pića, iako je lista smanjenih proizvoda u stvarnosti daleko veća.

Protiv postupka Carrefoura već se izjasnio predsjednik francuske prehrambene udruge ANIA Jean-Philippe André kazavši kako je licemjeran jer se od dvije tisuće proizvoda, tvrdi, shrinkflacija odnosi na njih 0.2 posto, no lanac ipak ima saveznika u francuskom ministru gospodarstva Bruni Le Maire koji upravo osmišljava zakon kojim bi proizvođače natjerao da i sami označe proizvode koji su doživjeli inflaciju. Zasad bi se to trebalo odnositi na proizvode koji su smanjeni, ali su ostali u istim ambalažama pa potrošačima na prvu nije vidljivo da se gramaža promijenila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 22:25