CES 2014.

FOTO: SAJAM ELEKTRONIKE U LAS VEGASU Predstavljeni Audi koji se sam vozi i BMW koji se sam parkira

Google je prezentirao konzorcij Open Automotive Alliance u kojem je proizvođač čipova Nvidia koji bi trebao surađivati na dovođenju Androida u vozila
 AFP

Iako su na lasvegaškom sajmu potrošačke elektronike CES, najvećem na svijetu, u prvom planu gadgeti, i to mobilni, ove su godine na njihovu mjestu automobili.

Na CES, koji traje od 7. do 10. siječnja, došlo je devet velikih proizvođača koji sve više prihvaćaju tehnologije iz pametnih telefona i drugih mobilnih uređaja kako bi ih što cjelovitije integrirali u aute. Cilj je postići industrijski standard za povezive aute, a vodeća bi uloga trebala pripasti Googleovoj otvorenoj platformi Android (i Apple gura iOS).

Najveću je gungulu izazvao Audi koji je predstavio mnogo noviteta i, prema riječima predsjednika tvrtke Ruperta Stadlera, “prešao iz redefiniranja automobila u redefiniranje mobilnosti”. Prvo su na pozornicu dovezli novu verziju A7. Točnije, dovezao se sam jer je riječ o samovoznom autu kojim upravlja tehnologija što stane na karticu veličine prosječne računalne matične ploče i koja obrađuje podatke o okolini koji joj stižu preko ugrađenih lasera, radara, kamera, ultrasoničnih senzora... Stadler je blisku budućnost opisao kao eru “pilotirane vožnje” u kojoj su ljudi i dalje za volanom, ali tehnologija im pomaže da vožnja protekne što lakše, sigurnije i udobnije.

Na fotografjii: Koncept Sport Quattro Laserlight, kultno izdanje Audijeva automobila iz 80-ih, bio je glavna zvijezda prezentacije. Ima revolucionarna laserska svjetla kojima obasjava cestu u duljini od gotovo 500 metara

Generalni direktor AT&T-ja Ralph de la Vega najavio je partnerstvo tog američkog pružatelja mobilnih usluga s Audijem - instaliranje 4G LTE veze u A3. Sličan je dogovor AT&T predstavio i s GM-om koji je, osim 4G veze u nekim vozilima, najavio i aplikacije za vrijeme i glazbu te za “zdravstveno stanje” auta, koji će dijagnosticirati njegovo stanje.

Glavna zvijezda na bini bio je koncept Sport Quattro Laserlight. To je novo izdanje kultnog Audijeva auta iz 80-ih, s revolucionarnim laserskim svjetlima koja obasjavaju cestu gotovo 500 metara.

BMW je pokazao najbolje odlike električnog automobila i3 koji bi za nekoliko mjeseci trebao doći u salone. Jedna od njih jest da i3 može sam naći parkirno mjesto u vožnji, zakočiti i parkirati se, a vozač pritom ne radi ništa osim pritiska na tipku. Auto sam mijenja brzine, ubrzava i koči tijekom tog manevra, može registrirati ako netko stane ispred njega i stati. No, vozač mora imat prst na gumbu kako bi odgovornost bila na njemu, a ne na BMW-u. BMW je prikazao i da se modelom i3 može upravljati, još ograničeno, uz pomoć Samsungova pametnog sata Galaxy Gear, koristeći Bluetooth. A na modelima serije 2 coupe i 6 Gran Coupe prikazao je superiorni sustav za kontrolu proklizavanja LIDAR. Samoparkirajuću tehnologiju predstavili su i njemački Bosch i francuski Valeo.

Na fotografiji: Nova verzija modela A7 izvezla se pred publiku sama jer je riječ o samovoznom automobilu kojim upravlja tehnologija što stane na karticu veličine prosječne računalne matične ploče

Ford je prikazao novi inteligentni sustav u automobilima i pick-upima, koji radi s pametnim telefonima i omogućava vozačima slušanje glazbe te povezanost s društvenim mrežama tijekom vožnje.

Velika tema za autoindustriju na CES-u je Android. Google je predstavio novi konzorcij Open Automotive Alliance u kojemu su još GM, Honda, Audi i Hyundai te proizvođač čipova Nvidia, a koji bi trebao surađivati na dovođenju Androida u njihova vozila. Upravo Honda i Hyundai istodobno s Appleom rade na implementaciji iOS-a u vozila. Samovozni auto prikazao je i francuski Induct čiji shuttle Navia može bez vozača voziti 10 osoba po zračnim lukama ili sveučilišnim kampusima. Toyota je održala američku premijeru auta na vodik, FCV-a, koji bi se u SAD-u trebao početi prodavati 2015.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 06:45