Prošloga mjeseca talijanski gradić Esino Lario, koje s ugodno smjestilo na brežuljcima sjeverne Italije, objavio je rasprodaju cjelokupne gradske imovine.
Ulični znakovi prodavali su se po cijeni od 1,250 eura, hodočasničko odredište stajalo je 600.000 eura, s popustom od 15 posto. Gradska vijećnica je nešto jeftinija - 200.000 eura. Klupe su koštale 280 eura svaka, ili po akcijskoj cijeni plati dvije, kupi tri.
Oglas preko cijele stranice objavljen je u gotovo svim talijanskim vodećim listovima, a gradonačelnik Pietro Pensa kao razlog za masovnu rasprodaju naveo je manjak novčanih sredstava za borbu protiv izumiranja gradića.
- Ovaj problem je veći od nas. Odlučio sam objaviti prodaju svih simboličnih mjesta Esino Larija, objavio je.
Incijativa je izazvala ogroman interes, o njoj su izvještavali vodeći talijanski mediji, a javili su se i brojni potencijalni kupci. No, na dan kada je trebala početi online rasprodaja, dogođalo se nešto neobično. Potencijalni kupci nisu mogli zaključiti kupovinu, umjesto toga bili su preusmjeravani na drugu stranicu na kojoj se od njih tražilo da podijele fotografije predmeta na društvenim mrežama. Tada je postalo jasno da je riječ o obmani. Vijest o rasprodaji bila je lažna.
Ispalo je da Esino Lario, smješten u regiji Lombardija, uopće nije u problemima: putem volonterskih projekata i medijskih događaja uspjeli su namaknuti dovoljno novčanih sredstava, a populacija mjesta u kojemu živi 745 duša tek je neznatno pala od početka 2000-tih.
Istoga dana na pressici u Milanu objašnjen je misterij koji je izazvao neviđen medijski interes. Totalna rasprodaja bila je zapravo marketinška kampanja lokalne informatičke tvrtke koja je specijalizirana za širokopojasnu mrežu u izoliranim mjestima.
Udružili su se s lokalnim vlastima kako bi podigli svijest o izumiranju ruralnih područja, a istovremeno su dobili publicitet za novi projekt u malim mjestima.
Nacionalni koordinator za male gradove pri Nacionalnom udruženju za talijansku lokalnu zajednicu Massimo Castelli objašnjava zašto je podržao ovu neobičnu inicijativu.
- Trudimo se isticati probleme s kojima se suočavaju male sredine, ali to nisu teme o kojima mediji vole pisati. Njima su možda zanimljive priče o kućama koje se prodaju po 1 euro.
- Ovaj projekt nije bila lažna uzbuna jer male sredine doista ostaju bez stanovnika jer nema posla, škole se zatvaraju, rekao je.
Broj stanovnika u Italiji je od 90-tih porastao za četiri milijuna, a istraživanja su pokazala da mjesta s manje od 5000 mještana gube populaciju te su ostala bez gotovo 675.000 stanovnika. Očekuje se da će se u idućih deset godina taj trend ubrzati.
Stoga lokalne zajednice često na dosjetljive načine pokušavaju privući stanovnike u svoj kraj. Poznat je slučaj pitoresknog gradića Sambuce na jugu Italije. Samo tjedan dana nakon što su vlasti objavile prodaju kuća za jedan euro, u taj sicilijski gradić počele su stizati brojne ponude zainteresiranih kupaca, iz Dubaija, Britanije i Rusije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....