Zračne luke u posljednje vrijeme bore se s nedostatkom radnika. Kada je krenula pandemija Covida-19 masovno su se dijelili otkazi, a sada, kada se svijet polako vraća u normalnu, sve te radnike netko treba nadomjestiti. Posljednjih mjeseci stoga nije čudno vidjeti scene u kojima i piloti pomažu utovarati i istovarati prtljagu putnika, a u nekim zračnim lukama to je već uobičajena praksa. Anonimni izvor, koji rukuje prtljagom na jednoj od najvećih zračnih luka u Ujedinjenom Kraljevstvu, za The Times je ispričao s kojim se sve situacijama svakodnevno susreće i što su trenutno najveći problemi s kojima se muče zračne luke.
- Putnici na svoje torbe čekaju i do šest sati. Neki dan sam vidio čistača kako po asfaltu, bez pratnje, vozi kolica za prtljagu jer nije bilo dovoljno zaposlenika koji rukuju prtljagom. Ako ljudi misle da su kašnjenja sada velika, to nije ništa u usporedbi s onim što će se dogoditi kada krenu praznici, govori izvor za The Times.
U njegovoj zračnoj luci zaposleno je samo dvije trećine potrebnih radnika za rukovanjem prtljage. Često zbog pritiska znaju riskirati vlastitu sigurnost kako bi sve stigli na vrijeme. Nedostaje i radnika koji prate invalide, ponekad se zna dogoditi da imaju 30 putnika kojima je potreba pomoć, a samo tri ili četiri radnika.
Htio posao bez stresa, sada žali
Isti izvor ispričao je kako je napustio uredski posao jer je htio raditi na otvorenom i bez stresa. Plaća je izvrsna, ali s vremenom je ovaj posao postao izrazito stresan.
- Stvara se percepcija da rukovatelji prtljagom torbe samo ukrcavaju i iskrcavaju iz aviona, ali radimo puno više od toga. Vozimo tegljače koji pomažu zrakoplovu da izađe s parkirališnog mjesta i stavljamo klinove ispred kotača kako bismo spriječili da se zrakoplov slučajno zakotrlja naprijed. Mi smo ljudi koji 'padaju' s mlaznog mosta kako bismo spojili zrakoplov s terminalom. Mi smo posljednje oči koje pogledaju avion prije nego što krene i prve koje ga vide kada sleti, objašnjava izvor dodajući kako su oni ti koji potpisuju papirologiju u kojoj tvrde da je avion sposoban za let.
Svaki puta kad otvaraju ostavu ne znaju kakvo iznenađenje će ih dočekati; malo ili puno prtljage. Obično bude oko 200 kofera, ali sve češće tu budu i bicikli, palice za golf, skuteri i slično. Za obavljanje ovog posla potrebna je odlična forma i fizička spremnost.
- Pročitao sam da prosječan utovarivač prtljage dnevno podiže više od dizača utega olimpijskog standarda. Jedna osoba koja podiže 200 vreća od koji svaka teži 20 kg, ukupno podigne četiri tone, žali se izvor.
U prtljažniku je najgore
Osim stresa i fizičkog umora, ovi radnici susreću se i s neočekivanim posljedicama. Ako duže vrijeme radite ovaj posao u zračnoj luci, velika je vjerojatnost da ćete rukovati i prtljagom u kojoj se nalazi ilegalna i prokrijumčarena roba, a vaši otisci ostat će posvuda. Takvo iskustvo imao je i izvor The Timesa kojeg su policajci usred noći probudili i htjeli mu pretražiti kuću.
Najteži posao od svih, navodi, ipak je onaj u prtljažniku aviona. Osoba koja se nalazi unutra mora biti u izrazito malenom i klaustrofobičnom prostoru te paziti da sva prtljaga stane. Na koljenima prtljagu slaže jednu uz drugu.
- Naš cilj je unutar 45 minuta nakon slijetanja izvući i posljednji kovčeg iz aviona. Moramo biti brzi jer svaka minuta tog aviona na pisti košta zrakoplovni prijevoznik. Ako zrakoplov prekorači predviđeno vrijeme, zračna luka može naplatiti zračnoj tvrtki čak 1000 funti po minuti za primarna mjesta koja su najbliža terminalu. Taj vremenski cilj bio je moguć kada su zračne luke imale dovoljan broj radnika koji su bili iskusni, govori za kraj anoniman izvor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....