DISKRIMINACIJA

Istraživanje pokazalo: Ženama s manjim primanjima prikazuju se različiti Google oglasi po pitanju pobačaja

Žene s nižim primanjima manje je vjerojatno da će putovati van države zbog pobačaja jer putovanje može stajati tisuće dolara

Ilustracija

 Ib Photography/Alamy/Alamy/Profimedia/Ib Photography/alamy/alamy/profimedia

Žene s niskim primanjima imaju veću šansu, od onih s boljim primanjima, da će im se pojavljivati Google oglasi koji promiču rad organizacija protiv pobačaja ako pretražuju zdravstvenu skrb povezanu s pobačajem, otkrili su istraživači Tech Transparency projekta, piše The Guardian.

Istraživanje se nadovezuje na prethodna otkrića koja detaljno opisuju kako Google usmjerava korisnike koji traže usluge pobačaja u takozvane krizne centre – organizacije za koje se zna da se predstavljaju kao klinike za pobačaje u pokušaju da žene odvrate od pristupa skrbi za pobačaj.

Istraživanje je provedeno u Atlanti, Miamiju i Phoenixu na tri skupine s različitim primanjima koje je predložio Google: niže i prosječne, umjereno visoke i visoke skupine. Pretraživali su pojmove poput "klinika za pobačaj u blizini" i "želim pobačaj" s prethodno napravljenih testnih profila.

U Phoenixu je ženama s niskim i prosječnim primanjima čak 56 posto oglasa prikazivalo centre protiv pobačaja, onima s umjereno visokim primanjima taj postotak je iznosio 41 posto, a ženama s visokim primanjima samo 7 posto. U Atlanti su omjeri iznosili 42 posto za niske, 18 posto za umjereno visoke i 29 posto visoke prihode.

U Arizoni i Floridi pobačaj je zabranjen nakon 15-tog tjedna trudnoće, a u Georgiji nakon šestog tjedna u kojem mnoge žene još i ne znaju da su trudne.

- Upućivanjem žena s niskim prihodima u centre, Google može odužiti postupak tih žena za pronalaskom klinike za pobačaj i spriječiti ih da obave legalan i siguran pobačaj. U nekim državama vremenski period je kritičan, rekla je Katie Paul, direktorica Projekta tehničke transparentnosti.

Žene s nižim primanjima manje je vjerojatno da će putovati van države zbog pobačaja jer putovanje može stajati tisuće dolara. Rezultati nisu bili isti u svim gradovima, pa su tako u Miamiju vidljivi obrnuti rezultati. Žene s najvišim primanjima dobivale su više oglasa koji su promovirali sprječavanje pobačaja od žena s manjim primanjima.

Istraživači nisu sigurni zašto Miami ima drugačiji trend od ostalih država, ali nagađaju da je to tako jer centri aktivnije ciljaju na žene s niskim primanjima u restriktivnijim državama. Krizni centri trudnicama nude pelene i testove na trudnoću, a koriste se i brojnim sumnjivim taktikama da uvjere žene koje žele pobačaj da ostanu trudne i rode.

Iako tvrtke koje kupuju oglasni prostor mogu odabrati ciljne skupine, Paul dodaje da mnogi korisnici neće biti svjesni da ih Google cilja na ovaj način. - Google ima velik utjecaj, osobito u SAD-u kad ljudi traže vjerodostojne informacije. Misle da su rezultati koji im se nude, rezultati koje će svi dobiti, ali to jednostavno nije slučaj, kaže Paul.

Prošle godine Google se našao na meti kritika nakon što je istraga projekta Tech Transparencyja pokazala da prikazuju oglase tvrtki koje sugeriraju da nude pobačaj, iako to ne čine. 2022. godine senator Mark Warner iz Virginije i Elissa Slotkin iz Michigana dvaput su pisali tvrtki, pozivajući je da prestane pogrešno usmjeravati korisnike koji traže skrb o pobačaju.

Zakonodavci su pozvali Google da ograniči način na koji se krizni centri pojavljuju u rezultatima pretraživanja i oglasima te da doda izjavu o odricanju odgovornosti. Google je obećao da će ubuduće jasno označavati takve objekte, ali su istraživanja otkrila brojne oglase u kojima su prekršili obećanje.

Neki od oglasa uključivali su oznaku "ne pružamo pobačaje", dok drugi nisu, što se krši s Googleovim pravilima označavanja. Slotkin je razočarana saznanjem da tvrtka još uvijek ne uspijeva regulirati krizne centre na svojoj platformi, unatoč tome što su komunicirali o tom problemu.

- Michigan ima otprilike 100 kriznih centara za trudnoću koji ne pružaju pobačaje zbog čega te klinike ne bi trebale biti navedene među pružateljima usluga pobačaja. Unatoč našem uvjeravanju Googlea da pokazuje samo provjerene pružatelje usluga, ovi nalazi Projekta tehničke transparentnosti jasno dokazuju da postoji još posla koji treba obaviti, rekla je Slotkin.

Guardian je kontaktirao Google, a u ponedjeljak navečer neimenovani glasnogovornik poslao je odgovor:

- Oglašivačima ne dopuštamo da oglasima ciljaju skupinu s niskim primanjima. Imamo stroga pravila o tome kako se lokacija može koristiti za posluživanje lokalno relevantnih oglasa. Važno je da ljudi koji traže resurse u vezi s pobačajem znaju koje usluge oglašivač zapravo pruža, stoga zahtijevamo da sve organizacije koje se žele oglašavati u vezi s pobačajima budu certificirane i jasno otkriju nude li pobačaje ili ne. Prošle smo godine ažurirali ugovore kako bismo podatke učinili vidljivijima korisnicima, stoji u odgovoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 13:21