Njemački ministar prometa Alexander Dobrindt tvrdi da je Volkswagen priznao da je i u Europi koristio isti lažni test emisija kojim su lažirali rezultate u Sjedinjenim Američkim Državama. Ministar je dodao da se trenutno ne zna koliko je od 11 milijuna zahvaćenih automobila u Europi, prenosi BBC.
Dobrindt je rekao da će se i automobili drugih proizvođača provjeriti.
Skandal u Volkswagenu počeo se rasplitati u petak kada je tvrtka priznala da je softverskim putem u SAD-u lažirala rezultate na ispitivanjima emisija svojih automobila na dizel.
Ministar Dobrindt je rekao da je njemu rečeno da su vozila s 1.6 i 2.0 litrenim dizel motorima pogođena 'manipulacijama o kojima se priča'.
U Sjedinjenim su Američkim Državama u Volkswagenove modele Jetta, Beetle i Golf te Audijev A3 model od 2009. do 2015. i Volkswagenov Passat iz 2014./15. ugrađeni uređaji koji su proizveli manipulirane rezultate. Međutim automobili na dizel su puno popularniji u Europi nego u SAD-u.
Dobrindt je rekao da se bez obzira na Volkswagenovo priznanje istraga neće fokusirati isključivo na njihove automobile već da će se testirati i automobili drugih proizovđača.
Od izbijanja skandala vrijednost Volkswagena pala je za 30 posto, a posljedice su osjetili i drugi proizvođače. Dionice BMW-a su izgubile 10 posto na vrijednosti otkad je objavljeno da su i drugi proizvođači automobila koristili lažne testove. BMW je izdao priopćenje u kojem poriču da su varali na emisijskim ispitivanjima.
Volkswagen je za potrebe sanacije štete od skandala s lažiranim emisijskim testovima odvojio 6.5 milijardi eura, no mogući penali koje će morati platiti mogli bi prema nekim izračunima iznosti i do 18 milijardi eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....