Avion Air Francea na letu 447 pao je u Atlantski ocean 31. svibnja 2009. godine na letu iz Rio de Janeira u Pariz pri čemu je poginulo 228 ljudi. Istražiteljima su trebale pune dvije godine da pronađu sve dijelove zrakoplova, kao i tijela nestalih. Nedavno je o uzrocima nesreće pokrenuta nova istraga, a Vanity Fair je u svom listopadskom izdanju objavio neke već otprije poznate detalje posljednjih minuta razgovora posade u kokpitu, ali i dosad nepoznati dio o aktivnostima pilota prije nesreće.
Radi se o kapetanu Marcu Duboisu (58) i dvojici kopilota, 37-godišnjem Davidu Robertu i 32-godišnjem Pierreu-Cedricu Boninu koji je, sudeći prema snimci, upravljao zrakoplovom i to zato jer je Dubois prethodnu noć proveo opijajući se sa svojom djevojkom pa je zahtjevan zadatak upravljanja zrakoplovom odlučio prepustiti neiskusnom kopilotu.
'Nisam dovoljno spavao noćas. Jedan sat je premalo', rekao je svom kopilotu Dubois prije nego što je otišao leći. Njemu se pridružio i kopilot Robert. Dok su oni drijemali Bonin je uletio u oluju pri čemu je neočekivano loše reagirao. Umjesto da je spustio zrakoplov, što je dio standardne procedure u tim situacijama, on ga je podignuo. Dok su njegovi kolege shvatili što se događa bilo je prekasno. Iako su ih probudile jake turbulencije njihova pomoć stigla je kada su već bili u preozbiljnom problemu. Dubois i Robert ušetali su u kokpit minutu i 38 sekundi nakon što su otkazale komande.
'J....., srušit ćemo se, poginut ćemo! Ne mogu vjerovati da se ovo događa', čuje se kako na snimci uzvikuje Robert.
'S....., mrtvi smo!', rekao je još.
Nakon toga zrakoplov se srušio u Atlantski ocean pri čemu su smrtno stradali svi u letjelici.
'Usprkos lošim vremenskim uvjetima i neiskusnom kopilotu, kapetan Dubois odlučio je prileći i ostaviti ga samog', stoji u izvješću glavnog istražitelja Alaina Bouillarda. On dodaje kako kapetan svojim odlaskom nije prekršio propise, ali smatra da prilikom obavljanja tako odgovornog posla u obzir treba uzeti vremenske uvjete i iskustvo kopilota. Smatra kako to govori mnogo o odnosu djelatnika Air Francea, ali i drugih velikih aviokompanija prema tako odgovornom poslu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....