RAZOČARANI KUPCI

Kako je tjestenina vrijedna 15-ak kuna dovela do tužbe koja bi mogla stajati milijune dolara

Američki par Matthew Sinatro i Jessica Prost tvrdi da su dovedeni u zabludu jer na kutiji piše ‘talijanska marka tjestenine broj 1‘

Ilustracija

 Anton Novoderezhkin/Tass/Profimedia/Anton Novoderezhkin/tass/profimedia

Američki par, Matthew Sinatro i Jessica Prost, tužili su tvrtku Barilla tvrdeći da ih je navela na krivi zaključak da je Barilla tjestenina koju kupuju proizvedena u Italiji.

Jer, na kutijama stoji oznaka "talijanska marka tjestenine broj 1" te logotip koji je u bojama talijanske zastave. A tjestenina što se prodaje po američkim državama se, u suvremenom tržištu očekivano, proizvodi daleko od Italije, u Iowi i New Yorku.

Tako su dvije kutije tjestenine vrijedne nekoliko dolara dovele do moguće kolektivne tužbe koja bi Barillu, prema pravnim stručnjacima, mogla stajati milijune dolara.

Sinatro i Prost tvrde da ne bi kupili tjesteninu da su znali da nije proizvedena u Italiji, jer nije samo riječ o ondašnjoj tradiciji proizvodnje tjestenine, već je i činjenica da je tamo dobrim dijelom rade od proteinima bogate durum pšenice koja tjesteninu čini bitno kvalitetnijom.

Američka sutkinja Donna Ryu presudila je početkom prošlog tjedna da slučaj ima dovoljno osnova da se sudski proces nastavi.

Barillini proizvodi koji se rade u Iowi i New Yorku koriste sastojke iz Italije, ali i iz puno drugih zemalja.

Razočarani kupci

Glasnogovornik Barille izjavio je za The Washington Post da su tvrdnje razočaranih kupaca koji su podigli sudsku tužbu posve neutemeljene jer natpis koji stoji na pakiranju tjestenine kaže da je tjestenina napravljena u Sjedinjenim Američkim Državama od sastojaka koji su iz SAD-a i drugih zemalja.

"Vrlo smo ponosni na talijansko nasljeđe brenda, talijansko znanje i iskustvo tvrtke i kvalitetu naše tjestenine u SAD-u i globalno", stoji u priopćenju Barille.

Rebecca Tushnet, profesorica na Pravnom fakultetu Harvarda, komentirala je da se mnogi potrošači osjećaju prevarenima, jer se odlučuju za neki proizvod, pa i platiti ga po višoj cijeni, zato što ga smatraju kvalitetnijim, među ostalim i zbog podrijetla tog proizvoda, kao što je, primjerice, u slučaju s čokoladama iz Švicarske.

Potrošači često podnose tužbe za lažno oglašavanje i navođenje na krive zaključke što rade mnoge tvrtke koje prodaju proizvode u trgovinama mješovitom robom. Potrošači osjećaju manipulaciju raznih proizvođača, često upravo prehrambenih proizvoda.

Rebecca Tushnet kaže da razumije da neki ljudi takve tužbe i parnice drže u današnje doba naivnima jer nije realno očekivati da će tjesteninu izrađenu u Italiji kupiti na drugom kraju svijeta za petnaestak kuna.

"To je već dio koji spada u sferu zdravog razuma", komentirala je te dodala da je u posljednjih pet ili više godina došlo do porasta broja tužbi u slučajevima oglašavanja koje navodi na krive zaključke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 08:34