PREAMBICIOZAN ROK

Kako su Porsche i Ferrari srušili povijesnu odluku Europske unije

Inicijativu je pokrenuo njemački ministar Christian Lindner i tako podržao stavove moćne njemačke automobilske industrije

Tvornica Porschea u Stuttgartu

 Thomas Kienzle/Afp/Profimedia/Thomas Kienzle/afp/profimedia

"Treba izmijeniti kompromis institucija EU o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem za nove automobile i kombije do 2035.", rekao je Thomas Schmidt, ministar u njemačkoj saveznoj državi Saskoj i čelnik Saveza automobilskih regija, prenio je u utorak Euractiv.de.

Europski je parlament 14. veljače na plenarnoj sjednici potvrdio odluku, ali bez uvjerljive većine: za je glasalo 340 zastupnica i zastupnika, 279 bilo je protiv, a 21 bez glasa. Odmah su počeli kružiti kritični glasovi, naročito u Njemačkoj i Italiji, da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen. Konačnu odluku u utorak su trebali donijeti ministri za okoliš, ali je odgođena.

Njemačka agencija dpa navodi da je Europska komisija pod pritiskom Njemačke odgodila glasanje.

Ekološko gorivo

Inicijativu je, prenosi dpa, pokrenuo ministar financija Christian Lindner, lider Liberalne stranke (FDP), koji je tako podržao stavove moćne njemačke automobilske industrije uz napomenu da bi takva vozila bila izuzetak, ne pravilo.

"Nažalost, Europska komisija nije se potrudila razmotriti izuzeće motora koji koriste ekološko gorivo", rekao je. Zeleni i SPD su prihvatili njegov stav koji je naišao na punu podršku Europske pučke stranke (EPP). Budući da su Njemačka i Italija bile na prvoj liniji protivljenja, neki su mediji objavili da su Porsche i Ferrari srušili odluku Parlamenta i Vijeća. Priklonila im se Mađarska koja ima veliku autoindustriju u kojoj veliki udio čine njemačke, ali i francusko-talijanska tvrtka Stellantis.

Njemački ministar prometa Volker Wissing, također iz FDP-a, rekao je da EK mora iznijeti prijedlog kako se sintetička, e-goriva, mogu koristiti u motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine.

Nove tehnologije

Proizvode se kombiniranjem vodika s ugljikovim dioksidom koji se može dobiti iz atmosfere, smatraju se klimatski neutralnima ako se energija za proizvodnju njih i njihovih sastojaka može dobiti iz obnovljivih izvora. Kritičari smatraju da se sintetička goriva trebaju koristiti samo za neizbježna zračna i pomorska putovanja, dok bi njihovo korištenje kod velikog broja vozila bilo samo razbacivanje zelenom energijom.

"Nije prihvatljivo da zemlja povlači danu riječ. Njemačka je odobrila dogovor", rekao je Pascal Canfin, francuski europarlamentarac iz stranke predsjednika Emmanuela Macrona (liberali), prenosi Politico.eu. Ursula von der Leyen, predsjednica Europske komisije, izjavila je da je principijelno bilo otvorenosti za nove automobilske tehnologije, "no da to također mora biti u ravnoteži s našim klimatskim političkim ciljevima".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 16:11